کد خبر : 26598

شلوار کارگو | شلوار پاراشوت

دیگه با این شلوارا، شلوار کارگو نگو. در ادامه با فرق بین شلوار کارگو و شلوار پاراشوت آشنا شو.

به گزارش ورنداز :

شلوار کارگو

دیگه با این شلوارا، شلوار کارگو نگو. در ادامه با فرق بین شلوار کارگو و شلوار پاراشوت آشنا شو.شلوار کارگو یا شلوار باربری یک شلوار با دوخت آزاد است که دارای تعداد جیبهای متعددی می باشد. کمر این شلوار در نمونه های عمومی خود معمولا دارای کش است و توسط یک نخ که از دو طرف شلوار از جلو بیرون آمده است بسته میشود.

دمپای این مدل شلوار هم دارای گت است و ممکن است توسط کش گیره دار و یا نخ محکم می شود.

این شلوار دارای جیبهای زیادی است و دارای دو جیب در پشت، دوجیب در طرفین کمر ، دو جیب در بغلها و گاهی دو جیب بر روی رانها و دو جیب نیز بر روی ساقها می باشد.گاهی این شلوار را شلوار شش جیب یا شلوار اسلش نیز می نامند اما اسم اصلی آن شلوار کارگو یا شلوار باربری است.

تاریخچه  شلوار  کارگو

به نظر می رسد که شلوارهای کارگو زاییده فکر ارتش بریتانیا در دهه 1930 باشند.

رنگ استاندارد آنها در گذشته خاکی بود و به راحتی توسط چهار جیب و  یا جیب های بیشتر در اطراف ران ها و گاهی اوقات ساق پا قابل تشخیص بود. این جیب ها بزرگتر از حد معمولی هستند که برای حمل انواع وسایل فوق العاده هستند.

جیب های جلو و همچنین جیب های عقب عمیق و بزرگ هستند. جیب‌ها دارای چین‌هایی هستند تا برای وسایل بزرگ‌تر باز شوند. این جیبها توسط چسب لباس ،زیپ و یا بندهای گیره ای مخصوص بسته میشوند.

منشا شلوار  کارگو  از  کجا  بود؟

پرسنل نظامی بریتانیا برای اولین بار در سال 1938 شلوار کارگو را پوشیدند .طراحی آن به صورتی بود که یک جیب در کنار ران و یکی در قسمت جلوی ران دوخته شده بود.

 ارتش ایالات متحده برای اولین بار آنها را به عنوان لباس یکدست نظامی در دهه 1940 استفاده کرد.در آن زمان چتربازان در اصل تنها کسانی بودند که جیب های

جانبی داشتند.

ارسال نظر

تبلیغات متنی