کد خبر : 19072

سیب زمینی سرخ کرده | سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

فرنچ فرایز همان سیب زمینی های بلند و خشک رستورانی هستند که در فست فودها به عنوان پیش غذا سرو می شوند.

به گزارش ورنداز :

فرنچ فرایز همان سیب زمینی های بلند و خشک رستورانی هستند که در فست فودها به عنوان پیش غذا سرو می شوند.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۲ عدد بزرگ

جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری

نمک ۳ قاشق غذاخوری

آب ۱ لیتر

نشاسته ذرت ½ پیمانه

روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

طرز تهیه فرنچ فرایز

مرحله اول

برای تهیه فرنچ فرایز رستورانی در ابتدای کار آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در این فاصله سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که پوست گرفتن سیب زمینی ها اختیاری است، اما اگر می خواهید ظاهر سیب زمینی ها در پایان زیباتر باشد، بهتر است پوست آنها را بگیرم. در ادامه سیب زمینی ها را با آب سرد به خوبی می شوییم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم می کنیم، سپس جوش شیرین و نمک را به آب جوش می افزاییم و کمی هم می زنیم تا به طور کامل درون آب حل شوند. در ادامه سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۸ تا ۹ دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نیمپز شوند، سپس آنها را از آب جوش خارج کرده و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه بلافاصله سیب زمینی ها را درون یک ظرف بزرگ می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا نشاسته ذرت را روی سیب زمینی ها می ریزیم و آنها را به آرامی زیر و رو می کنیم تا نشاسته جذب سیب زمینی ها شود. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و ۱ لیوان روغن مخصوص سرخ کردنی اضافه می کنیم.

مرحله ششم

صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس سیب زمینی ها را کم کم به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا طلایی شوند. در نهایت سیب زمینی ها را از روغن خارج کرده و پس از گرفتن روغن اضافی شان به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • زرین فرنچ فرایز

    آیا به دنبال سیب زمینی نیمه آماده ای با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید؟

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی