کد خبر : 3881

سلامت| پوست مو

علت اصلی وز شدن موها، ساییدگی است. علل دیگر ممکن است موارد زیر باشد.

به گزارش ورنداز :

شستن بیش از حد موها

 

استفاده از الکل و صابون های تند

 

اب و هوای خشک

 

خشک کردن با حرارت های برقی

 

• سوء تغذیه

 

• بی اشتهایی

 

ناهنجاری های هورمونی

 

• استفاده از اتوفر یا سایر ابزار حرارتی برای حالت دادن

 

• مالش دادن موها با حوله برای خشک شدن

 

• استفاده از اکستنشن مو یا بافتن

 

روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، علائم وز شدن موها

• تارهای مو با یکدیگر هماهنگ نیستند

 

.• شانه زدن مو ها با انگشت دشوار است

 

• موهای زبر

 

به علاوه با مشاهده این علائم نه تنها مو های تان وز شده بلکه در معرض ضعیف شدن نیز قرار دارد.

 

• موهای کدر

 

۲.سس مایونز

سس مایونز به عنوان یک حالت دهنده عمل می کند. مقداری سس مایونز روی موهای تان بمالید و حدود یک ساعت روی آن را با کلاه دوش بپوشانید.

 

۳.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، سرکه سیب

سرکه سیب درخشندگی ایجاد می کند و تجمع چربی ناشی از محصولات حالت دهنده و شامپوها را از بین می برد. آبکشی خانگی مو: می توانید با مخلوط کردن سرکه سیب در آب، محلول سرکه سیب درست کنید. پس از استفاده از آن روی موهای تان، آن را بشویید. در صورت شنا، موجودیت مواد شیمیایی و اجسام در آب دریا و استخر ممکن است باعث شکننده شدن موهای شما شود. بنابراین، قبل از شنا، موهای خود را با این آبکشی خانگی ساده محافظت کنید.

 

۴.آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است. آووکادو همچنین به بازیابی درخشندگی موهای شما کمک می کند. می توانید با استفاده از آووکادوی رسیده و له شده با یک تخم مرغ خمیر تهیه کنید. بعد از آن این خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.سپس موهای خود را بشویید. استفاده از این ماسک، موی شما را زیبا، درخشان و قوی نگه می دارد.

 

۵.سفیده تخم مرغ، سرکه سیب و روغن زیتون

ترکیب سفیده تخم مرغ، سرکه سیب و روغن زیتون ممکن است برای موهای آسیب دیده مفید باشد. گذشته از این در دوباره روییدن آنها نقشی مهمی دارد. پس می توانید این مخلوط را روی موهای خود بمالید، کلاه دوش بپوشید و بگذارید مدتی بماند. سپس می توانید مخلوط را آبکشی کرده و موهای خود را کاملا بشویید.

 

۶. روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، چای

دمنوش ها به موها درخشندگی می بخشند، هنگامی که برای شستشوی مو استفاده می شوند. بعد از اتمام روش معمول (شامپو)، می توانید چای تازه آماده و شیرین نشده را به عنوان آخرین شستشو به کار بگیرید. به علاوه گفته می شود چای بابونه یا چای سیاه بنوشید تا از فواید مورد نظر برخوردار شوید.

 

۷.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، روغن نارگیل

یکی دیگر از بهترین پیشنهاد ها برای موهای آسیب دیده، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن مو ها را پرپشت و ضخیم می کند. می توانید با مخلوط آب و روغن آن را به موهای تان بمالید. مطمئنا نتیجه رضایت بخشی برای شما خواهد داشت. همچنین برخی از روغن های گیاهی دیگر مانند جوجوبا، بادام شیرین و روغن زیتون جایگزین های بسیار خوبی هستند. یک کلاه دوش بپوشید یا موهای خود را در یک حوله گرم ضخیم بپیچید (تقریباً به مدت نیم ساعت) تا درست حالت بگیرد. بعداً موهای خود را با شامپو بشویید تا روغن آن از بین برود.

 

چه زمانی به دنبال کمک پزشکی باشید؟

 

 

منبع خبرنامه
ارسال نظر

تبلیغات متنی