کد خبر : 3641

مراقبت | موی چرب

روتین مراقبت از موهای چرب به چه معناست؟ چگونه یک روال منظم برای موهای خود داشته باشیم؟ مراقبت از موها مانند مراقبت از پوست به جنس و مدل موی هر فرد بستگی دارد

به گزارش ورنداز :

موهای سالم مقدار مشخصی سبوم یا روغن تولید می کنند تا پوست سر را آبرسانی کرده و از موهای شما محافظت کند. مقدار روغنی که تولید می شود بسته به نوع مو، عادات بهداشتی و سایر عوامل سبک زندگی متفاوت است.

گاهی اوقات این روغن طبیعی می تواند روی موهای شما جمع شود، (به خصوص در ریشه مو). این به موهای شما ظاهری نرم می دهد که برخی افراد احساس می کنند کثیف به نظر می رسند.

اگر احساس می‌کنید موهایتان چرب‌تر از آن چیزی است که باید باشد، به خواندن این مطلب ادامه دهید. در این مقاله درباره روتین مراقبت از موی چرب ، دلایل چرب شدن موها ، محصولاتی که می‌توانند تولید چربی را کنترل کنند و برخی از درمان‌های خانگی برای زمانی که موهای شما خیلی چرب به نظر می‌رسند، توضیح خواهیم داد.

درمان های خانگی در روتین مراقبت از موی چرب

شما می توانید با استفاده از درمان های خانگی ساده روی درمان موهای چرب کار کنید. مواد مختلفی وجود دارند که می توانند موهایی را که به نظر چرب هستند را درمان کنند.

۱.روغن های مفید مخصوص موی چرب

نگه داشتن برخی از روغن های سالم برای مو می تواند معجزه کند تا تجمع چربی در پوست سر شما را به حداقل برساند.اگرچه ممکن است استفاده از روغن‌ها در تلاش برای کاهش چربی موها غیرمعمول به نظر برسد، اما برخی از روغن‌های ضروری برای شکستن سبوم و شفاف کردن منافذ روی پوست سر مفید هستند.

روغن  نعناع فلفلی  و روغن  درخت چای  هر دو برای تمیز کردن عمیق موهای شما مشخص شده است.بین دو شستشو، یک یا دو قطره روی موهای خود بمالید، مراقب باشید روغن‌های ضروری رقیق‌نشده را مستقیماً روی پوست خود نمالید. همچنین می‌توانید روغن‌های ضروری را با مواد دیگر ترکیب کنید تا یک ماسک موی آرام بخش داشته باشید.

روغن درمانی موهای چرب

۲.سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب (ACV) به عنوان آبکشی گه گاهی برای موهای چرب به روایتی موفقیت آمیز بوده است.افرادی که استفاده می کنند معتقدند که ACV در حالی که pH مو و پوست سر شما را تغییر می دهد، روغن را تجزیه می کند و در وهله اول کمتر مستعد تجمع چربی می شود.

اگر می خواهید این راه حل را امتحان کنید:

  • حداکثر ۱۰ قاشق چایخوری سرکه سیب را با حدود یک گالن آب گرم ترکیب کنید.
  • پس از شستن با شامپو و نرم کننده، موهای خود را چند دقیقه در این مخلوط خیس کنید.
  • پس از اتمام کار، تمام مواد را از موهای خود بشویید.

۳.آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا سبوم اضافی را از بین می برد و همچنین ممکن است گردش خون را در اطراف پوست سر شما تقویت کند.

می توانید از چند قطره آلوئه ورا خالص به عنوان یک درمان استفاده کنید و یا موهای خود را با آلوئه ورا به عنوان بخشی از روتین خود تمیز کنید.

راه حل هایی برای رفع سریع چربی موی سر:

۱.شامپوی خشک

شامپوی خشک می تواند با جذب روغن، ریشه های مو شما را مات و خشک کند. به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از شامپوی خشک بین شستشوها می تواند منجر به تحریک پوست سر شما شود.

۲.نشاسته ذرت یا پودر بچه

نشاسته ذرت و پودر بچه شبیه شامپو خشک هستند، فقط با یک ماده طبیعی.

استفاده از مقدار مناسب نشاسته ذرت یا پودر بچه به موهایتان می تواند کمی مشکل باشد. هر دوی این مواد می توانند پوست سر شما را به سرعت خشک کنند، بنابراین فقط از یک تکه کوچک در تاج سر خود استفاده کنید تا ریشه های روغنی کمتر مشخص شود.

۳.ورق های جاذب روغن

ورقه های جاذب روغن معمولا برای جذب چربی اضافی از پوست صورت شما استفاده می شود. اگر در تنگنا هستید، می توانید از آنها برای جذب سریع روغن از موهایتان استفاده کنید. روی ریشه مو و پوست سر خود تمرکز کنید تا مقداری از چربی از بین برود.

مراقبت از موهای چرب

در مراقبت از موی چرب چه تغییراتی در عادت های روزمره باید ایجاد کرد؟

گاهی اوقات تغییر در عادات آرایشی می تواند میزان چربی موهای شما را کاهش دهد. در اینجا چند نکته برای سبک زندگی وجود دارد که ممکن است به سطح چربی در موهای شما کمک کند.

۱.از شامپو بچه استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید روی شامپوی تخصصی برای کاهش چربی سرمایه‌گذاری کنید، از شامپوی ملایمی استفاده کنید که برای پوست سر حساس نوزادان و کودکان نوپا ساخته شده است.

ترکیبات موجود در این محصولات باید بدون تحریک پوست سر برای تولید سبوم اضافی عمل کنند.

۲.موهای خود را بیشتر (یا کمتر) بشویید

فهمیدن این یکی به آزمون و خطا نیاز دارد، اما اگر متوجه شدید که شستشوی روزانه نیاز است ، حتما انجام دهید. و اگر عادت به شستن هر روز دارید، سعی کنید یک یا دو روز بین شستشوها فاصله بیاندازید و ببینید آیا این تفاوتی ایجاد می کند.

اگر موهای خود را فقط دو یا سه بار در هفته می شویید،حتما بعد از یک تمرین عرق کرده یا یک روز مرطوب ،آنها را بشویید.

۳.از برس کشیدن موهایتان اجتناب کنید

هر بار که موهایتان را برس می‌زنید، سبوم و عرق پوست سرتان را به داخل کوتیکول مو می‌کشید. وقتی روغن را در سرتاسر موهایتان پخش می کنید، پوست سرتان بیشتر تولید می کند. کمتر برس بکشید تا وضعیت روغن را به حداقل برسانید.

۴.صاف کننده مو ( اتو کشیدن )را کنار بگذارید

صاف کردن موها باعث حرکت روغن در سراسر کوتیکول مو می شود. اتو مو و سایر ابزارهای داغ برای مو نیز گرما را نزدیک ریشه مو اعمال می کند که می تواند غدد عرق شما را تحریک کند.

تاثیر اتو مو بر موهای چرب

۵.روبالشی های خود را عوض کنید

به یاد داشته باشید که روبالشی های خود را اغلب بشویید. یک بار در هفته یک قانون خوب است. در غیر این صورت، هر بار که به رختخواب می روید، در چربی و عرق موهایتان در گذشته دراز کشیده اید.

چکیده مطلب پیرامون روتین مراقب از موی چرب:

برخی از انواع مو بیش از بقیه مستعد تجمع چربی هستند. اما بسیاری از درمان‌های خانگی و محصولات مراقبت از مو وجود دارد که می‌توانید برای کاهش چربی موهایتان استفاده کنید.

به احتمال زیاد، حتی اگر احساس می کنید همه چیز را امتحان کرده اید، یک یا دو ترفند وجود دارد که شما در مورد آن نمی دانید.پس نگران نباشید.

به یاد داشته باشید، روغن و چربی بخشی از روشی است که بدن شما از پوست سر محافظت می کند، و هیچ چیز کثیف یا اشتباهی در مورد تجمع کمی چربی در موهای شما وجود ندارد.

 

 

منبع تصوير زندگي
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی