کد خبر : 30116

رپورتاژ آگهی

این داستان شما را در ریشه یابی علت عدم انجام دادن برنامه ها کمک میکند پس خوب این قسمت را بخوانید.

به گزارش ورنداز :

همه ما برای در حال زندگی برای رسیدن به اهداف خود هستیم

این اهداف میتواند کاری یا شخصی باشد، در هر دو حالت ما برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود در تلاشیم

کار میکنیم که به اهداف مالی یا اجتماعی که مدنظر داریم برسیم

به طور مثال لاغری یکی از اهداف زندگی ما برای جلوگیری از بد جلوه کردن اندام و برای پوشیدن لباس های جذاب میتواند باشد.

این اتفاقی که شرح میدهیم ممکن از برای همه ما در زندگی پیش بیاید، فقط هدف ممکن است متفاوت باشد

برای هدف لاغری ممکن است یک سری موارد را برنامه ریزی کنیم. مثلا باشگاه ثبت نام کنیم یا پیاده روی از خانه تا محل کار را به صورت روزانه در برنامه خود بگنجانیم. یا رژیم غذایی منظمی را دنبال کنیم

 

20240427_140635

با شور و ذوق شروع به عمل کردن به برنامه میکنیم که به هدف خود برسیم. ولی بعد از دو ماه یا شاید کمتر، برنامه ها متوقف میشود و به مسیر قبلی خود ادامه میدهیم و ناراحتی ناشی از عدم رسیدن به هدف در ما باقی میماند.

تاکنون شده به این فکر بکنید که چرا به هدف نرسیدید؟؟ یا بهتر بگوییم، چرا برنامه ها را مطابق روز اول به صورت سفت و سخت پیگیری نکردید؟!!

ریشه این عدم تمایل به ادامه دادن برنامه ها چیست؟ چه مانعی باعث کم شدن رقبت ما به انجام برنامه ها شد.

داستان آب هویج

این داستان شما را در ریشه یابی علت عدم انجام دادن برنامه ها کمک میکند پس خوب این قسمت را بخوانید

زنی در خانه هوس آب هویج میکند، به آشپزخانه میرود که آب هویج درست کند. هویج ها در مشمای میوه ای که از بیرون خریداری شده بود قرار داشتند. یادش می افتد که میوه ها را داخل یخچال قرار نداده است. آنها را داخل یخچال میگذارد. بعد هویج ها را داخل سینک قرار میدهد که متوجه اسباب بازی بچها داخل سینک میشود. اسباب بازی را داخل اتاق بچها میبرد. در اتاق که سراسر بهم ریخته بود متوجه اسکیت فرزندش میشود که شکسته و گلی شده است. یادش می افتد که هم باید اتاق را تمیز کند و هم اسکیت را به همسرش بدهد که تعمیر کند.

20240427_140641

لباس های داخل اتاق را برای شستشو جمع میکند و به حمام میبرد. در حمام میبیند پودر لباسشویی تمام شد است و باید برود خریداری کند. کلافه و عصبانی میشود.

در همین حین همسرش به خانه می آید و چهره کلافه خانم خانه را میبیند از او میپرسد علت چیست؟ خانم کل داستان را شرح میدهد. مرد به همسر خود میگوید لطفا برو آب هویج را درست کن!

متوجه داستان شدید؟ هدف اصلی این خانم آب هویج بود! آب هویج درست کند و بخورد...همین

در مسیر رسیدن به هدف کلی مشکل و معضل در سر راه دید که باید چشم پوشی میکرد و تمام تمرکز خود را روی آب هویج درست کردن میگذاشت ولی چون به مشکلات در همان لحظه رسیدگی کرد، موضوع اصلی و صدالبته تمام آن مشکلات نا فرجام ماندند!

خیلی از ما در خیلی از مسیرهای رسیدن به اهداف دقیقا همین مشکلات را داریم.

مثلا قصد پیاده روی میکنیم. مسیری را برای پیاده روی انتخاب میکنیم.

بعد از چند روز که در آن مسیر پیاده روی کردیم دوست جدیدی پیدا میکنیم. دوست جدیدمان ما را با برنامه خود (که مثلا دورهمی در ساعت خاصی در هفته است) آشنا میکند. از برنامه او خوشمان می آید و به او میپیوندیم. در همان دورهمی موضوعی در مورد نوع لاغر شدن مطرح میشود که برای انجام آن باید با ماشین مسافت طولانی ای به مقصدی دیگر داشته باشیم. آن برنامه برایمان جذاب است و انجامش میدهیم. همین باعث میشود که وقتی برای پیاده روی پیدا نکنیم و پیاده روی حتی بدون اینکه متوجه بشویم از برنامه روزانه ما حذف شود!! به همین تلخی و راحتی

راه حل چیست؟

راه حل این است که ما مدام باید به خود در مسیر رسیدن به اهداف، هدف اصلی را گوشزد کنیم که یادمان نرود برای چه منظور این مسیر را انتخاب کرده ایم.

در مثال بالا بهتر بود اولا با کسی در مسیر پیاده روی آشنا و صمیمی نشویم. چون اصلا این مسیر را برای دوستیابی انتخاب نکرده ایم. ثانیا اگر آشنا شدیم اصلا برنامه های خود را بخاطر وس تغییر ندهیم و برنامه جدیدی به خود اضافه نکنیم. در این صورت در مسیر رسیدن به اهداف استوار باقی خواهیم ماند.

این یکی از مشکلات عدم رسیدن به اهداف است. از دیگر مشکلات میتوان به سنگ اندازی های جهان هم اشاره کرد!

همه جا شنیده اید که اگر شما هدفی داشته باشید جهان به شما در راه رسیدن به آن هدف کمک میکند... درست است ولی این موضوع وجه دیگری هم دارد!

جهان نتیجه عکس العمل شما (یا همان کارما) هم هست! شاید کمی عجیب باشد ولی باید بگوییم که هربدی ای به هر کس میکنید در مسیر رسیدن به اهداف نتیجه آن را میبینید. سعدی چه خوش این موضوع را بیان میکند:

به جان زنده دلان سعدیا که ملک وجود / نیارزد به آن که دلی را ز خود بیازاری

بله کارما مستقیما در رسیدن به اهداف تاثیر دارد. اگر کمی مذهبی هم باشید آیه قرآن که در زیر آورده ایم هم بسیار به این موضوع اشاره دارد:

{فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّة شرّاً یره}

معنی: هرکس ذره ای کار خیر یا شر انجام دهد، آن را خواهد دید.

پس برای اینکه به اهدافتان برسید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که دل کسی از شما آزرده خاطر نباشد.

لیست کارهایی که برای رسیدن به اهداف میتوانید دنبال کنید

این موارد شما را در راه رسیدن به اهداف کمک میکند:

  1. نوشتن برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی، روزانه برای رسیدن به هدف

  2. یادآوری هدف و نتیجه رسیدن به هدف به صورت روزانه

  3. برنامه جدید باز نکردن در مسیر برنامه های از قبل تدوین شده

  4. جلوگیری از دل آزرده شدن هر موجودی از ما

  5. دعا اگر روح مذهبی دارید 

یکی از دعا هایی که میتوانید برای رسیدن به هدف خود بخوانید و مطمئن باشید که خدا پشت شماست دعای معراج است که در این لینک میتوانید بخوانید.

یکی از کارهای دیگری که پیشنهاد میکنیم، کمک کردن به دیگران در راستای رسیدن به اهدافشان است. این موضوع به شدت راه گشاست. این زیاد نیست آنقدر بزرگ باشد. حتی آدرس دادن به کسی که آدرس محلی را میپرسد هم جواب است. به شدت این موضوع تاثیر گذار است. کافیست امتحان کنید.

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی