کد خبر : 27365

مواد آش | ترفند نگه داشتن مواد آش در فریزر

برای آسان تر کردن بعضی کار ها در آشپزخانه میتوان مواد را فریز کرد مخصوصا درست کردن آش که پخت نخود و لوبیای آن زمان بر است میتوان از قبل پخت و فریز کرد

به گزارش ورنداز :

ترفند فریز کردن مواد آش

ترفند نگه داشتن مواد آش در فریزر 

برای آسان تر کردن بعضی کار ها در آشپزخانه میتوان مواد را فریز کرد مخصوصا درست کردن آش که پخت نخود و لوبیای آن زمان بر است میتوان از قبل پخت و فریز کرد 

فریز کردن مواد غذایی یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از هدر رفتن غذاها و همچنین استفاده راحت‌تر و بی‌دردسرتر آن‌ها برای پخت و پز است. اما به شرطی که مراحل فریز کردن به روش صحیح و با رعایت کردن نکات و اصول باشد. برای مثال بسیاری از مواد غذایی هستند که نباید آن‌ها را به صورت خام منجمد کنیم تا کیفیتشان از بین نرود یا هنگام فریز کردن غذاها باید چه نکاتی را رعایت کنیم که محیطی برای رشد باکتری‌ها فراهم نشود. این روزها افراد به دلیل مشغله زیاد و انجام کارهای بیرون از خانه فرصت کافی برای آشپزی ندارند بنابراین برای کمتر شدن زمان پخت غذا از مواد غذایی فریز شده استفاده می کنند. حبوبات جزو مواد غذایی محسوب می شود که پخت آن ها زمان بر استارزش غذایی حبوبات:

حبوبات دومین منبع مهم غذایی محسوب می شوند که دارای پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین های گروه « ب» هستند. حبوبات از نظر پروتئینی بسیار غنی اند و 2 تا 3 برابر غلات دارای پروتئین هستند بنابراین می توان حبوبات را جایگزین گوشت دانست. ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻢ ﭼﺮب ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﯿﺰان ﮐﻠﺴﺘﺮولﺷﺎن ﺻﻔﺮ اﺳﺖ.فریز کردن حبوبات

حبوبات را بشویید:

برای فریز کردن حبوباتی مانند نخود و لوبیا که زمان طولانی برای پخت دارند، ابتدا آنها را پاک کرده و آنها را سه بار با آب بشویید.

حبوبات را بخیسانید:

خیساندن حبوبات قبل از پخت، سبب کاهش اختلالات گوارشی در هنگام هضم می شود. برای کاهش نفخ ناشی از مصرف حبوبات، حبوباتی مانند نخود و لوبیا را به مدت 12 ساعت در آب سرد خیس کنید و سپس آن را عوض کنید و دور بریزید. با خیس نمودن حبوبات قبل از پخت، مقدار زیادی از قندهای جذب ‎نشدنی و مواد سمی که موجب نفخ می شود، از حبوبات جدا می شوند.

یک راه سریع تر دیگر این است که حبوبات را در آب به مدت دو دقیقه بجوشانید و سپس از روی گاز برداشته و بگذارید به مدت یک ساعت در همان آب خیس بخورد. عدس و لپه نیازی به خیس کردن ندارند.

حبوبات را بپزید:

حبوبات را به طور جداگانه با آب بپزید و ﺑﺮای ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﻮی زﺧﻢ آن ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﻳﻚ ﭘﻴﺎز ﻫﻢ ﺑﻪ آن اﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿد. به حبوبات نمک اضافه نکنید زیرا این کار باعث می شود حبوبات سفت شده و زمان پخت آن طولانی تر شود.

حبوبات نیم پز را در فریزر قرار دهید:

اجازه ندهید حبوبات خیلی نرم و پخته شود. آنها را پس از نیم پز شدن آبکش کرده و بگذارید سرد شوند.

سپس حبوبات را درون کیسه های وکیوم یا کیسه های دارای زیپ ریخته و درون فریزر قرار دهید. اگر از کیسه های معمولی برای فریز کردن حبوبات استفاده کنید ممکن است بوی غذاهای دیگر در آن ها نفوذ کند.مدت زمان نگهداری حبوبات در فریزر:

حبوبات را می توانید به این صورت تا سه ماه در فریزر نگه دارید.

نکته مهم:

برای استفاده از حبوبات منجمد در غذا آنها را چند ساعت در دمای یخچال یا اتاق بگذارید اما هرگز در آب جوش قرار ندهید زیرا شکل خود را از دست می دهد.

شما میتوانید مواد آش را بطور خطی در داخل ظرف های درب دار ریخته به همراه سبزی آن یکی کنید و این طوری هر زمانی که خواستید شما مواد آش را حاضرو آماده دارید و فقط کافیه آن را بپزید 

حجم ویدیو: 9.65M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32
منبع ایلنا، سالاد شیک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی