کد خبر : 23668

سوپ سبزیجات | سوپ سبزیجات جا افتاده

طرز تهیه سوپ سبزیجات را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه سوپ سبزیجات را در این مطلب میخوانید .

سوپ سبزیجات یکی از سوپ‌های خوشمزه و لذیذ است که بدون مرغ و گوشت درست می‌شود و بافتی لطیف و نرم دارد. سوپ سبزیجات یک غذای رژیمی و ساده یا یک پیش غذای خوش طعم و مناسب برای پذیرایی است که خیلی راحت، آماده و درست می‌شود. 

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۴-۵ عدد
خامه صبحانه نصف پاکت
نمک به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم
جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات

 
 

مرحله اول

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و تمیز بشورید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و خرد کنید و در قابلمه بریزید، سپس پیازها را پوست بگیرید و بشورید و برش بزنید و کوچک خرد کنید و در قابلمه بریزید. مقدار پیاز به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم

سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بشورید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در قابلمه بریزید و بعد مقداری آب روی سبزیجات بگیرید و به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا با هم خوب بپزند.

 
 

مرحله سوم

بعد مقداری نمک به مواد اضافه کنید و دوباره بگذارید تا کمی بیشتر بپزند و آب آن‌ها کشیده شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و با گوشتکوب برقی یا بلندر همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا له و پوره شوند و بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس خامه صبحانه را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کمی گرم شود و یا مقداری از سوپ را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا با هم دما شوند و بعد خامه را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

 
 

مرحله پنجم

بعد مزه سوپ را بچشید و مقداری نمک به آن اصافه کنید و سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری فلفل قرمز هم روی مواد بریزید، چون هویج و سیب زمینی شیرین است بهتر است فلفل قرمز را زیاد بزنید تا شیرینی آن‌ها را بگیرد.

مرحله ششم

بعد مقداری جوز هندی هم روی مواد بریزید و کاملا مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کمی دیگر بپزند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله هفتم

سپس سوپ سبزیجات را در ظرف مناسب بکشید و با مقداری خامه روی سوپ را تزئین کنید و با چند برگ سبزی نعناع، شوید تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و یا یک غذای مقوی و ساده و رژیمی همراه با انواع دورچین سرو کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی