کد خبر : 7728

افزایش حقوق | بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نتیجه نشست کارشناسی هیئت تطبیق مقررات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی فردا اعلام می‌شود.

به گزارش ورنداز :

ولی اسماعیلی با اشاره به نشستِ روزگذشتهء هیئت تطبیق مقررات دولت با قوانین درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در این نشست که پیرو مباحثی درباره مصوبه هیئت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و نظر کمیسیون اجتماعی مبنی‌بر مغایرت این مصوبه با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، برگزار شد؛ حقوقدانان، مخالف این مغایرت بودند و تصریح کردند طبق این مصوبه دولت باید این افزایش حقوق را تصویب کند.

به گفته اسماعیلی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس که مخالف دیدگاه حقوق دانان حاضر در جلسه بودند استدلال می‌کردند طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که یک موسسه عمومی غیردولتی است، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد و براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی باید میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی متناسب با افزایش هزینه زندگی و تورم سالانه درنظر گرفته می‌شد درحالی که مصوبه هیئت دولت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تنها ۱۰ درصد افزایش داده که این افزایش با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره تأمین اجتماعی مغایرت دارد و همچنین دخالت دولت در کاستن از افزایش سایر سطوح از ۳۸ به ۱۰ درصد، نادرست و بلاوجه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه موضوع پرداخت‌های بیمه افراد و اختلاف نظر درباره مغایرت آن با اصول ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی و حقوق مالکیت را دیگر موضوع چالشی این نشست دانست.

این نشست به ریاست محسن اسماعیلی و با حضور رئیس و اعضای هیئت تطبیق مقررات، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان کانون‌های بازنشستگان و حقوقدانان و کارشناسان برگزار شد. پیش از این نیز یک دور نشست کارشناسی دراین باره برگزار شده بود.

 

منبع خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    مگر خداوپیرپیغمبرسرتون نمیشه ای زن پیر خود ۲دخترازکجا ۳۱روزپول خرج دارند که تاکنون حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را واریز نمی کنید مثل شما که نیستند از زمین زمان براشون بیاره

  • مستمری بگیر

    چرا دولت باصطلاح مردمی دست به چنین ضعیف کشی و حق کشی در مورد حقوق مستمری بگیران زد بجای این که از آنهایی که حقوق نجومی و هزار جور از رفاه مثل خانه ماشین مسافرتهای آنچنانی حق ماموریت خوش گزرانی میگیرند کاری نداشت اگشت گذاشته روی عده ای کارگر که سی چند سال عرق ریختن کار کردن بدونه تعطیلی کار کردن از جوانی که خداوند داد یک لحظه یک روز خوش نبودن حالا هم که پیر و بدونه هیچ رفاه نه خانه نه ماشین همه اش فکر این هستند که بیشتر از این شرمنده خانوادشان نباشند روزگار را سپری میکنند در عجبم که چرا دولت اینگونه اقشر را هدف قرار داده

  • ناشناس

    یک ضرب المثلی هست که میگوید تا گوساله گاو شود دل مادرش کباب شود حالا حکایت مسولین تامین اجتماعی است ۹۰ روز ارسال 1401 گذشت اضافه شدن. هرساله حقوق ما هنوز در گی. ودار نشست ها وکمیسیون ها بلا تکلیف میچرخد کا به سرانجام برسد خدا میدان

  • بازنشسنه

    اینا حقوق گیر بودن نه حقوق دان اصلا خود موضوع را نگرفتن این حقوق مثلا نادانها تا حالا کجا بودن اقایون مجلسی این چه بازی نا مبارکیه سر بازنشسته ها در میارید خوبه که خودتون میگید دولت نباید در امور تامین اجتماعی دخالت بکنه که متاسفانه داره این کارو میکنه با برداشت های بی رویه و پس ندادن طلب سازمان و کوتاه اومدن سازمان و شکایت نکردن از ابر بدهکارش داره دارن طومار تامین اجتماعی میپیچن

  • ناشناس

    خدایا به ما کمک کن خدایا ما را فراموش نکن خدایا حقمون بهمون برگردان ای خدای مهربان باعظمت و عادل

  • ناشناس

    ما بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۰ الی ۳۵ سال با مشقت کار کردیم و بیمه واریز کردیم پس حالا سر پیری باید کمی آرامش داشته باشیم که نداریم چون دولت حقمونو بهمون نمیده.

  • محفوظ

    خب اینکه کاملا واضحه . اگر قرار بود دولت مصوب کنه حتما میبایستی در بودجه پیشنهادی به مجلس آن را ارائه میکرد، فلذا نیازی به تصویب شورای عالی کار و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و تایید وزارت کار و این همه اتلاف وقت و لطمه به معیشت مستضعف ترین قشر جامعه نبود .
    پس نتیجه میگیریم که دولت فقط تنفیذ کننده است نه تصویب کننده .
    لذا اگر دولت اصرار به تصویب آن دارد ، لازم است قانون بودجه را جهت اصلاح به مجلس بر گرداند تا مجددا مورد رسیدگی و تصویب قرار گیرد .
    ضمنا مقرر بود مدیریت سابق سازمان تامین اجتماعی بیست و پنج در صد مانده همسان سازی سال 1400 را در سال 1401 پرداخت کنند که مورد مطالعه کارگران است .

  • ناشناس

    کاملاُ مشخص است که حقوقدانان که نظر دادن ازدولت بودن واز قانون بی بهره والا قانون مشخصه هر بچه ای هم اگر کمی از قانون آگاه باشه میدونه متن ماده ۹۶ چیه پس اینها قانون دان نبودن بلکه قانون گریز وخیلی بی سواد وبی دانش بودن.مرگ برحقوقدانی که از ابتدایی ترین قانون هم آگاه نیست کجای قانون گفته هیئت دولت میتونه در دخل ومصرف قوانین دخالت کنه وزرا فقط تصویب را عهده دار است ولا غیر

تبلیغات متنی