کد خبر : 5324

سلامت

در این مقاله، هشت نوشیدنی را معرفی می کنیم که بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن و سلامتی در رژیم غذایی هستند

به گزارش ورنداز :

چای سبز


چای سبز نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند است، بلکه یکی از موثرترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است. در چندین مطالعه نشان داده شده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن و چربی بدن می شود.
ماچا نوعی چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری کاتچین نسبت به چای سبز برگ است که آن را به انتخاب خوبی برای کاهش وزن تبدیل می کند. بعلاوه، چای سبز حاوی کافئین است که می تواند با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، افرادی که چای سبز می نوشند، فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و دیابت کاهش می یابد.

2. قهوه


قهوه برای افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو استفاده می شود. این به این دلیل است که قهوه حاوی کافئین است، ماده ای که به عنوان یک محرک در بدن عمل می کند و ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد.
قهوه می تواند انرژی دریافتی را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش دهد، که همین موضوع به کاهش وزن کمک کند. همچنین در چندین مطالعه دیگر نشان داده شده است که مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم و تقویت چربی سوزی می شود.


3. چای سیاه


مانند چای سبز، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که ممکن است باعث کاهش وزن شود. چای سیاه، نوعی چای است که نسبت به سایر انواع چای بیشتر تحت اکسیداسیون (قرار گرفتن در معرض هوا) قرار گرفته و در نتیجه طعم قوی‌تر و رنگ تیره‌تری دارد. چای سیاه، سرشار از پلی فنول ها از جمله گروهی از ترکیبات پلی فنلی به نام فلاونوئیدها است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قوی هستند که ممکن است به کاهش وزن بدن کمک کنند.

4. آب


افزایش مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است. نوشیدن آب بیشتر هم ممکن است با سیر نگه داشتن شما در بین وعده های غذایی و افزایش تعداد کالری هایی که می سوزانید، برای دور کمر شما مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب قبل از غذا می تواند شما را برای موفقیت در کاهش کالری و کاهش وزن آماده کند.


5. نوشیدنی های سرکه سیب


سرکه سیب حاوی اسید استیک است، ترکیبی که ممکن است با کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی، باعث کاهش وزن شود. اگرچه تحقیقات محدود است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه در کاهش وزن در انسان موثر است. سرکه سیب، تخلیه معده را کند می کند، که به شما کمک می کند برای مدت طولانی سیری داشته باشید و ممکن است پرخوری را کاهش دهد.
با این حال، باید توجه داشت که نوشیدن نوشیدنی‌های اسیدی مانند سرکه سیب، می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود، به همین دلیل است که باید به مقدار کم مصرف شود و همیشه با آب دهان را شستشو دهید.


6. چای زنجبیل


زنجبیل به عنوان یک ادویه برای طعم دادن به غذاها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تعدادی از بیماری ها مانند حالت تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می شود. مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه خوش طعم، اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد. اگرچه در این مطالعه از پودر زنجبیل غلیظ استفاده شد، اما مطالعه ای روی انسان ها نشان داد که چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری نیز کمک می کند.


7. نوشیدنی های پر پروتئین


نوشیدنی‌هایی که پروتئین بالایی دارند می‌توانند گرسنگی را مهار کنند، اشتها را کاهش دهند و باعث حس سیری شود، که برای کاهش وزن بسیار مهم است. پودرهای پروتئینی بی‌شماری در دسترس مصرف‌کنندگان وجود دارد که تهیه یک میان‌وعده یا وعده غذایی سریع و سالم را آسان می‌کند. پروتئین سطح هورمون های کاهش گرسنگی مانند GLP-1 را افزایش می دهد در حالی که گرلین را کاهش می دهد، هورمونی که اشتها را تحریک می کند. پودرهای پروتئین آب پنیر، نخود و شاهدانه را میتوانید به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنید و به کاهش وزن شما کمک میکنند.


8. آب سبزیجات

اگرچه آب میوه با افزایش وزن مرتبط است، نوشیدن آب سبزیجات ممکن است اثر معکوس داشته باشد. مصرف سبزیجات کامل تا حد امکان بهترین انتخاب برای سلامتی است. با این حال، مصرف آب سبزیجات کم کالری، می تواند مصرف سبزیجات شما را افزایش دهد و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در کنار مصرف این نوشیدنی ها، بعضی افراد برای کاهش وزن، از روش های های سریع تر، مانند جراحی شکم یا لیپوساکشن استفاده میکنند و اکثر این افراد از این جراحی ها نهایت رضایت را داشتند و از طرفی اعتماد به نفسشان هم افزایش پیدا کرده است.

منبع ايسنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی