کد خبر : 3772

شمه اعلا دماوند

چشمه آب از زیر صخره سنگی می جوشد که دارای صلابت و استحکام زیادی است و گفته می شود این چشمه که آب آن قبلا خیلی بیشتر از این مقدار بوده، مردم به آن احترام خاص می گذاشتند و گرامی اش می‌داشتند.

به گزارش ورنداز :

منطقه گردشگری چشمه اعلا از تفرجگاه‌ های شهرستان دماوند است و در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شرق تهران و ۴ کیلومتری شهر دماوند قرار دارد. منطقهٔ ییلاقی چشمه اعلا با آب و هوای دلپذیر و خنک در ایام فراغت و تابستان پذیرای هزاران گردشگر در استان تهران است.

آیا به چشمه اعلا دماوند سفر کرده‌اید؟

در فاصله ۳۵۰۰ متری مرکز شهر دماوند و در دامنه ارتفاعات شمال غرب آن، در میان یکی از دره هایی که آبریز از غرب به شرق امتداد دارد و نهایتا به رودخانه مرکزی دماوند متصل می گردد، محوطه وسیعی وجود دارد که در حقیقت آغاز باغات و مناطق مسکونی دماوند می باشد. سر منشا حیات دراین منطقه، چشمه آب گوارایی است که ضمن زایش حیات گیاهی و انسانی در آن زیبایی، طراوت و صفایی خاص به این منطقه بخشیده است. چشمه آب از زیر صخره سنگی می جوشد که دارای صلابت و استحکام زیادی است و گفته می شود این چشمه که آب آن قبلا خیلی بیشتر از این مقدار بوده، مردم به آن احترام خاص می گذاشتند و گرامی اش میداشتند. محوطه پیرامون چشمه بخاطر وجود آن، امروزه تبدیل به مجموعه وسیعی شده که علاقمندان به طبیعت و خستگان از زندگی شهری را در هنگام غروب و روزهای تعطیل گرد خود می آورد و ضمن ایجاد اشتغال برای بسیاری از افراد که اقدام به ارائه خدمات برای مسافران می نمایند برای مردم نیز موجبات تنوع، طراوت و تجدید قوا فراهم کرده است.

آیا به چشمه اعلا دماوند سفر کرده‌اید؟

نتایج یک بررسی نشان می‌ دهد که آب معدنی چشمه اعلا دماوند، تأثیر معنی دار خود را بر کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون با تأثیر بر میزان کاتیون‌ های کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم نشان داده که این تأثیر می ‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی را کاهش دهد.

روستای چشمه اعلا جزو دهستان حومهٔ بخش مرکزی شهرستان دماوند است و راه فرعی ماشین رو به دماوند دارد. آب و هوای چشمه اعلا کوهستانی و سردسیر است و محصولات اصلی آن قیسی، گیلاس، زردآلو، سیب، گردو، آلبالو و عسل است.

منبع تریپ یار
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی