کد خبر : 3363

سلامت

اگر در آشپزخانه کدو تنبل دارید، می‌توانید از آن برای زیبایی هر چه بیشتر خود استفاده کنید. کدو تنبل حاوی مواد مغذی پوست مانند آنتی اکسیدان‌ها، روی، ویتامین‌های A و C، آنزیم‌های میوه و اسیدهای آلفا هیدروکسی است.

به گزارش ورنداز :

. اسکراب کدو تنبل برای بدن

اگر پوست شما نیاز به لایه برداری دارد، کدو تنبل یک گزینه عالی برای اسکراب شکر است. مقدار مساوی پوره کدو تنبل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و به اندازه کافی شکر اضافه کنید تا یک مخلوط غلیظ به دست آید. در حمام به آرامی با یک دستمال یا لیف به همه جای بدن خود بمالید، آبکشی کنید و طبق معمول بدن را خشک کنید.

۲. درمان خانگی برای زیبایی: کره بدن در درمان خانگی کدو تنبل

مقدار مساوی پوره کدو تنبل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و با خود زیر دوش بیاورید. این مخلوط را به همه جای بدن خود بمالید و سپس دوش بگیرید. به صورت معمول بدن خود را آبکشی کنید و به آرامی بدن را خشک کنید. از پوست نرم خود لذت ببرید.

. ماسک صورت با کدو تنبل

این دستور العمل توسط متخصص پوست دکتر تد لین از طریق هافینگتون پست ارائه شده است: یک فنجان کدو تنبل، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان ماست را با هم مخلوط کنید. (شکر و ماست برای لایه برداری هستند، عسل مرطوب کننده است.) روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

۴. ماسک صورت کدو تنبل برای پوست های چرب

آلفا هیدروکسی اسیدهای کدو تنبل را به کار بگیرید. ۴/۱ فنجان پوره کدو تنبل را با ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک تخم مرغ کامل ترکیب کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و روی صورت بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، پوست را آبکشی و خشک کنید.

۵.درمان خانگی برای زیبایی: ماسک صورت برای پوست های خشک

یک تکه کدو تنبل معجزه می کند. ۴/۱ قاشق چایخوری پوره کدو تنبل را با ۴/۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۲/۱ قاشق چایخوری شکر خوب مخلوط کنید. روی لب ها مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا به آرامی لایه برداری و مرطوب شود.

۷. درمان خانگی برای زیبایی: براق کننده مو با درمان خانگی کدو تنبل

برای درخشندگی موهای خود، با مخلوط کردن یک فنجان کدو تنبل با یک دوم فنجان ماست ساده. و یک قاشق غذاخوری عسل، ماسک موی کدو تنبل درست کنید. آن را به پوست سر خود بریزید و تا انتهای موهای خود ماساژ دهید. و سر خود را با کلاه دوش یا حوله بپیچید. بگذارید تا ۳۰ دقیقه بماند. و موها را طبق معمول بشویید.

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی