کد خبر : 3174

افسردگی پس از زایمان

تصور می‌شود که افسردگی پس از زایمان حدود ۱۵ درصد از زنان را پس از زایمان تحت تأثیر قرار می‌دهد

به گزارش ورنداز :

اما ما هنوز به طور کامل نمی‌دانیم که چرا افسردگی پس از زایمان رخ می‌دهد. یک مطالعه جدید اکنون یک ارتباط بالقوه با سیستم ایمنی بدن فرد را کشف کرده است.

تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه ویرجینیا خون ۴۸۲ زن مبتلا به افسردگی پس از زایمان (به‌اختصار PPD) را بررسی کردند و تفاوت‌های قابل‌توجهی در سلول‌های ایمنی  B در مقایسه با زن‌هایی که این بیماری را نداشتند، پیدا کردند.

سلول‌های B بخشی کلیدی از سیستم ایمنی بدن هستند که زمانی فعال می‌شوند که بدن اجسام خارجی را شناسایی کند. لنفوسیت‌های B پادتن یا آنتی بادی تولید می‌کنند. سلول‌های B همچنین سیگنال‌های ضد التهابی ارسال می‌کنند.

در دوران بارداری، سیستم ایمنی بسیار حساس است. در دوره پس از زایمان، همه هورمون‌ها و مسیرها باید دوباره تنظیم شوند تا بدن به حالت اول برگردند.

جری گینتیوانو و همکارانش تغییرات سلول B را به ۳ روش بررسی کردند: توالی یابی RNA، ژنوتیپ DNA و ارزیابی متیلاسیون DNA .

محققان در زنان مبتلا به PPD، هزاران رونوشت سلول B – توالی کد کننده برای سنتز پروتئین – را پیدا کردند که در زنان بدون PPD مشاهده نشد. این تفاوت‌ها تا حدی به انواع DNA و تنظیم ژنتیکی مربوط می‌شود.

چهارمین شیوه بررسی آنها موسوم به آنالیز مسیر pathway analysis بود که توالی‌های کدکننده مسیرهای فیزیولوژیکی را با پروتئین‌های حاصل از آنها، پیوند می‌دهد و فعال‌سازی سلول‌های B زنان مبتلا به افسردگی بعد از زایمان را با آنهایی که ندارند؛ مقایسه می‌کند.

ما هنوز نمی‌دانیم که چرا سلول‌های B در زنان مبتلا به افسردگی تغییراتی دارند. شاید هم این تغییرات باعث بیماری نباشد و عامل دیگری هم باعث تغییرات روحی این زمان و هم تغییرات سلول‌های B می‌شود.

تحقیقات قبلی نقش ژن‌ها و هورمون‌ها را با PPD بررسی کرده بود.

تحقیق جدید ممکن است سرنخ‌های جدیدی به ما در مورد نقش سیستم ایمنی داده باشد.

PPD می‌تواند یک وضعیت ویرانگر برای هر دو والدین کودک باشد که منجر به اضطراب، کم شدن انرژی ، غم و اندوه شدید، مشکلات خوردن و خوابیدن و حتی افکار خودکشی شود.

 

منبع سلامت
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی