کد خبر : 28716

چای | فواید چای | فواید چای در جلوگیری از روند پیری

همه ما از خواص بی‌نظیر چای شنیده‌ایم، از رفع خستگی تا آرامش روح و روان. اما حالا خبرهای داغی از دنیای علم به گوش می‌رسد که از راز نهفته در دل چای، یعنی خاصیت ضد پیری آن پرده برمی‌دارد.

به گزارش ورنداز :

راز جوانی در فنجان چای

همه ما از خواص بی‌نظیر چای شنیده‌ایم، از رفع خستگی تا آرامش روح و روان. اما حالا خبرهای داغی از دنیای علم به گوش می‌رسد که از راز نهفته در دل چای، یعنی خاصیت ضد پیری آن پرده برمی‌دارد.

پژوهشی شگفت‌انگیز در چین

دانشمندان دانشگاه سیچوان در چنگدو چین با انجام تحقیقاتی بر روی بیش از 13 هزار نفر در بریتانیا و چین، به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافتند. آنها دریافتند که نوشیدن سه فنجان چای در روز می‌تواند طول عمر انسان را افزایش دهد.

چای، اکسیر جوانی

در این مطالعه، افراد مورد بررسی به دو گروه تقسیم شدند: مصرف‌کنندگان دائمی چای و غیرمصرف‌کنندگان. با بررسی سن بیولوژیکی و شاخص‌هایی مانند چربی بدن، کلسترول و فشار خون، مشخص شد که علائم پیری در افراد چای‌نوش به طور قابل توجهی کندتر بود.

جالب است بدانید:

  • مردان بیشتر از زنان از مزایای ضد پیری چای بهره می‌بردند.
  • چای‌نوش‌ها به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تر داشتند، کمتر دچار اضطراب و بی‌خوابی بودند و الکل مصرف می‌کردند.

راز جوانی در پلی‌فنل‌هامحققان معتقدند که پلی‌فنل‌ها، ترکیبات فعال زیستی موجود در چای، نقش مهمی در این خاصیت ضد پیری دارند. پلی‌فنل‌ها با تنظیم سیستم ایمنی، سوخت‌وساز و عملکرد شناختی، به جوانی و سلامت بدن کمک می‌کنند.

فلاونوئیدها، اکسیر طول عمر

فلاونوئیدها نوعی از پلی‌فنل‌ها هستند که به وفور در چای یافت می‌شوند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده است که فلاونوئیدها می‌توانند طول عمر کرم‌ها، کک‌ها و موش‌ها را افزایش دهند.

هنوز راه زیادی در پیش است

با وجود این یافته‌های شگفت‌انگیز، هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. نوع چای، دمای مناسب، اندازه فنجان و ... از جمله عواملی هستند که باید در مطالعات بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

تاثیر چای بر بیماری‌های مرتبط با سن

محققان در حال بررسی تاثیر چای بر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، زوال عقل و برخی انواع سرطان هستند. به نظر می‌رسد که چای می‌تواند در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها نیز نقش موثری داشته باشد.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع سلامت نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی