کد خبر : 27105

ترفند نگهداری سیر | ترفند نگهداری سیر طولانی مدت

بهترین روش های نگهداری سیر را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

ترفند نگهداری سیر 

بهترین روش های نگهداری سیر را در این مطلب میخوانید 

نگهداری سیر در دمای اتاق

وقتی سیر را برای کاشت و تولید خریداری می‌کنید، باید از خرید بوته‌هایی که به نظر نرم یا آسیب دیده هستند یا در حال جوانه زدن هستند خودداری کنید. اگر در فصل مرطوب بهار و تابستان به سر می‌برید، ممکن است حبه‌های سیر شروع به رشد کنند و باعث شوند بوته‌ها قبل از برداشت از وسط باز شوند. اگر قصد نگهداری طولانی مدت سیر را دارید، به دنبال حبه‌هایی باشید که هیچ آسیبی ندیده باشند. سیر در دمای بین ۱۵ الی ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت متوسط به مدت طولانی دوام می‌آورد. اما نگهداری از سیر تازه در طول فصل زمستان دشوار است؛ هوای گرم و خشک بیش از اندازه در داخل خانه‌ها ممکن است باعث شود بعد از گذشته یک یا دو ماه، حبه‌های سیر خشک و پلاسیده شوند و به نظر می‌آیند که مثل سنگی داخل یک پوست کاغذی شده اند

نگهداری سیر داخل یخچال

نگهداری از سیر در کشوی سبزیجات یخچال می‌تواند مشکل رطوبت را برطرف کند. واقعاً می‌توانید از این روش برای نگهداری سیر استفاده کنید، اما حواستان باشد که وقتی سیر را از محیط سرد یخچال بیرون می‌آورید، ظرف چند روز بعد از ماندن در دمای اتاق به سرعت جوانه می‌زند. بنابراین، فقط وقتی می‌خواهید فوراً سیر را مصرف کنید، آن را از یخچال خارج کنید. اگر سیرها جوانه زده‌اند، می‌توانید بوته‌های سیر را داخل خاک گلدان بکارید و از زیبایی آنها لذت ببرید و در آینده سیر تازه‌ای را بدست آورید.

باقی‌مانده‌ی حبه‌های پوست کنده شده یا سیر خرد شده را می‌توانید به مدت دو هفته داخل ظرفی کوچک با درب محکم در یخچال نگه دارید، اما این روش برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیست. سیرهای خرد شده‌ای که می‌توانید در قوطی‌های شیشه‌ای از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید، اسیدی شده‌اند تا به مدت چندین ماه قابل نگهداری و استفاده باشند. اما تاکنون هیچ دستورالعمل تایید شده‌ای برای انجام این کار در خانه وجود ندارد 

نگهداری سیر در فریزر

می‌توانید سیر را منجمد کنید؛ با این‌ حال، برخی از آدم‌ها معتقدند سیر منجمد اصلا به خوبی سیر تازه نیست. سریع‌ترین راه جهت آماده کردن سیر برای نگهداری در فریزر، قرار دادن حبه‌های پوست کنده شده به همراه اندکی آب داخل دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن و خرد کردن آن‌ها به شکل یکدست است. سپس پوره‌ی سیر را می‌توانید داخل قالب یخ بریزید یا روی سطح یک ورقه‌ی سیلیکونی به صورت نازک (و در نتیجه، قابل شکستن و جدا شدن) پهن کنید. بعد از آن‌که پوره‌ی سیر منجمد شد، قالب‌ها و ورق‌های منجمد را در ظرف درب بسته‌ای بگذارید و در فریزر نگهداری کنید.

استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن

استفاده از دستگاه میوه‌ خشک‌کن برای نگهداری طولانی مدت سیر بسیار موثر و آسان است. پوست دانه‌های سیر را جدا کنید و آن‌ها را به صورت نازک برش بزنید (برای این کار می‌توانید از برخی دستگاه‌های غذاساز استفاده کنید که با سرعت زیاد می‌توانند سیر را به صورت یکدست برش بزنند)، و برش‌های سیر را داخل دستگاه میوه خشک‌کن یا داخل یک فر با حرارت اندک و در نیمه باز قرار دهید؛ دمای فر را می‌توانید روی حدود ۱۱۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

هنگامی که برش‌های سیر ترد و خشک شدند، آن‌ها را می‌توانید به همین شکل در یک ظرف درب بسته نگهداری کنید، یا پیش از آن، با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن خرد کنید. تا وقتی سیر خشک داخل ظرف درب بسته و محکمی باشد، در دمای اتاق به خوبی برای چندین و چند ماه دوام می‌آورد.

۵. نگهداری سیر در روغن‌های طعم‌دار

بعد از خشک کردن برش‌های سیر، می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در یک ظرف شیشه‌ای و اضافه کردن روغن زیتون به میزان کافی تا آن‌ها را کاملاً بپوشاند، ترکیبی خوشمزه و دلپذیر تهیه کنید. این برش‌های سیر نرم شده در روغن را می‌توانید به عنوان سس برای سالاد یا به عنوان چاشنی برای غذاهای خود استفاده کنید.

لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که قرار دادن سیر تازه (سیر خشک نشده) در روغن می‌تواند محیطی مناسب برای رشد باکتری بوتولیسم ایجاد کند. بنابراین، هیچ‌گاه سیر تازه را با روغن ترکیب نکنید و اگر این کار را می‌کنید، آن را همیشه در یخچال نگه دارید و ظرف سه هفته‌ای که در آن قرار دارد، مصرف کنید یا دور بیندازید.

کباب کردن بوته‌های سیر در فر نیز یکی از روش‌های محبوب برای نگهداری از سیر است. این کار به شما اجازه می‌دهد سیر را به مدت طولانی در فریزر نگه دارید و از آن به عنوان یک مواد اصلی یا چاشنی در غذاها استفاده کنید. همچنین، سیر کبابی به خصوص خوشمزه و دلپذیر است و تقریباً در تمام غذاها که نیاز به سیر داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای کباب کردن بوته‌های سیر، یک قابلمه یا کاسرول را با کمی روغن زیتون چرب کنید، بوته‌های سیر تمیز را داخل قابلمه قرار دهید و آنها را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت حدود ۴۵ دقیقه بپزید تا سیرها نرم و اسفنجی شوند. انتهای بوته‌ها و حبه‌های سیر را ببرید و از طعم، نرمی و تازگی آن لذت ببرید. سپس می‌توانید سیرها را در ظرف مناسبی قرار داده و در فریزر نگه دارید. سیر کبابی حدوداً یک هفته داخل یخچال دوام می‌آورند. به دلیل میزان بالای روغن موجود در آن‌ها، اجازه نمی‌دهید که بسیار سفت و یخ‌زده شوند، بنابراین می‌توانید به مقدار مورد نیاز از آن استفاده کنید

در ادامه با مشاهده ویدیو ترفند دیگر که ریختن در بطری یا زیپ کیپ هست را میبینید 

نظراتتان را با ما در میان بگذارید

 

حجم ویدیو: 6.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی