کد خبر : 26366

بازی جی تی ای 6 | تاریخ انتشار جی تی ای 6 | تاریخ انتشار بازی جی تی ای 6

تاریخ انتشار جی تی ای 6 سوال خیلی از گیمر ها است و تقریبا میشه گفت همه منتظر این بازی هستند. تاریخ انتشار جی تی ای 6 بسیار نامعلوم است ولی اطلاعاتی لو رفته که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم و به زمان تقریبی از انتشار جی تی ای 6 می‌رسیم. با ما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

تاریخ انتشار جی تی ای 6

تاریخ انتشار جی تی ای 6 سوال خیلی از گیمر ها است و تقریبا میشه گفت همه منتظر این بازی هستند. تاریخ انتشار جی تی ای 6 بسیار نامعلوم است ولی اطلاعاتی لو رفته که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم و به زمان تقریبی از انتشار جی تی ای 6 می‌رسیم. با ما همراه باشید.چندی پیش مدیرعامل شرکت Take-Two ضمن مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNBC، ظاهراً به صورت غیرمستقیم به بازه زمانی احتمالی انتشار بازی جی تی ای ۶ اشاره کرد. با توجه به اینکه جی تی ای ۵ یکی از پرفروش‌ترین و سودآورترین محصولات تاریخ صنعت سرگرمی به شمار می‌رود، انتظارات از نسخه ششم این مجموعه بسیار بالا است. طرفداران بیش از یک دهه است که منتظر جی تی ای ۶ هستند و در حالی که این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما احتمال دارد طی چند سال آینده عرضه شود.

افشاگران از مدت‌ها پیش پیش‌بینی کرده‌اند که تاریخ انتشار جی تی ای ۶ احتمالاً در بازه سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ باشد. البته نه Take-Two و نه Rockstar این حدس و گمان‌ها را تایید نکرده‌اند. اما مدیرعامل Take-Two، اشاراتی به احتمال انتشار این بازی در سال مالی ۲۰۲۵ داشته است. او در این مصاحبه اعلام کرد مگر اینکه Take-Two پروژه عظیم دیگری در دست داشته باشد، انتظار می‌رود در سال مالی ۲۰۲۵ شاهد «سطح رکوردی از عملکرد عملیاتی» این شرکت باشیم. این موضوع تلویحاً نشان می‌دهد GTA ۶ تا آن زمان عرضه خواهد شد.

اگر این پیش‌بینی درست باشد، طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که GTA ۶ در بازه زمانی بین آوریل ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵، یعنی از فروردین ۱۴۰۳ تا اردیبهشت ۱۴۰۴ روانه بازار شود. این زمان‌بندی با شایعات قبلی درباره برنامه‌های شرکت برای این بازی همخوانی دارد. البته همیشه امکان تأخیر در انتشار وجود دارد. اگر Take-Two واقعاً قصد دارد جی تی ای ۶ را در سال مالی ۲۰۲۵ منتشر کند، منطقی است که انتظار داشته باشیم ظرف مدت نسبتاً کوتاهی شاهد رونمایی رسمی از این بازی باشیم. شایعات قبلی حاکی از آن بود که رونمایی از جی تی ای ۶ امسال در پاییز انجام خواهد شد.حال حاضر تنها اطلاعات رسمی منتشر شده این است که GTA ۶ در مرحله توسعه فعال قرار دارد. البته شایعات و افشاگری‌های گسترده‌ای درباره جزئیات این بازی منتشر شده که برخی از آن‌ها شامل داشتن دو شخصیت اصلی مرد و زن و بازگشت مکان بازی به شهر وایس سیتی است. طرفداران با شور و شوق فراوانی منتظرند تا جزئیات بیشتری از جی تی ای ۶ منتشر شود. آن‌ها مشتاق هستند بدانند که داستان بازی در چه مسیری پیش خواهد رفت و شخصیت‌ها و مکان‌های جدید چه خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود گیم‌پلی و مکانیک‌های بازی نیز نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

علاوه بر این، طرفداران بسیار مشتاق‌اند تا ببینند GTA ۶ از لحاظ گرافیکی و جزئیات محیط بازی چه پیشرفتی خواهد داشت. انتظار می‌رود این بازی با قدرت بالای کنسول‌های نسل جدید و فناوری‌های پیشرفته، تجربه‌ای بی‌نظیر و غیرقابل تصور در مقایسه با نسخه‌های پیشین ارائه دهد. البته Rockstar Games تاکنون همواره توانسته است انتظارات بالا را برآورده کند و شگفتی‌ساز باشد. بنابراین احتمال اینکه جی تی ای ۶ نیز موفق شود طرفداران را شگفت‌زده کند، بسیار بالا است. در نهایت تنها کافی است منتظر ماند و دید آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. شما درباره تاریخ انتشار احتمالی GTA ۶ چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اطلاعات لو رفته از بازی GTA 6 در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ تعداد ۹۰ ویدیو از تست مراحل بازی که در مجموع ۵۳ دقیقه می‌شدند به بیرون درز پیدا کرد که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای درز اطلاعات در تاریخ محسوب می‌شود. 

به گزارش بلومبرگ در ابتدای ویدیوها می‌بینیم که ما می‌توانیم به عنوان شخصیت زن و مردی مشابه فیلم بانی و کلاید به نام‌های جیسون و لوسیا بازی کنیم. در یکی از ویدیوها می‌بینیم که ما کنترل شخصیت لوسیا را در دست داریم و به همراه جیسون از یک رستوران سرقت مسلحانه می‌کنیم. در ویدیوهای دیگر می‌بینیم که لوسیا در روز روشن در گوشه‌ای از خیابان ایستاده و ترافیک را نگاه تماشا می‌کند در حالی که جیسون به یک کلوپ شبانه می‌رود. مطلب مربوط به این ویدیوها قبلاً در سایت تخصصی بازی GTA 6 یعنی GTA-6.ir منتشر شده است. 

بعد از لو رفتن این ویدیوها، شخص لو دهنده دستگیر شد. به گفته پلیس، مظنون ۱۷ ساله در دادگاه نوجوانان بخاطر دو مورد اتهام، یکی لو دادن ویدیوهای GTA 6 و دیگری نقض شرایط وثیقه، حاضر شده است. او ادعای بی‌گناهی می‌کند. پرونده متهم به دادگاه عالی ارجاع داده شده است و قرار است تاریخ دادگاه وی بعداً مشخص بشود. در زمان نگارش این مطلب هنوز از نتیجه دادگاه خبری منتشر نشده است. 

اخبار بازی علی‌رغم لو رفتن ویدیوهایی از بازی، راک استار در بیانیه‌ای گفت اگرچه از این موضوع بسیار ناامید شده است اما کار بر روی ساخت GTA طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت. سازندگان همچنین به طرفداران GTA اطمینان می‌دهند که به زودی خبرهای جدیدی از بازی اعلام می‌شود و به محض آماده شدن بازی، آن را به همه معرفی خواهند کرد. در ۴ فوریه راک استار اعلام کرد که به طور فعال در حال ساخت شماره بعدی بازی GTA است بنابراین می‌توان با خیال راحت گفت که شماره بعدی این بازی یک بازی خاص خواهد بود. در بخشی از بیانیه راک استار به قطع پشتیبانی برای بخش آنلاین بازی Red Dead اشاره می‌شود و تأکید می‌کند که منابع بیشتری به کار بر روی GTA 6 اختصاص داده شده است. راک استار می‌خواهد مطمئن شود که این بازی از انتظارات بازیکنان فراتر می‌رود. 

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، در مصاحبه‌ای با سایت gamesindustry.biz در سال ۲۰۱۹ گفت که استفاده از ابزارهای بهتر و یک تیم بزرگتر برای ساخت بازی، می‌تواند فاصله زمانی بین انتشار نسخه‌های GTA را کاهش بدهد. این صحبت او می‌تواند به این معنی باشد که داستان نسخه‌های مختلف از بازی کوتاه‌تر خواهند بود اما بعد از انتشار به خوبی از آنها پشتیبانی می‌شود. ضیق وقت یکی دیگر از دلایل کوتاه بودن احتمالی شماره بعدی GTA است. همانطور که سایت Kotaku در گزارش خود در سال ۲۰۲۰ گفت، یکی از برنامه‌های مدیریت راک استار برای بازی بعدی از سری بازی‌های GTA این است که سایز بازی نسبتاً متوسط باشد (که طبق استانداردهای راک استار همچنان سایز خیلی بزرگی محسوب می‌شود). سپس قرار است در طول زمان با آپدیت‌های منظم، بازی توسعه پیدا کند و بزرگتر بشود، این کار می‌تواند مشکل ضیق وقت و فشار بر روی سازندگان بازی را کاهش بدهد. البته تجربه نشان داده راک استار چنین کاری انجام نمی‌دهد و بازی را همیشه بطور کامل منتشر خواهد کرد. 

کارمندان راک استار از تغییرات مثبی که شرکت پس از مشکلات ناشی از کمبود زمان کافی برای ساخت بازی Red Dead Redemption 2 انجام داد، تعریف می‌کنند. با این وجود، هنوز هیچ جدول زمانی رسمی برای تاریخ انتشار GTA 6 اعلام نشده است، و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بازی منتشر شود. 

نقشه بازی GTA 6 

بعضی از طرفداران GTA در مورد نقشه بازی این گونه گمانه‌زنی کرده‌اند که اگر محاسباتشان طبق ویدیوهای لو رفته درست باشد، نقشه این نسخه از شهر Vice City و مناطق اطرافش حداقل دو برابر بزرگتر از شهر Los Santos در GTA 5 خواهد بود. این گمانه‌زنی‌ها براساس گزارشی است که بلومبرگ منشتر کرده که می‌گوید GTA 6 در یک نسخه خیالی از شهر میامی اتفاق می‌افتد.

بنابراین عمده طرفداران این بازی اینگونه برداشت کرده‌اند که داستان بازی در شهر Vice City و مناطق اطرافش روایت می‌شود. با این حال، به گفته MrBossFTW یوتوبر معروف، نقشه GTA 6 احتمالاً خیلی بزرگتر از گمانه‌زنی‌های طرفداران بازی خواهد بود و جزییات خیلی بیشتری خواهد داشت. وی ‌به صفحه فرصت‌های شغلی در سایت شرکت راک استار اشاره می‌کند و می‌گوید در توضیحات بخش جذب نیرو برای ویژوال افکت (جلوه‌های ویژه بصری) آمده است متقاضیانی که استخدام می‌شوند کمک می‌کنند بازیکنان در دنیایی مثل واقعیت غوطه‌ور شوند، از جزییاتی ریز همچون حشرات یا بارش باران روی دیوارها گرفته تا نابودی کامل ساختمان‌های بزرگ و آسمان خراش‌ها. 

همچنین شایعه شده است که نقشه بازی بعد از هر DLC آپدیت خواهد شد تا تغییرات و مناطق جدید براساس داستان DLC به نقشه افزوده بشوند. در ضمن تنها نقشه داستان اصلی بازی نیست که آپدیت می‌شود بلکه بخش آنلاین بازی نیز که احتمالاً از نقشه داستان اصلی استفاده می‌کند شامل تغییرات و اصلاحات لازم بعد از هر آپدیت می‌شود. درست مثل بازی فورتنایت (Fortnite) که با انتشار هر فصل جدید، نقشه بازی تغییر می‌کند. 

داستان بازی GTA 6 

بنظر می‌رسد برخی جزئیات لو رفته از بازی با بعضی از شایعاتی که در ویدیوی تام هندرسون در جولای ۲۰۲۱ مطرح شده بودند مرتبط باشند. آقای هندرسون می‌گوید که داستان GTA 6 در نسخه امروزی و مدرن از شهر Vice City می‌گذرد نه دهه ۱۹۸۰ که برخی گمان می‌کنند. با نگاهی به ویدیوهای لو رفته از بازی که در آن جیسون وارد مترو می‌شود می‌توان گفت که این فرضیه درست است. در ویدیوهای لو رفته می‌بینیم که یکی از شخصیت‌های اصلی بازی، زن است. اما شایعاتی در مورد این موضوع از مدت‌ها قبل پخش شده بود. کاربران تیزبین انجمن‌های اینترنتی بازی GTA با دنبال کردن بعضی از صداپیشگان بازی، سرنخ‌هایی در این زمینه پیدا کرده‌اند. خانم ناتونیا مونه، بازیگر، در رزومه خود صداپیشگی شخصیتی به نام «تامارا» را در پروژه‌ای به اسم رمز «فایربال» (گوی آتشین) آورده است. پروفایل وی از زمان پخش خبر تغییر کرده است اما به گفته یکی از کاربران اسم رمز گوی آتشین اسم آهنگ پیت‌بول است، و پیت‌بول هم اهل میامی است. درست مثل بازی قدیمی GTA Vice City که الهام بخش آن، سواحل آلوده به مواد مخدر سریال Miami Vice که در دهه ۱۹۸۰ پخش شد، بوده است. اما همانطور که از اسمش مشخص است، احتمالا تامارا شخصیت اصلی بازی نیست چرا که اسم شخصیت اصلی در ویدیوهای لو رفته لوسیا است. 

حضور شخصیت اصلی زن در داستان اصلی بازی GTA 6 منطقی بنظر می‌‌رسد. دن هوسر، تولیدکننده سری بازی‌های GTA، قبلاً به این سوال پاسخ داده است که چرا شخصیت‌های اصلی بازی‌های GTA تاکنون زن نبودند. در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۳، او توضیح داد که چرا در GTA 5 امکان بازی با شخصیت زن وجود نداشت، و اینکه چگونه تیم سازنده بازی می‌توانست این موضوع را در آینده تغییر بدهد. او گفت: «در زمان ساخت GTA 5 واقعا به این موضوع فکر نکردیم. این بدان معنا نیست که نمی‌توانستیم با نمی‌خواستیم. شخصیت‌های GTA 5 به ما الهام شدند. اینطور نبود که چون یک شخصیت اصلی مرد داریم باید یک شخصیت اصلی زن هم داشته باشیم. قرار نبود ساخت بازی را براساس یک سری قوانین نوشته شده انجام بدهیم. فکر نمی‌کنم با چنین رویکردی بشود یک بازی باورپذیر و جذاب ساخت.» 

وی در ادامه افزود: «آیا در آینده می‌توانیم یک بازی با شخصیت اصلی زن بسازیم؟ معلوم است که می‌توانیم. ما هنوز ایده یک بازی که شرایطش را داشته باشد پیدا نکرده‌ایم. اما این چیزی است که همیشه به آن فکر می‌کنیم. برای GTA 5 شخصیت اصلی زن طبیعی به نظر نمی‌رسید اما بدون شک در آینده یک بازی با شخصیت اصلی زن و یک داستان عالی خواهیم ساخت، که مطمئن هستم نتیجه کار یک بازی فوق‌العاده خواد شد.» 

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی