کد خبر : 26344

آواتار اینستاگرام | آموزش آواتار اینستاگرام | آموزش ساخت آواتار اینستاگرام

آواتار اینستاگرام که چندی نیست که اضافه شده است، جذابیت جدیدی به اینستاگرام داده است. با ساخت آواتار اینستاگرام شما می‌توانید از قابلیت های جدیدی مانند دو پروفایل شدن و استفاده از آواتار در استوری و چت و قابلیت های دیگری که در این مقاله به آن می‌پردازیم، استفاده کنید. در ادامه روش ساخت آواتار اینستاگرام را یاد بگیرید.

به گزارش ورنداز :

آواتار اینستاگرام

آواتار اینستاگرام که چندی نیست که اضافه شده است، جذابیت جدیدی به اینستاگرام داده است. با ساخت آواتار اینستاگرام شما می‌توانید از قابلیت های جدیدی مانند دو پروفایل شدن و استفاده از آواتار در استوری و چت و قابلیت های دیگری که در این مقاله به آن می‌پردازیم، استفاده کنید. در ادامه روش ساخت آواتار اینستاگرام را یاد بگیرید.

آواتار اینستاگرام چیست؟

آواتار اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که در بخش مقدمه به آن اشاره کردیم، آواتار اینستاگرام در حقیقت قابلیتی برای ساختن شخصیت مجازی و غیرواقعی تصاویر برای کاربران است. این کار باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند علاوه بر ایموجی‌ها، از آواتارهایی که ساخته‌اند نیز استفاده کنند تا راحتی و صمیمیت بیشتری را به دوستان و اطرافیان خود انتقال دهند. باید بدانید که شما می‌توانید برای آواتار قابلیت‌های متفاوتی انتخاب کنید و آن را کاملاً مناسب با سلیقه و نظر خود بسازید.

مواردی مانند رنگ پوست، نوع و مدل مو، رنگ مو، اجزای صورت، نوع لباس، رنگ لباس و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید به راحتی در این بخش مطابق نظر خود بسازید و در مواقعی که دوست دارید از آن استفاده کنید. باید بدانید که ساخت آواتار کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و با استفاده از گزینه‌هایی که گفتیم می‌توانید آواتاری جذاب و مناسب خود بسازید.

آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است. با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید استیکرهای مخصوص به خود را طراحی کنید.

آموزش ساخت آواتار اینستاگرام

در حال حاضر برای ایجاد آواتار اینستاگرام باید صرفا از اپلیکیشن استفاده کنید و هنوز قابلیت ایجاد و ویرایش آواتار برای نسخه‌ی وب اینستاگرام ارائه نشده است.

  1. ابتدا راهی پروفایل خود شوید و سپس روی آیکن منو که به شکل سه خط افقی است، ضربه بزنید.
  2. در گام بعدی Settings و سپس Account را انتخاب کنید.
  3. در نهایت باید روی گزینه‌ی Avatar ضربه بزنید.

آواتار اینستاگرام

اگر اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم وصل کرده‌اید، در صورت وجود داشتن آواتار فیسبوک در این مرحله با دو گزینه روبرو شوید. با انتخاب گزینه‌ی اول، همان آواتار فیسبوک برای اینستاگرام شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما با انتخاب گزینه‌ی دوم می‌توانید روند خلق آواتار را آغاز کنید. باید خاطرنشان کنیم با توجه به وضعیت اینترنت ایران، اگر به هر دلیلی در این مرحله با مشکلی روبرو شدید، بهتر است ابتدا IP خود را تغییر دهید و سپس دوباره تلاش کنید.

در اولین مرحله باید رنگ پوست خود را مشخص کنید.

آواتار اینستاگرام

شخصی‌سازی آواتار اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های جالب این مشخصه‌ی اینستاگرام این است که می‌توانید دوربین سلفی را فعال کنید تا ایجاد آواتار موردنظر با دقت بیشتری امکان‌پذیر شود. برای این کار کافی است روی آیکن قرار گرفته زیر گزینه‌ی Done ضربه بزنید.

آواتار اینستاگرام

پایین بخش پیش‌نمایش آواتار، می‌توانید گزینه‌های متعددی را برای شخصی‌سازی مشاهده کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مدل و رنگ مو

اولین گزینه‌ی شخصی‌سازی مربوط به مدل مو و بعد از آن رنگ مو است. با این دو گزینه می‌توانید تکلیف موی آواتار خود را روشن کنید.

آواتار اینستاگرام

شکل کلی صورت

در گام بعدی نوبت به شکل کلی صورت می‌رسد. در این مرحله احتمالا به دوربین سلفی نیاز پیدا می‌کنید تا دقیق‌ترین شکل صورت انتخاب شود. اگر در صورت خود خال یا کک‌مک دارید، باید گزینه‌ی Face Markings را انتخاب کنید. گزینه‌ی Face Lines هم مربوط به چین چروک و دیگر خطوط موجود در صورت است.

آواتار اینستاگرام

شکل، رنگ و آرایش چشم

در زمینه‌ی شکل و شمایل چشم به گزینه‌های بسیار زیادی دسترسی دارید. با انتخاب Eye Color هم می‌توانید رنگ چشم را مشخص کنید. همچنین افرادی که به ارایش چشم علاقه دارند، با انتخاب گزینه‌ی Eye Makeup می‌توانند خط چشم هم اضافه کنند.

آواتار اینستاگرام

ابرو

حالا نوبت به مشخص کردن شکل و شمایل ابرو است که در مرحله‌ی بعدی می‌توانید رنگ ابرو را هم مشخص کنید. آواتار اینستاگرام زنان هندی را هم فراموش نکرده و این افراد می‌توانند نقطه‌ی قرمز رنگ قرار گرفته در وسط پیشانی را هم انتخاب کنند.

ساخت آواتار اینستاگرام

عینک

اگر از عینک طبی استفاده می‌کنید، در بخش Eyewear ابتدا مدل عینک را مشخص کنید و سپس در بخش Eyewear Color می‌توانید رنگ آن را هم تعیین کنید.

آواتار اینستاگرام

بینی و پیرسینگ

در زمینه‌ی بینی گزینه‌های متعددی ارائه شده و بنابراین می‌توانید شکل بینی خود را در بین این گزینه‌ها پیدا کنید. همچنین اگر به پیرسینگ بینی علاقه دارید، در این بخش تعدادی گزینه ارائه شده است.

آواتار اینستاگرام

لب

بعد از مشخص کردن لب، می‌توانید رنگ آن را هم تعیین کنید.

آموزش ساخت آواتار اینستاگرام

موی صورت

آیا ریش یا سیبیل دارید؟ خوشبختانه به راحتی قادر به پیدا کردن مدل ریش و سیبیل خود هستید و حتی می‌توانید رنگ آن را هم تغییر دهید.

بدن، لباس و کلاه

اینستاگرام به تمام بدن‌های مختلف توجه نشان داده و سپس باید بین لباس‌های مختلف دست به انتخاب بزنید. در نهایت می‌توانید برای آواتار اینستاگرام خود کلاه یا حتی مدل‌های مختلف روسری انتخاب کنید.

گوشواره و دستگاه شنوایی

در کنار گوشواره، اگر از سمعک استفاده می‌کنید در آواتار موردنظر می‌توانید شکل و رنگ این سمعک را مشخص کنید.

ذخیره‌سازی آواتار

بعد از اتمام فرایند شخصی‌سازی، باید روی گزینه‌ی Done و سپس Save changes ضربه بزنید. در نهایت باید گزینه‌ی Next را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری آواتار اینستاگرام

بعد از ایجاد آواتار اینستاگرام، می‌توانید آن را از طریق راه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

افزودن به عنوان استیکر در دایرکت

در رابطه با امکانات مختلف بخش دایرکت باید بگوییم که برای کاربران ایرانی در کل بخشی از قابلیت‌های دایرکت به درستی جواب نمی‌دهد. به همین خاطر اگر در دایرکت موفق به استفاده از آواتار خود نشدید، بهتر است با VPN این کار را تکرار کنید. اگر باز هم موفق نشدید، باید دست به دامن روش‌های اعلام شده از طرف دیگر کاربران ایرانی شوید.

در هر صورت برای این کار، در بخش دایرکت روی آیکن استیکر ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Avatar را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید از بین حالت‌های مختلف آواتار خود دست به انتخاب بزنید.

افزودن به عنوان استیکر در استوری‌ها

برای این کار، ابتدا بخش استوری را باز کنید و سپس راهی منوی مربوط به استیکرها شوید. در این بخش می‌توانید آیکن مربوط به آواتار خود را مشاهده کنید. در نهایت بعد از انتخاب حالت موردنظر، استیکر را بگیرید و در بخشی از استوری رها کنید.

ویرایش و حذف آواتار

در نهایت از طریق دو روش می‌توانید آواتار خود را ویرایش کنید. روش اول همان مراحل مربوط به ایجاد آواتار است. روش دوم هم باید در بخش پروفایل روی  Edit Profile و سپس Edit avatar ضربه بزنید. به همین راحتی می‌توانید تغییرات موردنظر را بر آواتار فعلی اعمال کنید.

اگر هم به هر دلیلی می‌خواهید از دست آواتار خود خلاص شوید، در بخش مربوط به آن کافی است روی آیکن سطل زباله ضربه بزنید و گزینه‌ی delete را انتخاب کنید.

چرا آواتار اینستاگرام برای برخی فعال نیست؟

برخی افراد زمانی که قصد دارند با روش گفته شده در ابتدای مطلب، آواتار اینستاگرام خود را بسازند، متوجه می‌شوند که گزینه‌ای با نام آواتار برای آن‌ها فعال نیست. این افراد باید بدانند که این مسئله می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد. این دو دلیل عبارتند از:

1- عدم استفاده از آخرین نسخه

باید بدانید که برای استفاده از آواتار اینستاگرام باید حتماً از آخرین نسخه آن استفاده کنید. پس ابتدا وارد گوگل‌ پلی، اپ استور یا استور دیگری که از آن استفاده می‌کنید، شوید و بررسی کنید که آیا از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید یا خیر. اگر از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده نمی‌کردید، گزینه به‌روزرسانی را لمس کنید تا آخرین نسخه آن برای شما نصب شود. پس نصب آخرین نسخه به تنظیمات بروید. اگر هنوز هم گزینه آواتار برای شما فعال نبود با موردی که در ادامه به آن می‌پردازیم، مواجه شده‌اید.

2- فعال نبودن آواتار برای همه

باید بدانید که آواتار قابلیت جدیدی است که اینستاگرام به تازگی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. به همین دلیل هنوز این ویژگی برای تمام اکانت‌های اینستاگرام فعال نشده و اگر شما هم میان آن دسته افراد هستید، باید مقداری صبر کنید تا این ویژگی برای شما هم فعال شود.

مزایای استفاده از آواتار اینستاگرام

باید بدانید که ساخت آواتار اینستاگرام و استفاده از آن برای افراد و کسب‌وکارها می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از آواتار در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- افزایش صمیمیت

باید بدانید که با ساخت آواتار منحصربه‌فرد خود و استفاده از آن در مواقع متفاوت و مناسب می‌توانید میزان صمیمیت میان خود و دوستان یا فالوئرهایتان را بالاتر ببرید. همین امر می‌تواند باعث شود تا برخی مواقع فالوئرها با علاقه بیشتری پیج شما را دنبال کنند.

2- افزایش تعامل

همان‌طور که می‌دانید، تعامل در پیج‌های اینستاگرام بسیار مهم است. افزایش تعامل باعث می‌شود تا در اکسپلور افراد بیشتری حضور داشته باشید و همین امر در نهایت باعث می‌شود تا تعداد دنبال‌کننده‌هایتان افزایش پیدا کند. شما با ساخت یک آواتار مناسب و جذاب و استفاده از آن در استوری‌هایتان می‌توانید میزان تعامل با پیج را بالاتر ببرید.

یکی از راه‌های افزایش بسیار مناسب تعامل این است که پس از ارسال آواتار خود در استوری، از دنبال‌کننده‌هایتان بخواهید که آن‌ها نیز با آواتارهایی که ساخته‌اند، استوری شما را ریپلای کنند و جواب دهند. البته توجه داشته باشید که این تنها یک ایده برای انجام این کار است و شما می‌توانید با توجه به خلاقیت خود روش‌های متفاوتی را برای این کار انتخاب کنید.

3- منحصربه‌فرد بودن محتوا

باید بدانید که آواتار هر پیج مختص به همان پیج است و تنها آن پیج می‌تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت در خصوص منحصربه‌فرد بودن آواتار از آن استفاده کنید و نمادی برای خود در اینستاگرام داشته باشید.

4- جذابیت بیشتر

همان‌طور که گفتیم، آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است. به همین دلیل هنوز هم برای بسیاری افراد از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که شما در استوری از این قابلیت استفاده می‌کنید، می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید و مخاطبان بیشتری داشته باشید.

5- کپی رایت استوری

اینستاگرام در خصوص استوری کپی رایت خاصی ندارد و افراد دیگر می‌توانند به راحتی استوری شما را در پیج خود استفاده کنند. اما با استفاده از آواتار و منحصربه‌فرد بودن آن، سایر افراد متوجه این موضوع می‌شوند. به همین دلیل می‌توانید استوری‌های خود را دارای کپی رایت کنید. این امر از سوء استفاده برخی پیج‌های دیگر از محتوایی که شما تولید کرده‌اید، جلوگیری می‌کند.

6- دسته‌بندی استوری‌ها

شما می‌توانید با ساخت چندین آواتار جذاب و متفاوت و استفاده از آن‌ها در استوری‌های متفاوت، به نوعی استوری‌های خود را دسته‌بندی کنید. با استفاده از این روش مخاطب با مشاهده آواتار می‌تواند به راحتی متوجه شود که استوری شما به کدام بخش از بخش‌هایی که شما در آن فعالیت می‌کنید، اختصاص دارد.

ارسال نظر

تبلیغات متنی