کد خبر : 26308

فال حافظ | فال حافظ ۷ شهریور

فال حافظ آنلاین سه شنبه ۷ شهریور را در ورانداز میخوانید

به گزارش ورنداز :

فال حافظ آنلاین سه شنبه ۷ شهریور را در ورانداز میخوانید 

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

غزل شماره ۳۲ حافظ

خدا چو صورت ابروی دلگشای تو بست

گشاد کار من اندر کرشمه‌های تو بست

 

مرا و سرو چمن را به خاک راه نشاند

زمانه تا قصب نرگس قبای تو بست

...

فروردین ماهی عزیز... ستاره اقبال تو در حال درخشیدن است. در هر راهی کهقطعاً به مقصود خود خواهی رسید و همه این‌ها از برکات دعاهایی است که کرده‌ای و هرآنچه از صمیم قلب و خالصانه از خدا خواسته‌ای. در رسیدن به هدفت عاقلانه رفتار کن و بدان دیگران هم در موفقیت تو تأثیرگذار بوده‌اند. بر عهدی که بسته‌ای پایبند باش. روزگار به کام توست پس شکر خدا را فراموش مکن.   

 فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۴۹ حافظ

روضه خلد برین خلوت درویشان است

مایه محتشمی خدمت درویشان است

 

گنج عزلت که طلسمات عجایب دارد

فتح آن در نظر رحمت درویشان است

...

اردیبهشت ماهی عزیز... هرگز در زندگی فریب ثروت دنیا را مخور و خود را غرق در آرزوهای دست نیافتنی مکن. با قناعت و سادگی زندگی کردن بهتر از زندگی‌ای است که هر روز آن پر از سختی و غم باشد. غرور و تکبر را از خود دور کن و از ایمان به خداوند و توکل بر او غافل مشو.    

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۱۲۰ حافظ

بتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد

بهار عارضش خطی به خون ارغوان داردغبار خط بپوشانید خورشید رخش یا رب

بقای جاودانش ده که حسن جاودان دارد

...

خرداد ماهی عزیز... در دام عشق اسیر شده‌ای و یا بدون فکر و اندیشه وارد کاری شده‌ای. ظواهر تو را فریفته است. ابتدا همه‌چیز ساده و آسان بود اما تازه مشکلاتت بعد از این شروع خواهد شد. هر گل خندان قابل اعتماد نیست و قبل از وارد شدن در هر کار یا رابطه باید جوانب امر را سنجید. در مورد کاری که می‌خواهی انجام دهی با بزرگان مشورت کن تا به تو آسیبی نرسد. در مشورت با دیگران شک و تردید را وارد دلت مکن. با دقت و سرعت عمل مشغول شو و زمان را هدر مده.   

 فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۱۴۹ حافظ

دلم جز مهر مه رویان طریقی بر نمی‌گیرد

ز هر در می‌دهم پندش ولیکن در نمی‌گیرد

 

خدا را ای نصیحتگو حدیث ساغر و می گو

که نقشی در خیال ما از این خوشتر نمی‌گیرد

...

تیر ماهی عزیز... دل به مهر زیبارویی داده‌ای و فقط او را لایق عشق خودت می‌دانی در این راه به سرزنش دیگران توجهی نداری. با یاری پروردگار او را روزی بدست خواهی آورد. اما بدان اگر از جاده صداقت منحرف شوی، به مقصود نمی‌رسی. دروغ و ریاکاری را از زندگی‌ات دور کن تا مردم به تو اعتماد کنند. صداقت و درستی را سرلوحه کارت قرار بده تا به هدف و مقصودت نزدیک شوی. از مشورت دوستان و بزرگان بهره بگیر و آنان را از خود مرنجان زیرا در هر کاری نیازمند کمک دیگران خواهی شد.

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۲۰۱ حافظ

شراب بی‌غش و ساقی خوش دو دام رهند

که زیرکان جهان از کمندشان نرهند

 

من ار چه عاشقم و رند و مست و نامه سیاه

هزار شکر که یاران شهر بی‌گنهند

...

مرداد ماهی عزیز... یاران و دوستان خوبی داری که بی‌ریا و یکرنگ هستند، کاری مکن که آنها را از خودت برنجانی. فقر ظاهری آنها نباید مانع دوستی شما شود، زیرا آنها در وجودشان گوهر گرانقیمت خوش‌قلبی را دارند. اطرافیانت را بشناس و با ریاکاران و مذهبی‌نماها رفت و آمد مکن، مکر و نیرنگ نه تنها تو را به هدف نمی‌رسانند بلکه باعث فاصله گرفتن از مقصود هم می‌شوند. برای موفقیت در کارها و رسیدن به مقصود اراده خود را قوی کن. ساده‌اندیشی را کنار گذار که ممکن است تو را گرفتار بلا کند. قبل از انجام هر کاری تمامی جوانب را در نظر بگیر و با دانایان مشورت کن. 

  فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۲۶۵ حافظ

برنیامد از تمنای لبت کامم هنوز

بر امید جام لعلت دردی آشامم هنوز

 

روز اول رفت دینم در سر زلفین تو

تا چه خواهد شد در این سودا سرانجامم هنوز

...

شهریور ماهی عزیز... علت موفقیت تو عشق به کمال و صفات نیک است که از جانب خداوند به تو عطا شده است. همیشه در کارهایت عاقبت‌اندیش باش. موفقیت در یک قدمی توست. بقیه کار با تلاش و برنامه‌ریزی میسر می‌شود. عده‌ای قصد سوء استفاده از تو را دارند، پس مراقب خودت باش. تو هنوز تجربه کافی نداری برای همین ممکن است راه خطا بروی. گاهی به نظر می‌رسد که ظاهربین هستی و همه چیز را بر مبنای ظاهر آن می‌سنجی. از خدا بخواه تا سلامتی به تو بدهد و تو هم عبادت خدا را به جا آوری.    

فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۳۵۰ حافظ

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم

بهار توبه شکن می‌رسد چه چاره کنم

 

سخن درست بگویم نمی‌توانم دید

که می خورند حریفان و من نظاره کنم

...

مهر ماهی عزیز... به دفعات زیاد تصمیم گرفته‌ای که دست از کاری برداری و راه و روش جدیدی در پیش بگیری اما عزم و اراده قوی با تو همراه نبوده تا تصمیمت را عملی کنی. بخشی از مشکل نیز متوجه دوستانت است که آنها را الگوی خود قرار می‌دهی. آرزوهای دور و درازی را که در سر پرورانده‌ای کنار بگذار و کمی عاقلانه بیندیش. در زندگی میانه‌رو باش تا دچار مشکل و سختی نشوی. حس اعتماد به نفس یکی از چیزهاییست که تو در زندگی به آن نیاز داری، پس شجاع باش و بر اثر ناملایمات زندگی، خود را نباز. با شخصی که مورد اطمینانت باشد سخن بگو و با او مشورت کن.    فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۳۷۶ حافظ

دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم

سخن اهل دل است این و به جان بنیوشیم

 

نیست در کس کرم و وقت طرب می‌گذرد

چاره آن است که سجاده به می بفروشیم

...

آبان ماهی عزیز... این روزها همچون بهار زندگی توست که همه شرایط برای شادمانی فراهم است، اکنون تا جایی که در توان داری بایستی اتفاقات پیش آمده را سخت مگیری و همراه دوستانت خوش باشی. غم‌ها و ناراحتی‌ها را از دل بیرون کن و به فکر شادی و شادمانی زندگی باش. اگر عاقل باشی می‌توانی غم‌ها را به شادی تبدیل کنی. حتی اگر در اطرافت هیچ حمایت‌کننده‌ای نداشته باشی و بقیه جلوی پایت سنگ بیندازند، تو دست از تلاش برای رسیدن به مقصود برندار. اگر به نتیجه مطلوب نرسیدی ناامید مباش، زندگی فراز و نشیب بسیار دارد. از چشم زخم افراد حسود به خدا پناه ببر. بهتر است این روزها حال دل خود را با صدای بلند جار نزنی.    

فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۸۶ حافظ

خدا را کم نشین با خرقه پوشان

رخ از رندان بی‌سامان مپوشان

 

در این خرقه بسی آلودگی هست

خوشا وقت قبای می فروشان

...

آذر ماهی عزیز... تو انسانی بی‌ریا و راستگو هستی، پس مراقب باش که در انتخاب دوست بسیار دقت کنی تا دیگران از سادگی و درستی تو سوءاستفاده نکنند. افراد ریاکار با خوب جلوه دادن خودشان می‌خواهند دل تو را به‌دست بیاورند، تو مراقب خودت باش و پیش از آنکه آزمایششان کنی، به آنها اعتماد مکن. برای روبرو شدن با مشکلات باید عزم و اراده‌ای محکم داشته باشی. بهتر است قبل از هر کار توانایی‌های خود را بشناسی و قدرت تحمل خود را افزایش دهی. از اینکه دل کسی را بشکنی برحذر باش تا مبادا به آه او گرفتار آیی.  

فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۴۰۵ حافظ

به جان پیر خرابات و حق صحبت او

که نیست در سر من جز هوای خدمت او

 

بهشت اگر چه نه جای گناهکاران است

بیار باده که مستظهرم به همت او

...

دی ماهی عزیز... در سر به‌جز انجام دادن کار خیر و خدمت به دیگران هدفی نداری اما کسانی در این راه به تو طعنه و کنایه می‌زنند. نگرانی را از وجودت خارج کن که به زودی به موفقیت و پیروزی می‌رسی. غم‌ها و سختی‌ها پایان می‌یابند و جای خودشان را به خوشی‌ها خواهند سپرد. اگر خودپسندی را رها سازی و به ضعف‌های خودت اقرار کنی، می‌توانی راه‌های تازه را آزمایش نمایی. خداوند مهربان و بخشاینده است و از گناهان درمی‌گذرد، به خداوند توکل کن و چشم امید به کمک‌های او داشته باش. 

  فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۴۵۱ حافظ

خوش کرد یاوری فلکت روز داوری

تا شکر چون کنی و چه شکرانه آوری

 

آن کس که اوفتاد خدایش گرفت دست

گو بر تو باد تا غم افتادگان خوری

...

بهمن ماهی عزیز... خداوند همواره یاری‌گر و مددرسان تو در روزهای سخت زندگی بوده است، تو نیز باید در برابر لطف خداوند، به بندگانش کمک کنی. عقل و درایت را در حل مشکلاتت به کار بگیر. دوستانه می‌توانی به راحتی مشکلاتت را حل کنی. از خصومت و دشمنی بپرهیز. ثروتمند بودن و جاه و مقام داشتن فقط دردسر دارد و با قناعت به آرامش درون دست می‌یابی. به آنچه که داری قانع باش تا محتاج ناجوانمردان نشوی. در روزگار سعادت به یاد دیگران باش و خدا را فراموش نکن. برای رسیدن به آرزوهایت، به عقل و اراده خود تکیه کن و از خداوند کمک بطلب. 

  فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۴۶۹ حافظ

اتت روائح رند الحمی و زاد غرامی

فدای خاک در دوست باد جان گرامی

 

پیام دوست شنیدن سعادت است و سلامت

من المبلغ عنی الی سعاد سلامی

...

اسفند ماهی عزیز... تا اینجا سختی‌های بسیار را تحمل کرده‌ای و از محبوب و مقصود خود دور بوده‌ای، اما مژده باد که عطر وصال به مشام می‌رسد و رنج و ناراحتی به پایان می‌رسد. نگرانی را از خود دور کن و صبر و تحمل داشته باش تا به نتیجه دلخواه برسی. به زودی یکی یکی آرزوهایت برآورده می‌شوند. صداقت خود را برای همه آشکار کن تا دل‌ها را به سوی خود جذب کنی. وفای به عهد و پیمانی را که با دوستانت بستی، به‌جا بیاور که ارزش آن حتی از خلود در بهشت نیز بالاتر است. به‌زودی نیکبختی و سعادت به تو روی می‌آورند و این به سبب قلب پاک و لفظ کلامت است.    

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی