کد خبر : 25980

بیسکویت مادر | طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر

اگه دنبال یه بستنی خونگی هستی که هم تشنگیو عطشتو برطرف کنه و هم خوش عطرو خوشمزه باشه این بستنی نعنایی رو از دست نده

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه بیسکویت مادر

برای اطلاع از طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر با ما در ادامه همراه باشید.

بستنی بیسکوئیت مادر یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و لذیذ است که برای روزهای گرم بسیار دلچسب و مناسب است، این بستنی خوش طعم و پرطرفدار خیلی راحت و سریع و با مواد در دسترس درست می‌شود و بسیار مقوی و پر انرژی است.

خوب چیا لازم داریم:

سه تا موز

بیسکوئیت مادر یک بسته

تکه های کاکائو تلخ سه قاشق

شیر یک سوم لیوان

تزیین و سرو بستنی

بعد از این زمان بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بریزید و روی آن را پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق، خلال بادام و شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز و یک بیسکوییت مادر تزئین کنید. در آخر بستنی بیسکوئیت مادر را به عنوان یک دسر خوش طعم و شیک به همراه انواع مخلفات و دورچین برای پذیرایی سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیک بیسکویت مادر

فوت و فن‌های طرز تهیه شیک بیسکویت مادر

*در طرز تهیه شیک بیسکویت مادر شکلاتی می‌توانید به روش‌های مختلف از شکلات استفاده کنید. شکلات چیپسی، شکلات تخته‌ای، شکلات مایع و بستنی شکلاتی را می‌توانید در این نوشیدنی به کار ببرید.

* از انواع میوه‌ها، علاوه بر موز می‌توانید در طرز تهیه شیک بیسکویت مادر استفاده کنید. توت فرنگی، کیوی و … میوه‌هایی هستند که می‌توان برای طعم دادن به میلک شیک از آن‌ها استفاده کرد.

*اگر می‌خواهید میوه‌های مورد استفاده در طرز تهیه میلک شیک بیسکویت زیادی له نشوند، آن‌ها را در آخرین مرحله تهیه، به غذاساز یا مخلوط‌ کن اضافه کنید.

*استفاده از شکر در طرز تهیه شیک بیسکویت متداول است. ولی اگر می‌خواهید شیک بیسکویت مادر رژیمی داشته باشید، می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. استفاده از شکر قهوه‌ای هم به خاطر پایین‌تر بودن میزان کالری و قند، برای افرادی که در رژیم لاغری هستند، مناسب است.

*میلک شیک را حتی الامکان به صورت تازه مصرف کنید چون این نوشیدنی به سرعت فاسد می‌شود تا طعم آن تغییر می‌کند.

*بیسکویت مادر مورد استفاده در طرز تهیه شیک بیسکویت را می‌توانید قبل از مخلوط کردن با شیک با دست خرد کنید یا اینکه بیسکویت‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب بکوبید. ابعاد بیسکویت خرد شده به سلیقه شما بستگی دارد.

* برای طعم بیشتر میلک شیک بیسکویت می‌توانید در آخر و هنگام سرو، به آن مقداری خامه یا بستنی بیشتر اضافه کنید.

*برای تزیین لیوان‌هایی که شیک بیسکویت را در آن سرو می‌کنید، داخل جداره داخلی لیوان را شکلات مایع بریزید و بعد شیک بیسکوییت را اضافه کنید.

*روی شیک را می‌توانید با شکلات رنده شده، پودر نارگیل، انواع مغزها و خلال پسته و بادام، برش‌های میوه‌های دلخواه، شکلات چیپسی، خامه، دراژه‌های رنگی و … به دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه شیک بیسکویت مادر با موز

طرز تهیه شیک بیسکویت مادر با موز

مواد لازم برای تهیه شیک بیسکویت مادر با موز

• بیسکویت مادر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)

• موز: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)

• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• بستنی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• گردو: ۳ عدد

مراحل تهیه شیک بیسکویت مادر

برای تهیه شیک بیسکویت مادر، بهتر است بستنی و شیر و دیگر مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا کمی بستنی کمی نرم شود. برای مخلوط کردن مواد هم همان ابتدا شیر را با بستنی به مخلوط کن اضافه کنید و بزنید تا به دستگاه فشار وارد نشود و خیلی زودتر مواد نرم و یکدست شوند. سپس آن را در لیوان مخصوص سرو کنید.

مرحله اول: شیر، موز و بستنی را در مخلوط کن بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک بیسکویت مادر، بستنی و شیر را در میکسر بریزید و آن را روشن کنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند. موز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. تکه‌های موز و گردو را به دستگاه، اضافه و دوباره دستگاه را برای چند ثانیه روشن کنید تا موزها نرم شوند.

مرحله دوم: بیسکویت مادر را اضافه کنید

بیسکویت مادر را با دست یا با گوشت‌کوب بکوبید و به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و دوباره دستگاه را به مدت چند ثانیه روشن کنید. می‌توانید فقط با لیسک بیسکویت‌های خرد شده با مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم: میلک شیک بیسکویت مادر را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک بیسکویت مادر با موز، در جداره داخلی لیوان شکلات مایع بریزید. میلک شیک را در لیوان بریزید و روی آن را با خامه، میوه‌های دلخواه و پودر نارگیل، تزیین و آن را سرو کنید

بستنی خانگی با خامه

اگه دنبال یه بستنی خونگی هستی که هم تشنگیو عطشتو برطرف کنه و هم خوشعطرو خوشمزه باشه این بستنی نعنایی رو از دست نده
دست نده

مواد لازم :

 هر پیمانه رو 240ML در نظر میگیریم 

- خامه صبحانه: 300 گرم یا یکونیم پاکت خامه صورتی های بازاری (موقع خرید وزن روی جلدش رو بخونید)
- شکر: 30 گرم یا 2 قاشق غذاخوری
- شربت نعنا: 30 گرم حدود 2 قاشق غذاخوری
- ماست: 80 گرم یا کمی کمتر از یکسوم پیمانه
- رنگ خوراکی: 2 الی 4 قطره
- شکلات رنده شده: 25 گرم ، حدودا 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:

خامه صبحانه رو با حرارت غیر مستقیم کمی گرم کن ، شکر ، شربت نعنا ، ماست ، رنگ خوراکی رو بهش اضافه و مخلوطو یکدست کن(اگر با هم زن برقی انجام بدی بافتش خیلی بهتر میشه ، چون هوادهی میشه بافتش سبک میشه) بعدش شکلات خرد شده روهم اضافه و هم بزنو بریزش توی قالب دلخواهت و برای حداقل ۳ ساعت بذارش فریزر

‌ 






‌‌

















 

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    اگه ناخوناش ساده بود و لاک نزده بود بهتر به دل می نشست

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی