کد خبر : 25436

نگهداری عسل | نگهداری عسل دور از مورچه ها

در این‌مطلب ترفندهای دور نگه داشتن مورچه ها از ظرف عسل را میخوانید

به گزارش ورنداز :

ترفندهای دور نگه داشتن مورچه ها از ظرف عسل 

در این‌مطلب ترفندهای دور نگه داشتن مورچه ها از ظرف عسل را میخوانید اصول صحیح نگهداری عسل را فرا گیرید تا هیچ وقت نگران هدر رفتن عسل توسط مورچه ها نباشید.

۱- یکبار برای همیشه ظرفی مخصوص نگهداری عسل خریداری کنید

و هر بار بعد از تهیه ی عسل آن را به ظرف مخصوص منتقل کرده و نگهداری کنید؛ تا از محکم بودن درب آن مطمئن باشید. این یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ و نگهداری عسل از حمله ی مورچه ها می باشد.

۲- بعد از هر بار استفاده از عسل، تمامی بدنه و درب ظرف را به طور کامل با پارچه ای مرطوب و در صورت نیاز با مقداری مایع ظرفشویی تمیز کنید

شستن فوری وسایل استفاده شده به همراه عسل و تمیز کردن میز از ضروریات است. حتی ذره ای بسیار کوچک از عسل که به چشم هم نمی آید نیز می تواند مورچه ها را بیرون بکشد.

۳- ظرف شیشه ای یا پلاستیکی عسل را در دمای محیط نگهداری کنید

عسل در دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه ی سانتی گراد و به دور از نور مستقیم خورشید به بهترین شکل ممکن نگهداری می شود.

۴- عسل را در یخچال نیز می توانید نگهداری کنید

اما به یاد داشته باشید که عسل در دمای زیر ۱۸ درجه ی سانتی گراد بلوری شده و به قول معروف شکرک می زند، برای از بین بردن آن باید ظرف عسل را در ظرفی حاوی آب داغ گذاشته تا بلورها از بین بروند.

به یاد داشته باشید که هر رطوبتی به هر شکلی که وارد عسل شود باعث تخمیر و ترش شدن عسل شده و آن را خراب می کند.

بهتر است تنها زمانی عسل در یخچال گذاشته شود که دمای محیط بسیار گرم می باشد.

- می توانید برای مورچه ها طعمه بسازید

یعنی در نقاطی از خانه که مورچه دیده می شود یک ظرف عسل گذاشته تا مورچه ها به سمت آن هدایت شده و عسلتان در امان بماند. همچنین می توانید ظرف حاوی آب قند هم گذاشته تا مورچه ها در آن غرق شوند و برای همیشه از آنجا دور شوند. زیرا مورچه ها به جایی که جانشان به خطر بیفتد وارد نمی شوند.

۶- همچنین می توانید کاسه یا بشقابی را پر از آب کرده و ظرف عسل را در آن بگذاریدآنجایی که مورچه ها نمی توانند از آب عبور کنند پس به ظرف عسل هم نمی رسند و عسلتان همیشه ایمن می ماند. فقط به یاد داشته باشید که ظرف آب را زود به زود چک کنید تا آب آن تبخیر نشده و تمام نشود.

۷- در اطراف محلی که عسل را نگهداری می کنید پودرها و سم های مخصوص مورچه خریداری کرده و بپاشید

مورچه ها برای رسیدن به عسل باید از سم ها عبور کنند در نتیجه در راه رسیدن به عسل می میرند. در صورتی که به دلیل شیمیایی بودن سموم نمی خواهید از آن ها استفاده کنید مقداری شکر و جوش شیرین را مخلوط کرده و به جای سم اطراف عسل و محل رفت و آمد مورچه ها بپاشید. شکر مورچه ها را جذب کرده و جوش شیرین در سیستم گوارشی شان واکنش نشان داده و آن ها را از بین می برد.

۸- می توانید زمانی که مورچه ها در محیط آشپزخانه تان وجود دارند

در بطری اسپری مخلوطی از آب و سرکه با نسبت های مساوی تهیه کرده و برای پاک کردن کانتر، کابینت ها، دیوار، پنجره و یا هر چیز دیگری در محیط آشپزخانه از آن استفاده کنید.این روش تا حد زیادی مورچه ها را از آشپزخانه تان دور کرده و از عسل هایتان محافظت می کند.

۹- مرزی دور ظرف عسل تعیین کنید

مورچه ها عاشق چیزهای شیرین بوده و از چیزهای تلخ، تند و ادویه ای بیزارند. پس می توانید اطراف ظرف عسل ادویه هایی مثل فلفل، پودر لیمو یا خود آب لیمو و سرکه و دارچین پاشیده تا مورچه ها به آن نزدیک نشوند. به جای این مواد از گچ هم می توانید استفاده کنید. گچ و مواد معدنی این چنینی باعث می شود که مورچه ها در آن لغزیده و پاهایشان به آن ها بچسبد. در نتیجه نمی توانند حرکت کرده و می میرند و به عسل هم نمی رسند.

دورکردن مورچه ها از عسل

حتما دیده اید که گاهی در کنار ظرف عسل با تعداد زیادی مورچه مواجه شده اید. در صورتی که مورچه رو را در ظرف عسل وجود داشته باشد آن عسل دیگه غیر قابل مصرف نیست چرا که ممکنه است مورچه آلوده به سم هایی باشد که در خانه استفاده کرده اید و عملا می شود گفت آن عسل را باید دور بریزید. برای دورکردن مورچه ها از عسل راه های زیادی است امروز برای جلوگیری از اتفاقاتی از این دست روش جالب و مطمئنی را به شما پیشنهاد می کنیم.مطمئناً نمی خواهید در حالی که درب ظرف عسل را برای خوردن یا آشپزی باز کرده اید، مورچه ها یک چیز لذت بخش شیرین را کشف کنند و شروع به خرابکاری کنند. این مقاله یک راه بسیار ساده و در عین حال بسیار مؤثر برای حفاظت از عسل در برابر مورچه ها وقتی درب آن باز است نشان می دهد.

دورکردن مورچه ها از عسل

بشقاب را تا لبه از آب پر کنید. مورچه ها نمی توانند از آب عبور کنند و بنابراین فوراً منصرف می شوند. شیشه عسل را در مرکز بشقاب پر از آب قرار دهید. مواظب باشید آب از لبه های بشقاب نریزد. می توانید کار را همین جا تمام کنید یا اینکه برای حفاظت بیشتر به مرحله بعد بروید. با استفاده از یک تکه گچ یک دایره در اطراف بشقاب بکشید. با این کار یک عامل بازدارنده دیگر اضافه کرده اید، چون گچ یک مانع طبیعی برای عبور مورچه است.
درب ظرف را ببندید. وقتی از آن استفاده نمی کنید، این کار به شما اطمینان خواهد داد که از عسل به طور کامل محافظت می شود و حتی اگر عسل از کنار شیشه جذاب باشد، از آن می گذرند.

 نکات و هشدارهامرتب آب داخل بشقاب را چک کنید که تبخیر نشده باشد.

 این روش را می توانید زمانی هم که درب ظرف از بین رفته است به کار گیرید. فقط در صورت نیاز آب بیشتری به بشقاب اضافه کنید و سعی کنید یک در دیگر برای عسل پیدا کنید.

مورچه توی ظرف عسل رفته، چجوری درش بیارم؟

در صورتی که مورچه رو را در ظرف عسل وجود داشته باشد آن عسل دیگه غیر قابل مصرف نیست چرا که ممکنه است مورچه آلوده به سم هایی باشد که در خانه استفاده کرده اید و عملا می شود گفت آن عسل را باید دور بریزید. اما اگر اصرار دارید مورچه ها را از ظرف خارج کنید، روش زیر موثر است.

  1. جمع‌آوری لوازم: قبل از شروع، لازم است لوازم مورد نیاز را آماده کنید. شما به یک بطری پلاستیکی تمیز، کاغذ سفید، پلاستیک آشپزخانه یا نایلون نیاز خواهید داشت.

  2. وان یا تشت حمام: برای این کار، یک تشت حمام کوچک با آب و مقداری صابون ملایم آماده کنید. آب و صابون بمی‌تواند مورچه‌ها را به خود جذب کند.

  3. آماده‌سازی کاغذ: یک برگه کاغذ سفید را به مایع آب و صابون آغشته کنید. این کار مورچه ها را جذب و مانع از چسبیدن آنها به کاغذ می‌شود.

  4. تشت حمام را در کنار ظرف عسل قرار دهید، به گونه‌ای که ورود مورچه ها به آن ممکن باشد. مورچه‌ها باید از ظرف عسل بر روی کاغذ حرکت کنند و سپس به وان حمام هدایت شوند.

  5. قرار دادن پلاستیک آشپزخانه یا نایلون: پلاستیک آشپزخانه یا نایلون را بر روی تشت حمام و ظرف عسل قرار دهید و با گره محکم ببندید. این اقدام مورچه‌ها را از فرار و بازگشت به ظرف عسل جلوگیری می‌کند.

  6. حالا صبر کنید تا مورچه‌ها به سمت تشت حمام حرکت کنند و در آنجا گیر آب و صابون بیفتند. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد، پس باید صبور باشید و به مدت کافی منتظر بمانید تا مورچه‌ها خارج شوند.

  7. از بطری جمع‌آوری کنید: وقتی مطمئن شدید که تمام مورچه‌ها وارد تشت آب شده‌اند، می‌توانید در فضای باز آنها را آزاد کنید.

ارسال نظر

تبلیغات متنی