کد خبر : 24778

عمر طولانی | راز عمر طولانی

آرزوی یک عمر طولانی و سالم برای همه دارندگان این امکان است که بتوانند تجربیات، مهارت‌ها و دانش خود را در طول زمان بهبود بخشند و به دست‌آوردهای جدید دست یابند. همچنین، زندگی طولانی می‌تواند فرصتی برای پرورش روابط صمیمی، تجربه‌ی شادی و لذت‌های بیشتر و به دست آوردن اهداف بلندمدت باشد.

به گزارش ورنداز :

راز عمر طولانی داشتن

 

ترفند عمر طولانی 

آرزوی یک عمر طولانی و سالم برای همه دارندگان این امکان است که بتوانند تجربیات، مهارت‌ها و دانش خود را در طول زمان بهبود بخشند و به دست‌آوردهای جدید دست یابند. همچنین، زندگی طولانی می‌تواند فرصتی برای پرورش روابط صمیمی، تجربه‌ی شادی و لذت‌های بیشتر و به دست آوردن اهداف بلندمدت باشد.

وقتی به موضوع طول عمر و زندگی سالم می‌رسیم، نکات، ترفند‌ها و مکمل‌های بسیار متنوعی مطرح می‌شود که می‌توان در مورد هر کدام از آن‌ها ساعت‌ها صحبت کرد. در آپدیت ام دی هم به‌تدریج به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اما اگر بخواهیم گام ابتدایی و اصول اولیه زندگی سالم و طولانی را رعایت کنیم، باید ۸ اصل مهم را مدنظر داشته باشیم:عدم مصرف دخانیات

۲- ورزش منظم

۳- وزن در محدوده طبیعی

۴- رژیم غذایی سالم

۵- خواب سالم و با کیفیت (۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز)

۶- فشارخون در محدوده طبیعی

۷- قند خون در محدوده طبیعی

۸- کلسترول (به‌جز HLD) در محدوده طبیعیاین معیار‌ها معمولا در پژوهش‌های متعدد و به ویژه توسط انجمن قلب و عروق آمریکا به عنوان فاکتور‌های اصلی مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرند.

توجه کنید که در فرایند زندگی سالم، باید ابتدا سراغ اصلاح این معیار‌ها بروید. بسیاری افراد به جای پرداختن به این هشت فاکتور کلیدی، سراغ مصرف مکمل‌ها و راهکار‌های جانبی می‌روند. هرچند آن‌ها هم کمک‌کننده‌اند، اما فراموش نکنید که احتمالا تاثیر این هشت فاکتور، بیشتر از دیگر راهکار‌ها است.مقداری کافئین مصرف کنید.  تقریبا همه می دانند که نوشیدنی های کافئین دار به ما انرژی می دهند؛ ولی آیا این را هم می دانستید که این نوشیدنیها باعث افزایش طول عمر هم می شوند؟ اگر قهوه دوست ندارید می توانید یک فنجان چای سیاه یا شکلات داغ نوش جان کنید تا کافئین مورد نیازتان را تامین کنید.از سلامتی روده هایتان مطمئن شوید.  برای اینکه عمر طولانی تری داشته باشید و حالا حالاها شمع های روی کیک تولدتان را فوت کنید باید از باکتریها کمک بگیرید؛ اما فقط باکتریهای خوب! باکتریهای خوب باکتریهایی هستند که به سلامت روده ها کمک می کنند. برای افزایش میزان این باکتریها در روده توصیه می کنیم از غذاهای زیر استفاده کنید:

• نوشیدنی کامبوچا (تصویر بالا)

• کلم ترش

• ترشی سبزیجات

• ماستبه خودتان برسید.  خودتان را دوست داشته باشید و خودتان اهمیت بدهید. یکی از بهترین راهها برای خودمراقبتی، ماساژ است. راههای دیگری مثل تفریح کردن یا پاداش دادن به خودتان هم باعث می شود استرس و فشار خون شما کاهش پیدا کند. پس هر چند وقت یکبار به خودتان کادو بدهید و از خودتان قدردانی کنید.مهربان باشید.  انجام کارهای مفید برای دیگران، حس بسیار خوبی در ما ایجاد می کند و مهمترین اثر آن طول عمر است. لازم نیست حتما کار خیلی سختی بکنید، همین که در را برای کسی باز کنید، صندلی تان را به کسی بدهید، خون اهدا کنید یا جای پارکتان را به فرد دیگری بدهید باعث به وجود آمدن احساس خوبی در شما می شود. همین مهربانی های کوچک باعث تقویت ارتباطات شما با دیگران می شود و روحیه تان را بهتر می کند و در عین حال روی افزایش عمر شما هم اثر مثبتی دارد.بخندید.  حتما شما هم این جمله معروف را شنیده اید که: “خنده بر هر درد بی درمان دواست”. باید بگوییم که بله! این جمله واقعا حقیقت دارد. خندیدن واقعا برای سلامت جسم و روح ما مفید است. فقط چند دقیقه خندیدن در طول روز:

• باعث آزاد شدن اندورفین (هورمون شادی) در مغز می شود.

• سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

• عضلات را آرام می کند.

• جریان خون در اندامهای داخلی را افزایش می دهد.

خندیدن نه تنها روی جسم شما تاثیر مثبت می گذارد، بلکه برای روح و روانتان هم مفید است و به شما کمک می کند تا با استرسهای روزمره زندگی تان راحتتر کنار بیایید

منبع زیبا و سالم ، فرارو
ارسال نظر

تبلیغات متنی