کد خبر : 14961

سبک زندگی | سبک زندگی سالم | بهترین سبک زندگی برای افزایش طول عمر | افزایش سطح امید به زندگی

طبق بررسی‌های انجام شده مردمان برخی مناطق از کره‌زمین به واسطه رژیم غذایی خاص خود و محیطی که در آن زندگی می‌کنند بیشتر از میانگین جهانی عمر می‌کنند.

به گزارش ورنداز :

امروزه گرایش به عمر طولانی باعث پژوهش در زمینه یافتن روش‌های تمدید حیات شده‌است. دیرزیستی نه فقط موضوعی برای جامعهٔ علمی، بلکه برای داستان‌های علمی‌تخیلی و رمان‌های تخیّلی نیز بوده‌است.

در این گزارش نام مناطقی آورده شده است که مردمان آنها بیشترین طول عمر را دارند.

Rica

 مردمان این شهرها حداقل ۹۰ سال عمر می‌کنند!

این یکی از مکان هایی است که در آن طول عمر افراد بالا است و بیش از چهار برابر میانگین جهانی افراد این منطقه شانس رسیدن به سن ۹۰ سالگی را دارند و آن را به آرامش نسبی و جذابیت منطقه نسبت می دهند. برخی از کارشناسان همچنین بر این عقیده هستند که مردم اینجا بهترین رژیم غذایی را که نوع بشر تا به حال داشته است دارند که شامل لوبیا سیاه، تورتیلا ذرت و کدو، که با میوه های استوایی تکمیل می شود است و مردمان این منطقه در تمام طول سال آنها را مصرف می کنند.

Japan

 مردمان این شهرها حداقل ۹۰ سال عمر می‌کنند!

ژاپن نیز با میانگین طول عمر ۸۵ سال، در این فهرست قرار دارد. طبق سوابق سازمان جهانی بهداشت، اکثر مردم ژاپن تا ۷۵ سال زندگی خود کاملاً سالم و بدون معلولیت زندگی می کنند. علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مسن اوکیناوا کمترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های رایج را ثبت می‌کنند، که می‌توان آن را به رژیم غذایی سنتی ژاپنی نسبت داد که حاوی ۷۲ درصد غلات و تنها ۲۵ درصد قند است.

Ikaria, Greece

 مردمان این شهرها حداقل ۹۰ سال عمر می‌کنند!

گزارش شده است که اکثر ساکنان این جزیره در یونان به طور معمول تا ۹۰ سال عمر می کنند. حال و هوای آرام و معاشرت ممکن است یکی از دلایل این اتفاق باشد، در حالی که برخی از کارشناسان آن را به رژیم غذایی مدیترانه ای نسبت می دهند. نکته جالب در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای خالص آنها این است که شامل حدود ۱۲۰ نوع سبزی است.

Singapore

 مردمان این شهرها حداقل ۹۰ سال عمر می‌کنند!

سنگاپور همچنین یکی از برترین مکان‌های جهان برای امید به زندگی است، جایی که مردم می‌توانند به طور متوسط ۸۵ سال در آن زندگی کنند. طبق گزارش ها، سنگاپور در طول سه دهه گذشته شاهد افزایش ۱۰ ساله امید به زندگی بوده است، در حالی که چاقی بزرگسالان به حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است که بسیار بیشتر از بسیاری از کشورهای غربی است. علاوه بر این، تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری مزمن به تأثیر قابل توجهی در مورد طول عمر کمک کرده است.

 

منبع برترین ها
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی