کد خبر : 30144

تعطیلی | تعطیلی پنجشنبه ها

جزییات درباره موافقان و مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها را میخوانید .

به گزارش ورنداز :

موافقان و مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها

جزییات درباره موافقان و مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها را میخوانید .

در حال حاضر موافقان تعطیلی شنبه ها اکثر نمایندگان و وزارت امور خارجه و موافقان تعطیلی پنجشنبه ها کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت هستند.افزایش تعطیلات آخر هفته طرحی است که از سال 98 کلید خورده و از مجلس دهم به مجلس یازدهم واگذار شده است. درحالی که قرار بود در راستای هماهنگی با کشورهای جهان و تقویم بین المللی روز شنبه به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شود. به یکباره کمیسیون اجتماعی مجلس روز پنجشنبه را به عنوان روز تعطیل اعلام کرد.

 اقدام مجلس برای تعطیلی پنجشنبه‌ها با واکنش‌هایی از سوی فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و فعالان اجتماعی رو به رو شد. راه‌اندازی کارزار برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه از روز گذشته آغاز و نزدیک به 12 هزار نفر تا زمان نگارش این گزارش آن را امضا کردند.

در متن این کارزار آمده است: هم اکنون در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا تعطیلات هفتگی شامل روزهای شنبه و یکشنبه بوده که در صورت تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران ایام کاری مشترک با دنیا سه روز در هفته کاهش و التبع ضمن تشدید خسارات ناشی از تحریم و منزوی کردن ایران و تبعات جبران ناپدیری بر تولید ناخالص داخلی تجارت خارجی و برخی از ارکان توسعه پایدار در کشور منتج خواهد شد.»

اینفوگرافی زیر مخالفان و موافقان تعطیلی پنجشنبه‌ها را نشان می‌دهد. تعطیلی

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع اکو نگار
ارسال نظر

تبلیغات متنی