کد خبر : 18442

شب یلدا | دسر یلدایی

ژله هندوانه ای یک دسر خوشمزه و معروف برای شب یلدا که میتوانید سفره هایتان را با آن تزئین کنید.

به گزارش ورنداز :

ژله هندوانه ای یک دسر خوشمزه و معروف برای شب یلدا که میتوانید سفره هایتان را با آن تزئین کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا با شکلات چیپسی

مواد لازم ژله یلدایی

پودر ژله آلوئه ورا 1 بسته

پودر ژله هندوانه 1 بسته

پودر ژله کیوی 1 بسته

شکر 1 قاشق غذاخوری

شیر نصف لیوان

آب جوش سه و نیم لیوان

کیوی 1 عدد

مراحل طرز تهیه ژله یلدایی

مرحله اول

برای درست کردن ژله یلدایی ابتدا ژله کیوی را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش کامل مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس یک عدد کیوی را خرد کرده و بهش شکر و کمی آب اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم و بعد از اینکه به جوش آمد به مدت 3 تا 4 دقیقه صبر می کنیم تا بجوشد. اگر این کار را انجام ندهید چون ژله خاصیت اسیدی دارد به هیچ وجه نمی بندد.

مرحله سوم

در این مرحله کیوی های خنک شده و به دمای محیط رسیده را داخل لیوان های مورد نظرمون می ریزیم و روی کیوی ها، ژله کامل به دمای محیط رسیده را اضافه می کنیم و بعد به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا نیم بند شود.

مرحله چهارم

بعد از آماده کردن قسمت سبز رنگ هندوانه، حالا قسمت پوست سفید رنگ آن را آماده می کنیم. برای این کار یک بسته پودر ژله آلوئه ورا را به همراه یک لیوان آب جوش کامل هم می زنیم تا یکدست شود. سپس کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

بعد از خنک شدن بهش نصف لیوان شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن روی ژله کیوی نیم بند شده می ریزیم و دوباره به مدت 40 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا بندد.

مرحله ششم

حالا برای قسمت دانه های هندوانه، شکلات را روی حرارت بخاری کتری آب ذوب کرده و بعد آن را داخل قیف ریخته و روی لیون ها، شکل دانه هندوانه درست می کنیم.

مرحله هفتم

برای لایه آخر یک بسته پودر ژله هندوانه را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بعد آن را روی ژله آلوئه ورا ریخته و این بار به ئدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا کامل بندد.

مرحله هشتم

بعد از یک ساعت ژله یلدایی آماده شده را از یخچال بیرون آورده و برای شب یلدای سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ژله یلدایی خوشمزه و خانگی لذت ببرید

منبع بارونک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی