کد خبر : 1657

کاهش استرس

داشتن یک حیوان خانگی راهی عالی برای کاهش اضطراب و استرس است که می تواند باعث افزایش انگیزه و امید به زندگی بشود. از بسیاری جهات، حیوانات خانگی می توانند به ما کمک کنند تا زندگی سالم تری داشته باشیم.

به گزارش ورنداز :

حیوانات خانگی و سلامت روان

داشتن یک حیوان خانگی راهی عالی برای کاهش اضطراب و استرس است که می تواند باعث افزایش انگیزه و امید به زندگی بشود. از بسیاری جهات، حیوانات خانگی می توانند به ما کمک کنند تا زندگی سالم تری داشته باشیم.

چگونه یک حیوان خانگی می تواند به سلامت روان ما کمک کند؟

صاحبان سگ احتمالاً هر روز حیوان خانگی خود را برای پیاده روی یا دویدن بیرون می برند که این می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای ورزش روتین روزانه آنها باشد. حیوانات خانگی می توانند به شما احساس امنیت بدهند همچنین مراقبت از آنها می تواند به شما کمک کند احساس تنهایی نکنید ،که این ویژگی می تواند برای افراد مسن یا کسانی که به تنهایی زندگی می کنند

مفید و ارزشمند باشد. حیوانات خانگی می توانند شنوندگان خوبی باشند و عشق بی قید و شرط را ارائه دهند و از شما انتقاد نکنند. این می تواند به اعتماد به نفس شما کمک کند، به خصوص اگر احساس می کنید منزوی شده اید . داشتن حیوانات خانگی نیز می‌توانند راهی برای ملاقات با مردم باشد به ویژه زمانی که آنها را برای پیاده روی به بیرون میبرید.

11114541

حیوانات خانگی میتوانند به افراد با بیماری خاص نیزکمک کنند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به ADHD با توجه به مسئولیت‌های حیوان خانگی و پیگیری زمان برای مثال، غذا دادن یا پیاده روسگ،میتواند در سایر زمینه‌های زندگی به آنها کمک بکند. برخی از افراد مبتلا به ADHD بیش فعال هستند ، به خصوص کودکان و بازی با یک حیوان خانگی می تواند راهی عالی برای تخلیه انرژی اضافی باشد، چه راه رفتن با سگ یا دویدن با یک بچه گربه.

افراد اوتیستیک می توانند از داشتن حیوان خانگی سود ببرند. حیوانات خانگی نوعی رابطه بی قید و شرط را فراهم می کنند که می تواند مهارت های اجتماعی و اعتماد به نفس و یکپارچگی حسی را در فرد ایجاد کند.

آیا داشتن حیوان خانگی برای من مناسب است؟

داشتن حیوان خانگی یک تعهد جدی است و کاری نیست که از روی هوس انجام شود. شما باید زمان، پول و انرژی برای یک حیوان خانگی داشته باشید، پرورش یک حیوان خانگی با کمک یک دوست می تواند به شما کمک کند که ببینید آیا داشتن حیوان خانگی برای شما مناسب است یا خیر.

اگر نمی توانید یک حیوان خانگی بخرید، در جایی زندگی می کنید که اجازه ندارید حیوان خانگی داشته باشید، یا نگران مواقعی هستید که برای مراقبت از حیوان خانگی ناخوش هستید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

ساده‌ترین گزینه ممکن است گذراندن وقت با حیوانات خانگی دوستانتان باشد، چه قدم زدن با سگ‌ها، نوازش گربه‌ها یا در آغوش گرفتن خوکچه‌های هندی آنها.

منبع فرارو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی