کد خبر : 15134

گلاب | فواید گلاب

جدای از اینکه گلاب یک تونر و نوعی مایع جادویی محسوب می‌شود، هزاران کاربرد دیگر نیز دارد اما فواید شگفت‌انگیز گلاب برای پوست چیست؟

به گزارش ورنداز :

فواید شگفت‌انگیز گلاب برای پوست چیست؟

فواید گلاب برای پوست ، گلاب مایعی معطر و خوشبو است که از تقطیر گلبرگ‌های گل‌ محمدی به دست می‌آید و به جز استفاده در آشپزی در صنعت زیبایی نیز کاربرد دارد. خواص بسیار زیاد و مفید گلاب باعث شده که بیشتر افراد برای مراقبت‌های پوستی خود از گلاب استفاده کنند.

فواید گلاب

جدای از اینکه گلاب یک تونر و نوعی مایع جادویی محسوب می‌شود، هزاران کاربرد دیگر نیز دارد اما فواید شگفت‌انگیز گلاب برای پوست چیست؟

برخی فواید گلاب برای پوست عبارت‌اند از: کمک به حفظ PH پوست، کنترل چربی اضافی پوست، محافظت از پوست در برابر عوامل مضر محیطی، آبرسانی به پوست، تسکین اگزما، درماتیت، آکنه و انواع التهاب پوستی

 آبرسانی که دارد این ماده را به یک پاک‌کننده آرایشی ملایم و موثر تبدیل کرده است.

7. تقویت و درخشندگی مو

گلاب همچنان فوایدی برای مو دارد. باعث از بین رفتن شوره و خارش پوست سر می‌شود، پوست سر را لطیف کرده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و اثرات مثبتی روی رشد مو دارد و به درخشندگی و آبرسانی موهای شما کمک می‌کند.

8. تسکین پوست تحریک‌شده

گلاب خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین پوست‌های تحریک شده کمک می‌کند. اثر خنک کنندگی گلاب باعث می‌شود تا خارش و قرمزی پوست‌های تحریک‌شده به سرعت کاهش پیدا کند. 

آیا می‌توان هرروز از گلاب استفاده کرد؟

بله. گلاب یک تونر طبیعی است و می‌توان روزانه از آن استفاده کرد و خطری ندارد. گلاب برای انواع پوست از جمله پوست‌های چرب، خشک، معمولی و حتی پوست‌های مختلط مفید است و می‌توان روی هر نوع پوستی از آن استفاده کرد.

چه زمانی گلاب را به صورت خود اسپری کنیم؟

می‌توانید در هر زمان و هر چند بار که دوست داشته باشید از گلاب برای صورت خود استفاده کنید. توصیه می‌شود دست‌کم دو بار در روز از گلاب روی صورت خود استفاده کنید تا از خواص آن بهره ببرید.

آیا می‌توانیم صورت خود را با گلاب بشوییم؟

قطعا جواب این سوال خیر است. فقط باید گلاب را روی صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید که به طور طبیعی خشک شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاینجمهوری اسلامی به سخنان رائفی پور واکنش نشان داد | چرا تریبون‌شان خاموش نمی‌شود؟ بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی