کد خبر : 1385

نوروساینس |عشق

در یک تحقیق جالب که در نشریه «ساینتیفیک امریکن» انعکاس یافته است، مغز افرادی که به گفته خود به گرفتار عشق شده بودند، با MRI عملکردی مورد بررسی قرار گرفت. به این ترتیب مناطقی خاصی از مغز که از خود میانجی‌های عصبی خاص ترشح می‌کردند مشخص شد، همچنین مشخص شد که در این بین، خون بیشتری روانه مناطقی از مغز می‌شود که مسئول جاذبه و لذت هستند.

به گزارش ورنداز :

در یک تحقیق جالب که در نشریه «ساینتیفیک امریکن» انعکاس یافته است، مغز افرادی که به گفته خود به گرفتار عشق شده بودند، با MRI عملکردی مورد بررسی قرار گرفت.

به این ترتیب مناطقی خاصی از مغز که از خود میانجی‌های عصبی خاص ترشح می‌کردند مشخص شد، همچنین مشخص شد که در این بین، خون بیشتری روانه مناطقی از مغز می‌شود که مسئول جاذبه و لذت هستند.

عشق از دید نوروساینس

از لحاظ میانجی‌های عصبی، کورتیزول، اکسی توسین و وازپرسین افزایش می‌یابند و سروتونین کاهش می‌یابد که هر یک باعث تغییرات مختلفی از لحاظ روانپزشکی می‌شوند.

شاید این تحقیق را بیشتر یک کنجکاوی صرف، تصور کنید، ولی شاید نتایج این تحقیق به روانشناسان در درمان بیماران افسرده یا سرخورده کمک کند.

از سوی دیگر، این تحقیق مشخص کرد که اعمال شناختی هم در فرایند عشق تحت تأثیر قرار می‌گیرند، این تغییرات شناختی باعث تغییراتی می‌شود که همه از آن مطلع هستند: زیبا دیدن یار و افزایش توجه به وی و شناخت هر چه بیشتر علایق او!

منبع تابناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی