کد خبر : 8180

کاکل ذرت | فواید

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ابریشم ذرت را مستقیماً بخورید چون خیلی خوش طعم نیست. شما باید از ذرت ارگانیک و تازه مصرف کنید بعلاوه می توانید ابریشم ذرت را جمع آوری کنید تا حداکثر فواید را بدست آورید. اگر به ذرت ارگانیک یا تازه دسترسی ندارید، به پودرها و کپسول های ابریشم ذرت موجود در بازار متوسل شوید.

به گزارش ورنداز :

کاکل ذرت 

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ابریشم ذرت را مستقیماً بخورید چون خیلی خوش طعم نیست. شما باید از ذرت ارگانیک و تازه مصرف کنید بعلاوه می توانید ابریشم ذرت را جمع آوری کنید تا حداکثر فواید را بدست آورید. اگر به ذرت ارگانیک یا تازه دسترسی ندارید، به پودرها و کپسول های ابریشم ذرت موجود در بازار متوسل شوید.

چگونه ابریشم ذرت برای استفاده تهیه می شود

هنگامی که پوشش سبز رنگ اطراف لپه ذرت را بردارید، یک لایه دیگر از مواد رشته ای دریافت می کنید. این به عنوان ابریشم ذرت شناخته می شود. می توانید آن را به دو صورت تازه و خشک استفاده نمایید. شما باید رشته های سبز طلایی را از ذرت بیرون بیاورید و آنها را در یک گلدان نگهداری کنید. اگر می ‌خواهید تازه بماند، آن‌ها را در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال نگهدارید. در این حالت، دو هفته دوام می آورد. بر اساس شرایط آب و هوایی، ممکن است لازم باشد ابریشم را برای چند روز کاملاً خشک کنید و پس از آن می توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد.

طرز تهیه چای ابریشم ذرت

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ابریشم ذرت را مستقیماً بخورید چون خیلی خوش طعم نیست. شما باید از ذرت ارگانیک و تازه مصرف کنید بعلاوه می توانید ابریشم ذرت را جمع آوری کنید تا حداکثر فواید را بدست آورید. اگر به ذرت ارگانیک یا تازه دسترسی ندارید، به پودرها و کپسول های ابریشم ذرت موجود در بازار متوسل شوید.

فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ دستورالعمل اول

این روش معمول و عام است. شما به موادی مانند:اینجا به دو روش برای تهیه چای ابریشم ذرت توجه نمایید.ابریشم ذرت خشک یا تازه

آب

آب لیمو

برای مدتی باید آب را بجوشانید. وقتی شروع به جوشیدن کرد، ابریشم خشک یا تازه را روی آن بیندازید. بگذارید چند دقیقه بجوشد و چند دقیقه دم بکشد. این به یک مایع قهوه ای رنگ مانند کارامل تبدیل می شود. چای را صاف کرده و سرو کنید. می توانید آن را سرد یا گرم بنوشید.

برخی از افراد ترجیح می دهند برای افزودن به طعم و مزه این چای، آب لیمو را اضافه کنند. چای باقیمانده را می توان چند روز در یخچال نگهداری کرد.این روش برای کسانی که می خواهند از مزایای طبیعی ابریشم ذرت بهره مند شوند، ایده آل است. مواد تشکیل دهنده عبارتند از:

ابریشم ذرت خشک، خرد شده

آب

عسل

این روش نیاز به جوشیدن ندارد.مقداری آب در یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید. ذرت ابریشم خشک شده را در آب اضافه کنید. درب ظرف را باز گذاشته و سپس شیشه را برای یک روز کامل در مقابل آفتاب قرار دهید. در پایان روز شیشه را داخل بیاورید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را در یخچال نگه دارید و خنک سرو کنید.

ابریشم ذرت از دوران باستان توسط نژادهای مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است و گفته می شود که دارای تعدادی خواص درمانی فراوان است. به ویژه قبایل بومی آمریکا در طول قرن ها از ابریشم ذرت برای نیازهای دارویی و درمانی استفاده کرده اند. در حالی که چند مورد از این فواید توسط مطالعات علمی مؤثر بوده است، نمی توان در مورد همه مزایای ادعا شده همین را گفت. با این حال، مواد مغذی و محتوای آنتی اکسیدانی آن نشان می دهد که فواید فوق العاده خاصی با کاربرد از آن وجود دارد. حاوی مواد مغذی کلیدی مانند پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های B2، C و K می باشد.

فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ مزایای ابریشم ذرت

زیر مزایای برجسته سلامتی ارائه شده توسط ابریشم ذرت ذکر شده است:

  1. عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند

 

ابریشم ذرت به عنوان یک عامل ضد التهابی برای عفونت های دستگاه ادراری عمل می کند. این پتانسیل را دارا می باشد که پوشش مجاری ادراری را بپوشاند و از تحریک بیشتر جلوگیری نماید. مصرف چای ابریشم ذرت ممکن است به تسکین مثانه ملتهب و مجاری ادراری کمک کند. توانایی این را دارد که شما را وادار به ادرار نماید و در نهایت خطر تجمع باکتری در دستگاه ادراری را کاهش دهد. همچنین ممکن است برای تسکین غده پروستات تحریک شده استفاده شود.

  1. به عنوان یک عامل ادرارآور عمل می کند

برای سال ها، چای ابریشم ذرت همچون عامل ادرار آور طبیعی و قوی استفاده می شد. این با دفع آب اضافی و مواد زائد از بدن مظاهرت دارد و در نتیجه عوارض مربوط به احتباس آب را به حداقل می رساند. بر اساس مطالعات، استفاده از دیورتیک ها به خلاص شدن از شر چندین خطر سلامتی از جمله نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی در طولانی مدت کمک می کند.

  1. مانع ایجاد سنگ کلیه می شود.

سنگ های کلیه از رسوبات متبلور کوچکی تشکیل شده اند که می توانند باعث درد و ناراحتی شوند. ابریشم ذرت از زمان های قدیم برای جلوگیری از بروز سنگ کلیه مورد استفاده قرار می گرفت. بر علاوه استفاده از ابریشم ذرت می تواند جریان ادرار را افزایش داده و احتمال تشکیل رسوب در کلیه هارا کاهش دهد. که در غیر این صورت در نهایت می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود. اما، توجه داشته باشید که کاربرد آن برای از بین بردن سنگ کلیه فایده ندارد. سنگ موجود در شما را درمان نمی کند.

  1. فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ لخته شدن خون را تسهیل می کند

ذرت ابریشم حاوی ویتامین K است که به فرآیند لخته شدن خون کمک می کند. در صورت آسیب، مانع از دست دادن بیش از حد خون می گردد.

  1. فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ فشار خون را کاهش می دهد

امروزه بسیاری از افراد از فشار خون بالا رنج می برند. این افراد می توانند چای ابریشم ذرت را برای کاهش فشار خون بالا مصرف کنند. باید بدانید که این چای هیچ عارضه جانبی مانند داروهای فشار خون OTC ، ندارد.

ابریشم ذرت به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. پیروان طب سنتی بر این باورند که می توان از آن برای کاهش درد ناشی از بیماری های التهابی مانند نقرس و آرتریت استفاده کرد. اثر دیورتیک ابریشم چوب پنبه ممکن است از تشکیل اسید اوریک اضافی در مفاصل بدن جلوگیری کند که منجر به درد نقرس می شود. با این حال، نباید آن را به عنوان درمانی برای بیماری های مرتبط با آرتریت در نظر گرفت.

  1. به تنظیم سطح قند خون کمک می کندطبق یافته های مطالعات انجام شده در زمان های اخیر، مصرف چای ابریشم ذرت احتمالا به کسانی که مشکلات قند خون دارند اثربخشی فوق العاده ای داشته باشد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله بین المللی ماکرومولکول های بیولوژیکی منتشر شد، تأثیر عصاره ابریشم ذرت را بر دیابت نشان داد. این مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت صورت گرفت. نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که استفاده از پلی ساکارید های ابریشم ذرت به کاهش سطح قند خون کمک می کند. قند خون بالا منجر به بسیاری از بیماری ها مانند سکته مغزی، مشکلات کلیوی و دیابت خواهد گردید. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۹ بیان کرد که چای ابریشم ذرت به تولید انسولین در بدن انسان کمک می کند.

  2. به درمان بیماری ها و شرایط التهابی کمک می کند

    کلسترول در جریان خون در دراز مدت منجر به بروز چندین بیماری مهم (از جمله عوارض قلبی) می شود. به گفته پزشکان، پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون کلید سالم ماندن و جلوگیری از خطرات قلبی به حساب می آید. مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه جیلین در چین انجام شد نشان داد که مصرف ابریشم ذرت باعث کاهش کلسترول در جوندگان می شود.

    ابریشم ذرت حاوی ویتامین C است که برای تقویت ایمنی ایده آل می باشد. همچنین نقش مهمی در تنظیم عملکردهای بدن انسان دارد.

    چاقی یک تهدید عمده برای سلامتی می باشد که بخش بزرگی از جمعیت بشری را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که چاقی توسط بیش از یک فاکتور از جمله ژنتیک ایجاد می شود. برخی افراد به دلیل احتباس بیش از حد آب و تجمع سموم در بدن، دچار اضافه وزن می گردند. از آنجایی که ابریشم ذرت به دفع آب اضافی و مواد زائد از بدن کمک می کند، پس برای چنین افرادی برای جلوگیری از افزایش وزن مفید خواهند بود. آن ها می توانند این چای را دو یا سه بار در روز برای حداکثر فواید آن مصرف کنند. با این حال، تصور این که این دارو، درمانی برای چاقی محسوب می گردد، یک نظر اشتباه است.

    استفاده موضعی؛ فواید ابریشم یا کاکل ذرت 

    همچنین می توانید از ابریشم ذرت به صورت موضعی کار بگیرید. چای تهیه شده با آن را می توان به صورت موضعی برای مقابله با مشکلات پوستی مانند جوش استفاده نمود. که می تواند به تقلیل خارش و درد ناشی از زخم های پوستی کمک کند.

    از طرفی ابریشم ذرت برای موارد زیر مفید است:

    تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف ابریشم ذرت می تواند به مقابله با مشکلات رنگدانه پوست کمک کند. که می تواند برای افرادی که به ویتیلیگو مبتلا هستند نیز مفید باشد.

    مصرف این چای به تعادل سطوح مواد معدنی حیاتی در بدن انسان کمک می کند که برای زندگی سالم ضروری است. به اضافه ابریشم ذرت به حفظ سطح ایده آل سدیم در بدن شما کمک می کند. علاوه بر این، ابریشم ذرت همچنین می تواند پتاسیم اضافی را از بدن خارج نماید. سدیم نقش اساسی در رشد توانایی های ذهنی و شناختی و تنظیم فشار خون دارد.

    ادم یک بیماری هست و زمانی اتفاق می‌ افتد که قلب یا از کار افتاده یا ضعیف می ‌شود. به همین دلیل قلب نمی تواند خون کافی را به قسمت های مختلف بدن پمپاژ کند. که منجر به ضعیف شدن

    کلیه ها و ذخیره مایع در زانوها و ریه ها می شود. طبق مطالعات، استفاده از ابریشم ذرت ممکن است به بهبود ادم ریوی یا محیطی کمک کند.

    مسائل ایمنی که باید به ان توجه کنید

    به طور کلی، مصرف چای ابریشم ذرت بی خطر است و بزرگسالان و کودکان می توانند آن را بدون نگرانی مصرف کنند. با این وجود، قبل از شروع استفاده از آن باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

    مصرف ابریشم ذرت می تواند منجر به کاهش سطح پتاسیم در خون گردد. این ممکن است باعث مشکلات پوستی و آلرژی شود.

    بیشتر موارد، زنانی که باردار اند یا در دوران شیردهی هستند، می توانند چای ابریشم ذرت را در مقادیر متوسط مصرف کنند. نوشیدن این چای در مقادیر بیشتر توصیه نمی شود زیرا می تواند منجر به تحریک رحم و حتی سقط جنین شود. بنابراین، اگر باردار هستید، قبل از شروع استفاده از چای

    ابریشم ذرت، مشاوره پزشکی را فراموش نکنید.

    در حالی که حساسیت به ذرت خیلی رایج نیست. اما بخشی از مردم به ذرت حساسیت دارند. احتمال دارد پس از نوشیدن چای ابریشم ذرت نیز دچار آلرژی شوند. با این وجود، واکنش ها خیلی جدی نیستند و فقط به تحریک پوست محدود می شوند.

    همچنین باید مراقب احتمال تداخل ابریشم ذرت با داروهای خاص باشید. به این دلیل که استفاده از ابریشم ذرت باعث کاهش سطح قند خون می شود. هنگامی که از داروهای خاص مانند دیابت استفاده می کنید، نیز دچار ایجاد مشکل می شوید. اگر از هر دو به طور همزمان استفاده کنید، ممکن است سطح قند خون شما به شدت کاهش یابد، که برای بدن خوب نیست. همین را می توان در مورد کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند نیز گفت‌. افرادی که قند خون بالایی دارند یا با فشار خون بالا مواجه هستند، باید این چای را پس از مشورت با پزشک مصرف کنند.

    اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، مصرف این چای اثربخشی آن ها را به حداقل می رساند.

    نتیجه

    فواید ابریشم ذرت بسیار زیاد است. سرشار از ترکیبات مفیدی بوده که می تواند سلامت کلی بدن را تقویت کند. از ابریشم ذرت می توان برای تهیه چای استفاده نمود که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این رشته ها به طور موثر عفونت های دستگاه ادراری را نیز درمان می کند. همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می نماید و به مدیریت سنگ کلیه کمک می کند. ابریشم ذرت می تواند لخته شدن خون را تسهیل کند، فشار خون را کاهش دهد، سطح قند خون را تنظیم کند و به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. استفاده موضعی از ابریشم ذرت به طور موثری کورک و بثورات را کنترول می کند. اما، برای بهره مندی از مزایای آن، در مصرف تعادل را مد نظر بگیرید. اگر از هر دارویی استفاده می کنید یا به ابریشم ذرت حساسیت دارید، احتیاط بیشتری لازم خواهد بود.

    1. فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ به مبارزه با کلسترول کمک می کند

    2. فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ به مبارزه با کلسترول کمک می کند

      1. منبع ویتامین C

      1. به مبارزه با چاقی کمک می کند

      1. به رفع مشکلات رنگدانه پوست کمک می کند

      1. فواید بسطوح مواد معدنی را در بدن متعادل می کند

      1. فواید ابریشم یا کاکل ذرت؛ بهبودی از ادم را تسهیل می کند

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی