کد خبر : 5443

اشپزی |اشپز

قیمه بوشهری قیمه برای ایرانی‌ها و هم گردشگران خارجی ایران، غذای خوشمزه‌ای است و طرفداران زیادی دارد. اما قیمه بوشهری‌ها بر خلاف اسمش با قیمه‌های معمولی تفاوت زیادی دارد.

به گزارش ورنداز :
گوشت سر دست ۵۰۰ گرم
لپه ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد درشت
گرد لیمو عمانی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
دارچین ¼ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت قیمه بوشهری

 
 

مرحله اول

برای تهیه قیمه بوشهری خوشمزه ابتدا لپه را حداقل از ۲ ساعت قبل می خیسانیم تا نفخ آن گرفته شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرات ملایم تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، دارچین را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و چند لحظه دیگر تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

 

مرحله سوم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد و کمی سرخ شود، سپس لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، لپه را یک دقیقه تفت می دهیم سپس ۳ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب آن را می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت سیب زمینی را پوست می گیریم و به صورت کامل درون قابلمه می اندازیم تا بپزد. مجددا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت و لپه به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر بپزند تا کاملا نرم شوند.

 

مرحله هفتم

سیب زمینی را هم به صورت جداگانه می کوبیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن در یک تابه کوچک به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

 

مرحله هشتم

خورش را خوب مخلوط می کنیم تا سیب زمینی و رب گوجه فرنگی با لپه و گوشت مخلوط شوند، سپس مقداری نمک به همراه زعفران دم کرده و گرد لیمو عمانی اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

 

مرحله نهم

در این مرحله باید هم زدن خورش را تا زمانی که کش دار شود و آب اضافی آن کشیده شود ادامه دهیم. توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود، در پایان پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج یا کته سرو می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی