کد خبر : 3360

اشپزی

یکی از انواع پلو های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوب و تند و تیزی دارد. شما می توانید این پلو خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. اما بریانی مرغ بیشتر در جنوب کشور تهیه می شود.

به گزارش ورنداز :

پیاز ۱ عدد

ران و سینه مرغ ۳ عدد

برنج ۳ پیمانه

گوجه ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری

سیر ۳ حبه

فلفل سبز ۱ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

زنجبیل تازه ۱ ق چای خوری

زعفران به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه ماسالا، پاپریکا به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی آب بشورید و بعد کمی آب و نمک داخل برنج بکشید و برای ۲ ساعت خیس کنید. سینه و ران مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران خوب ماساژ دهید و بگذارید تا مرغ ها برای ۱ ساعت مزه دار شود.

 

مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مرغ ها را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. مرغ ها را از تابه خارج کنید. پیاز را در ادامه پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه خوب سرخ کنید تا کمی سبک شود و در ادامه سیر رنده شده را اضافه کنید.

 

مرحله سوم: پخت مرغ

وقتی عطر سیر بلند شد باید سیب زمینی های مکعبی شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سرخ شود. سپس زنجبیل و فلفل سبز را اضافه کنید. گوجه فرنگی ها را پوره یا رنده ریز کنید و به همراه مواد دیر تفت دهید تا خوش رنگ شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. حالا مرغ را به همراه ها ادویه ها و کمی نمک و زعفران را به همراه آبجوش اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید بگذارید تا مرغ ها کمی پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه بریانی مرغ جنوبی

صبر کنید تا سس مرغ غلیظ و کاملا کم آب شود. در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوش بیاید. سپس کف روی برنج را بگیرید و زمانی که نرم شد باید برنج را آبکش کنید. کف برنج سیب زمینی قرارا دهید و کمی برنج بریزید مقداری از مرغ و بعد مجدد برنج و مواد مرغی و بریانی را برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا دم بکشد. نوش جان

منبع پارس دی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی