کد خبر : 5214

موجور سیب زمینی

موجور سیب زمینی که از غذاهای کشور ترکیه است شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موجور سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

موجور سیب زمینی که از غذاهای کشور ترکیه است شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله  طرز تهیه موجور سیب زمینی  در ادامه با همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۳ تا ۴ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شوید و جعفری ۱ دسته
رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد ۲ فنجان
نعنا خشک ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه و پولبیبر ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه موجور سیب زمینی

 
 

مرحله اول

برای تهیه موجور سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه هویج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پوست هویج را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم و به سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله آب اضافی پیاز را جدا می کنیم و به همراه تخم مرغ ها، رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی و آرد را به سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه جعفری و شوید را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و شوید را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شده، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم. در ادامه سبزی ها به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و نعنا خشک به مواد اضافه می کنیم.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی