کد خبر : 4471

زاویه سازی فک

برای اینکه بدانید زاویه سازی فک با ادامس چطور انجام می شود و آیا اینکار واقعا در زاویه سازی صورت و فک موثر است یا نه، حتما در ادامه با زیبامون همراه بمانید.

به گزارش ورنداز :

اخیراً برای تیز کردن خط فک یا زاویه سازی خط فک خود ، شروع به جویدن آدامس کرده اید اما نمی دانید که آیا زاویه سازی فک با آدامس امکان پذیر است یا نه ، در جای مناسبی قرار گرفته اید ! زیرا قرار است در این مقاله از زیبامون دات کام به بررسی یکی از روش های زاویه سازی فک که زاویه سازی فک با آدامس بپردازیم و تمام حقایقی که در این رابطه وجود دارد را بیان کنیم !

به طور کلی ، آدامس جویدن بخشی غیر قابل انکار از سبک زندگی مدرن ما است . اولین بار در سال 1848 زمانی که مردی به نام جان بی کرتیس (John B. Curtis) در حال تولید لاستیک برای اسباب‌ بازی‌ ها ، چکمه‌ های بارانی و لاستیک‌ های دوچرخه بود ، با این ایده مواجه شد . قبل از آن سرخپوستان آمریکایی ، رزین درختان را می جویدند . 

بیایید به خواندن این مقاله ادامه دهیم و یاد بگیریم که آیا جویدن آدامس می تواند منجر به ایجاد خط فک تراشیده شود یا خیر و آیا واقعا زاویه سازی فک با آدامس امکان پذیر است ؟

 

جویدن آدامس برای زاویه سازی فک

بسیاری از تئوری ها به این موضوع اشاره کرده اند که جویدن آدامس به طور منظم ، کمک می کند تا ظاهر خط فک مشخص تر و سفت  شود ، اما همه این تئوری ها فاقد تحقیقات علمی معتبر برای حمایت از اعتبار خود هستند . زیرا ژن ها نقش کلیدی در شکل صورت و به ویژه ناحیه فک دارند . 

جویدن فرآیندی است که ماهیچه‌ های مختلف صورت را درگیر می‌ کند که به آنها «عضلات جونده» می‌ گویند ، مانند ماهیچه‌ های تمپورالیس (temporalis) ، ناخنک میانی و جانبی (medial and lateral pterygoid) و ماستر (masseter) که ماهیچه‌ های ماستر اصلی‌ ترین ماهیچه مورد استفاده در جویدن هستند .

به طور کلی ، جویدن آدامس می تواند به تحریک عضلات فک کمک کند . با این حال ، نمی‌ تواند خط فک بزرگ‌ تر و مربع‌ تری ایجاد کند و ظاهری تراشیده و خوش فرم برای فک ایجاد نماید . زیرا بیشتر ماهیچه های جویدن در گونه ها و گردن شما هستند .

به عبارت بهتر ، جویدن آدامس ممکن است به عضلات صورت شما کمی تمرین بدهد و یا ممکن است عضلات جونده را تقویت کند ، اما بعید است که تغییرات قابل مشاهده در خط فک شما ایجاد کند. . از این رو ، جویدن آدامس خط فک بهتر و مشخص‌ تری به شما نمی‌ دهد . 

یک مطالعه کوچک در سال 2018 نشان داد که جویدن آدامس می تواند عملکرد جویدن مربوط به عملکرد و قدرت را در برخی افراد بهبود بخشد . اما این کار بر روی ظاهر خط فک یا زاویه سازی فک تأثیری ندارد . همانطور که یک منبع معتبر در سال 2019 نشان می دهد جویدن آدامس فقط ماهیچه های زبان و گونه های شما را تقویت می کند و جویدن آدامس عملکرد بلع و تغذیه را بهبود می بخشد .

 

آیا جویدن آدامس می تواند به کاهش چربی روی خط فک کمک کند ؟

اگرچه جویدن آدامس ممکن است به تقویت عضلات صورت کمک کند ، اما بعید است که رسوبات چربی روی صورت و گردن را کاهش دهد . تغییرات رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن برای تجربه تغییرات قابل توجه در فک و صورت ضروری است .

 

 

 

ادامس

 

 

 

آیا زاویه سازی فک با آدامس حقیقت دارد ؟

 

جویدن آدامس به احتمال زیاد خط فک شما را تیز یا مشخص نمی کند زیرا ماهیچه های مورد استفاده برای جویدن عمدتا در گردن و گونه ها هستند و ارتباطی با خط فک ندارند .

 

 

 

آیا جویدن آدامس فک را بزرگتر و عضلانی تر می کند ؟

 

جویدن آدامس به دلایلی که در بالا ذکر شد، فک شما را بزرگ‌ تر یا عضلانی‌ تر نمی‌ کند . زیرا بیشتر عضلات مورد استفاده برای جویدن در فک قرار ندارند و جویدن آدامس نمی تواند بر روی عضلات موجود در فک موثر باشد .

 

 

 

آیا جویدن هر روز آدامس بد است ؟

 

جویدن آدامس سرگرمی مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر جهان است . به طور کلی ، جویدن آدامس گاهی اوقات خطرات زیادی برای سلامتی ندارد . اما اگر زیاد آدامس بجوید ، عوارض جانبی احتمالی وجود دارد .

 

برخی از افراد جویدن آدامس را به عنوان خوشبو کننده نفس و به عنوان راهی برای کاهش استرس ، بهبود تمرکز یا حافظه ، جلوگیری از خواب آلودگی ، سوزاندن کالری و به حداقل رساندن هوس غذایی ترجیح می دهند . همچنین از آدامس های نیکوتینی برای کمک به ترک سیگار نیز استفاده می شود .

 

 

 

با وجود همه اینها ، برخی از اثرات ناتوان کننده نیز در اثر جویدن آدامس وجود دارد ، از جمله :

 

  • پوسیدگی دندان: استفاده مکرر از آدامس های حاوی قند (ساکارز) می تواند منجر به مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، ایجاد حفره در دندان و بیماری های لثه شود .

 

 

 

  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS): جویدن آدامس می تواند منجر به بلع هوای اضافی شود که می تواند در تشدید علائم IBS مانند نفخ ، درد شکم و اسهال نقش داشته باشد .

 

 

 

  • اختلال مفصل گیجگاهی فکی: استفاده بیش از حد از ماهیچه ها می تواند منجر به انقباض رباط ها شود ، به خصوص زمانی که از یک طرف دهان ، برای جویدن بیشتر از طرف دیگر استفاده می کنید . 

 

 

 

 

 

 

جویدن ادامس

 

 

 

آیا راه های اثبات شده ای برای داشتن خط فک مشخص تر وجود دارد ؟

 

افزایش سن و تجمع چربی می تواند شکل صورت را تغییر دهد و خط فک را کمتر مشخص کند . اما خوشبختانه امروزه راه های مختلفی برای تقویت خط فک و یا زاویه فک وجود دارد . شما می توانید یک رویکرد طبیعی را انتخاب کنید که شامل کاهش وزن از طریق ورزش و یا داشتن یک رژیم غذایی سالم است . روش های زیبایی و جراحی نیز می توانند ظاهر خط فک شما را تغییر دهند . 

 

در زیر به تعدادی از بهترین روش ها برای زاویه سازی فک اشاره کردیم :

 

 

 

گزینه های غیر جراحی برای زاویه سازی فک

 

 

 

  • کاهش وزن با یک رژیم غذایی سالم : کاهش کالری دریافتی و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل ، شامل سبزیجات برگ سبز ، غلات ، میوه ها و چربی های سالم ، در عین حال پرهیز از غذاهای چرب و شور ، به شما کمک می کند خط فک برجسته ای داشته باشید .

 

 

 

  • فعالیت بدنی یا تمرینات منظم : تمرینات عضلات صورت می تواند خط فک مشخصی به شما بدهد و از درد گردن ، درد فک و سردرد جلوگیری کند .

 

 

 

  • فیلرهای پوستی : این فیلرها مستقیماً در خط فک تزریق می شوند و نتایج آن بین 12 تا 18 ماه باقی می ماند .

 

 

 

  • بوتاکس : نوروتوکسین‌ ها در عضله ماستر قرار می‌ گیرند و به شکل V شکل می‌ دهند و نتایج آن برای سه تا چهار ماه باقی می‌ ماند .

 

 

 

  • کیبلا (Kybella) : تزریق یک ماده ذوب مانند اسید دئوکسی کولیک (deoxycholic acid) به آب شدن چربی اضافی در چانه کمک می کند و نتایج آن تا زمانی که وزن کلی حفظ شود دائمی است . 

 

 

 

  • لیفت با نخ جراحی : یک روش غیر تهاجمی که شامل بخیه های زیر پوستی برای بالا بردن صورت است که نتایج آن بین 6 تا 12 ماه باقی می ماند .

 

 

 

گزینه های جراحی برای زاویه سازی فک

 

 

 

  • لیپوساکشن گردن : چربی های گردن و فک را از بین می برد و پوست را سفت می کند و نتایج دائمی دارد .

 

 

 

  • لیفت گردن : به از بین بردن چربی اضافی کمک می کند ، پوست را سفت می کند و بهترین نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد .

 

 

 

  • بزرگ کردن چانه یا کاشت و ایمپلنت چانه : شامل استفاده از ایمپلنت برای بهبود ظاهر چانه و خط فک است .

 

 

 

  • پیوند چربی : در این تکنیک چربی را از ناحیه دیگری از بدن به صورت شما تزریق می کنند تا حجم ، سفتی و ظاهر کلی پوست و خط فک را بهبود دهند . همچنین می تواند خط فک شما را تیز و مشخص کند . 

 

 

 

خلاصه مطلب

 

هیچ تحقیقی برای حمایت از آدامس برای تعیین خط فک شما وجود ندارد و می توان اینطور بیان کرد که زاویه سازی فک با آدامس واقعیت ندارد . به طور کلی ، اگرچه جویدن آدامس به احتمال زیاد باعث ایجاد نگرانی عمده برای سلامتی نمی شود ، جویدن آدامس برای دوره های طولانی ممکن است منجر به فشار و ناراحتی شود . 

 

بنابراین اگر تصمیم دارید که خط فک مشخص تر و جذاب تری داشته باشید به جای اینکه بر روی زاویه سازی فک با آدامس تمرکز داشته باشید از راه حل های مطمئن و دیگری که در بالا نیز معرفی کردیم استفاده کنید تا خیلی سریع و راحت به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع زیبامون
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی