کد خبر : 3231

رستوران خوب

وقتی تازه وارد شهری می‌شوید، فرصتی هیجان‌انگیز برای کشف مکان‌های جالب برای غذا خوردن فراهم است، که تجربه امتحان کردن غذاهای محلی را به شما می‌دهند و خاطره‌ای خوشمزه برای شما باقی می‌گذارند. با در نظر گرفتن این موضوع، دوستداران غذا خوردن در رستوران‌ها باید نکات مهمی را در زمان انتخاب رستوران در نظر بگیرند تا بتوانند تجربه‌ای دلپذیر از رستوران به دست آورند.

به گزارش ورنداز :

شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام عوامل مهمی که تجربه‌ای عالی از رستوران‌گردی برای شما به وجود می‌آورند، بهترین زمان را با اطرافیان خود بگذرانید. این تنها به یک شرط اتفاق می‌افتد که شما رستوران را به درستی انتخاب کنید. در اینجا لیستی از عواملی که باید هنگام انتخاب رستوران در نظر بگیرید آورده شده است.

۱. صبح زود باز شده باشد

هیچی هیجان انگیز‌تر این نیست که صبح زود از خانه بیرون بزنید و ببینید که رستوران‌ها و آشپزخانه‌های آنها سرشار از زندگی هستند و بوی سبزیجات تازه و نان پخته شده از آن بیرون می‌آید. مکان‌هایی که زنده هستند و زود کار خود را آغاز می‌کنند، مکان‌هایی که غذا درست می‌کنند، نان می‌پزند و سبزیجات خرد می‌کنند، مطمئنا رستوران‌هایی هستند که دوست دارید برای وعده ناهار و شام آنجا را رزرو کنید. معمولاً رستوران‌هایی که یک ساعت قبل از سرویس‌دهی کار خود را آغاز می‌کنند و قبل از رسیدن اولین مهمان‌ها میزها را تمیز، همه چیز را آماده و شروع به پخت غذا می‌کنند، می‌توانند انتخاب بسیاری باشند.

۲. برداشت اول در ذهن مشتری خوب رقم بخورد

آیا رستوران دارای هویت است و این هویت برای شما قابل تشخیص است؟ هویت رستوران از نام و نام تجاری آن گرفته تا دکور را شامل می‌شود. به یاد داشته باشید که سادگی معمولا بهترین است.

آیا نمای بیرونی مکان تمیز و جذاب است، آیا از گیاهان داخل و خارج از رستوران به خوبی مراقبت می‌شود، پنجره‌ها و سایبان‌ها تمیز و هر قسمت نشیمن در فضای باز مراقبت شده و در شرایط خوبی قرار دارند. اگر بیرون رستوران نادیده گرفته شده است، این می‌تواند زنگ خطری در مورد آنچه در داخل رستوران اتفاق می‌افتد، باشد.

۳. تمیزی در آن موج بزند

بهداشت اولیه مهم‌ترین و البته بدیهی‌ترین فاکتور در انتخاب رستوران است. آیا میزها تمیز و لیوان‌ها درخشان هستند؟ آیا توالت‌ها به خوبی نگهداری می‌شوند. به همین ترتیب، استفاده از خوشبو کننده‌های هوای قوی یا محصولات تمیزکننده که در جو معلق هستند، به ویژه در رستوران‌های دریایی، امری غیرقابل تحمل است.

۴. اولین عنصر روی میز

اولین چیزی که روی میز گذاشته می‌شود معمولا بقیه پذیرایی رستوران را مشخص می‌کند. اولین لقمه خوراکی روی میز تعیین کننده میزان کیفیت رستوران است، اگر یک تکه نان کهنه یا خیس یا چند تکه نان ارزان قیمت کثیف باشد، احتمال زیادی وجود دارد که بقیه غذا از این روند پیروی کند. اگر یک سبد نان پر از نان تازه پخته شده باشد، تقریباً یک وعده غذایی خوب برای شما تضمین شده است.

۵. اندازه منو

طول منو یکی دیگر از ویژگی‌های یک رستوران است: از رستوران‌هایی که ۱۵ صفحه منو غذایی دارند که هر صفحه برای یکی از شهرها و کشورها است دوری کنید، چرا که هیچ آشپزخانه‌ای نمی‌تواند این همه غذای مختلف را بدون تولید صنعتی و مایکروویوهای زیاد تهیه کند. به دنبال یک منوی فکر شده، خوب نوشته شده و به روز شده باشید؛ اگر وب‌سایت یا صفحه اجتماعی رستوران نشان می‌دهد که اغلب منوی خود را تغییر می‌دهد، این معمولاً نشانه خوبی است. ترکیبات فصلی در منو چیز دیگری است که باید به دنبال آن باشید.

قیمت‌های ذکر شده در منو نیز می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مشتری باشد، چرا که دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارد.

۶. در رستوران قدم بزنید

یک یا دو بار قدم بزنید! سعی کنید ظروف و سطح حرفه‌ای بودن آن مکان را بررسی کنید. کارکنان می‌توانند تجربه‌ای بد و یا خوب از یک رستوران به شما بدهند، بنابراین با قدم زدن در رستوران حس خواهید کرد که آیا به انرژی و هماهنگی بین کارکنان وجود دارد یا خیر.

همچنین می‌توانید حال و هوای مکان را بسنجید، آیا این مکان خشک و رسمی است یا سبک رستوران‌های آرام را دارد. استایل را با روحیه خود هماهنگ کنید تا شانس برآورده کردن انتظارات خود را داشته باشید.

۷. کنترل جمعیت

آیا رستوران مد نظر شما در ساعاتی خاصی از روز شلوغ می‌شود؟ شلوغی رستوران می‌تواند نشانه‌ای خوب از باکیفیت بودن آن باشد، اما برای اینکه تجربه‌ای بد نداشته باشید، باید بتوانید روز مورد نظر خود را رزرو کنید. این کاری است که هر رستوران می‌تواند برای کنترل جمعیت انجام دهد.

منبع iranianexchange.com
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی