کد خبر : 2985

اشپزی

دمی کباب یکی از انواع غذا‌های ساده و قدیمی ایرانی است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود.

به گزارش ورنداز :

دمی کباب یکی از انواع غذا‌های ساده و قدیمی ایرانی است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی کباب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
برای تهیه سس
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب پیاز ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
طرز تهیه دمی کباب خوشمزه به روش بازاری
طرز تهیه دمی کباب

مرحله اول: برای تهیه دمی کباب خوشمزه و سنتی در ابتدای کار پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آن را می‌گیریم و برای تهیه سس کنار می‌گذاریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

مرحله دوم: در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب مخلوط می‌کنیم تا بافتشان چسبناک و منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله سوم: پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب فر انتخاب کرده و آنرا با روغن چرب می‌کنیم. در ادامه مایه کباب را درون تابه می‌ریزیم و به صورت یکدست در کف تابه پخش می‌کنیم.


دمی کباب


مرحله چهارم: در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به خوبی گرم شود. در صورت تمایل می‌توانیم مقداری گوجه فرنگی و پیاز ورقه شده به همراه چند عدد فلفل سبز نیز روی مایه کباب بچینیم.

مرحله پنجم: حالا تابه را به مدن ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم کباب بپزد. در همین حین سس کباب را آماده می‌کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را با آب پیاز، آب سرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ۱ قاشق روغن ترکیب می‌کنیم.

مرحله ششم: پس از گذشت ۲۵ دقیقه کباب را از فر خارج کرده و سس را روی آن می‌ریزیم. در ادامه تابه را مجددا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم. پس از گذشت این زمان کباب را از فر خارج کرده و به همراه برنج یا نان سرو می‌کنیم.

منبع فرادید
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی