کد خبر : 2916

زندگی از دید بچه ها بسیار جذاب تر و لذت بخش تر است و اکثر بزرگترها دوست دارند که دید کودکان را به زندگی داشته باشند همانقدر شاد و بی دغدغه.

به گزارش ورنداز :

سپری کردن زمانی در طبیعت

بچه ها زمان زیادی را در طبیعت سپری می‌ کنند و از این کار لذت می‌ برند. اگر دقت کرده باشید، زمانی که آنها را به پارک می برید، می بینید که به دنبال تجربه دنیای خودشان هستند و همین باعث می شود که حس مثبت بیشتری داشته باشند. شما هم می‌ توانید با حضور در طبیعت از زندگیِ خود بیشتر لذت ببرید.

دور شدن از گوشی موبایل

تکنولوژی از هر لحاظ برای ما مفید است اما از بعضی از لحاظ ممکن است برای ما دردسر درست کند. مثلاً باعث شود که حس شادی و لذت زیادی را احساس نکنیم. بچه ها معمولاً به خاطر اینکه از تکنولوژی دور هستند و گوشی موبایل در اختیار ندارند، حس شادی بیشتری را احساس می‌ کنند.

تجربه بودن در جمع دیگران

بچه ها در جمع حال بهتری دارند و از اتحاد داشتن خوششان می آید. این موضوع در بینِ افراد بزرگسال هم صدق می‌ کند و باعث می‌ شود که آن ها از زندگی بیشتر لذت ببرند.

زندگی بدون داشتن ساختار مشخص

یکی از دلایلی که باعث می‌ شود بچه ها از زندگی بیشتر لذت ببرند، این است که زندگی آن ها ساختار مشخصی ندارد‌. به دنبال ساختار خاصی نیستند و همین باعث می شود که از زندگی در لحظه بیشتر لذت ببرند که در واقع این اتفاق برای بزرگسالان هم لازم و ضروری است.

شادی

داشتن الگوی ذهنی خاصِ خود

آنها الگوی ذهنی را برای خودشان انتخاب می‌ کنند که دوست دارند و هیچ چیز نمی تواند ذهن آنها را از چیزی که دوست دارند؛ دور کند. به خاطر همین شما نیز می‌ توانید مانند بچه‌ ها به دنبال تجربه علایق خود بروید.

احاطه کردن خود با افراد خوب

مهربانی و شجاعت این بچه ها باعث می شود که انگیزه بیشتری در زندگی احساس کنند. آنها خودشان را با افرادی احاطه می‌ کنند که حس خوبی به آن ها دارند و نزدیک به کسانی که دوستشان نداشته باشند؛ نمی شوند.

هنرِ نگاه کردن

کودکان نسبت به دنیای اطراف خود کنجکاو هستند و به خاطر همین خیلی خوب در مورد مسائل مختلف توجه دارند و خیلی خوب به اطراف شان نگاه می‌ کنند و در زمان حال زندگی می کنند و همین باعث می شود که بیشتر لذت ببرند.

کاهش سرعتِ زندگی

خیلی از ما در زندگی عجله داریم تا وظایفمان را پشت سر هم به انجام برسانیم؛ اما کودکان این عادت را ندارند و هرگز عجله نمی کنند و همین باعث می شود که شاد باشند و لذت بیشتری هم ببرند.

عجله

بازدید از یک مکان جدید

راز شاد بودن کودکان این است که همیشه هر چیزی را برای خودشان جدید می‌دانند. زمانی که شما به جای جدید بروید و با تجربه های جدید مواجه شوید، زندگی هم برایتان لذت بخش تر خواهد شد و می توانید این الگو را از کودکان بردارید.

تصویرسازی در مورد لحظات زندگی

شما می‌ توانید حس راحتی را در خودتان به وجود بیاورید. به شرطی که از لحظات زندگی لذت ببرید و آن را برای خودتان تصویر سازی کنید. کافی است که چشمان تان را ببندید و به آنچه که دوست دارید فکر کنید؛ دقیقا کاری که کودکان می کنند.

پرسیدنِ علت

کودکان به طور مدام از شما می پرسند که چرا این اتفاق می‌ افتد یا چنین چیزی وجود دارد. آن ها در ذهنشان درگیر هستند و همین چراها باعث می‌ شود که افکار منفی نداشته باشند. شما هم می توانید سوالات ذهنی خود را خیلی راحت بپرسید.

بازی کردن با کودکان

بازی کردن با کودکان یکی از رمز و راز های لذت بردن از زندگی است، زیرا حس کودکی و شادی را در شما برمی‌ انگیزد و سرزنده‌تر خواهید شد.

منبع نمناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی