کد خبر : 2910

سرگرمی

علاقه دختر ها و زنان به رنگ صورتی بر کسی پوشیده نیست. اما دلیل این موضوع چه چیزی است؟

به گزارش ورنداز :

برای رسیدن به جواب این سوال محققان در یک آزمایش از تعداد زیادی زن و مرد این سوال را پرسیدند که رنگ مورد علاقه آنها در رنگ های رنگین کمان چه رنگی است؟ در پاسخ به این سوال بیشتر شرکت کنندگان رنگ آبی را انتخاب کردند.

محققان بعد از به دست آوردن این پاسخ در طی تحقیقاتی که درباره طیف آبی داشتند متوجه شدند محبوب ترین رنگ آبی در بین زن ها رنگی است که مقداری از رنگ صورتی نیز با آن همراه است. در حالی که مرد ها رنگ آبی را به تنهایی ترجیح می دادند.

این مسئله در نظر محققان به دلیل تاثیرات فرهنگی بود و زنان انگلیسی که در این تحقیقات شرکت کردند از بچگی با اسباب بازی های صورتی رنگ مانند باربی بازی می کردند.

در نتیجه تصمیم گرفته شد تا این تحقیقات در بین مردان و زنان چینی نیز که با این کلیشه ها بزرگ نشده اند نیز انجام گیرد. به طرز شگفت آوری، نتیجه این آزمایش مانند آزمایش قبلی بود.

این سوال پیش آمد که دلیل این اتفاق چیست. انسان های اولیه تحت تاثیر تکامل دارای قدرت دیدن رنگ ها مانند انسان امروزی شده اند.

در آن دوره از زندگی انسان، زنان مسئولیت چیدن میوه ها را داشته اند. انها باید میوه های خاصی که در واقع قرمز بودند را از میان برگ های سبز شناسایی کنند.

از این رو طی تکامل هنگام ایجاد شدن قدرت دیدن رنگ ها به شکل امروزی باعث شد تا رنگ های طیف قرمز در ذهن زنان باقی مانده و علاقه آنها تا امروز باقی بماند.

منبع طلا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی