کد خبر : 27762

استاد امیر همسایه | گلایه‌های استاد امیر همسایه

استاد امیر همسایه، مربی باتجربه و پیشکسوت جوجیتسو برزیلی ایران، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، خواستار حمایت فدراسیون ورزش‌های رزمی از این رشته شد.

به گزارش ورنداز :

به گزارش خبرنگار ۵۵ آنلاین، استاد امیر همسایه، مربی باتجربه و پیشکسوت جوجیتسو برزیلی ایران، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، خواستار حمایت فدراسیون ورزش‌های رزمی از این رشته شد.

ایشان در این مصاحبه گفتند که از سال ۱۳۷۹ که مربی تیم ملی جودو بودند، با رشته جوجیتسو آشنا شدند و این رشته را به ثبت رساندند. پس از آن، مدتی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت کردند و چند سالی سمت داشتند و قهرمان آسیا شدند.

استاد همسایه افزودند که از سال ۱۴۰۰، جوجیتسو برزیلی را از جوجیتسو jjif جدا کردند و دو دوره قهرمانی جهان رفتند و مدال گرفتند. ایشان با اشاره به تلاش‌های بچه‌های جوجیتسو برزیلی برای کسب مدال‌های جهانی، خواستار حمایت وزارت ورزش از این رشته شدند.

استاد همسایه در ادامه گفتند که جوجیتسو برزیلی یک رشته مظلوم و مدال‌آور است. ایشان با بیان اینکه زمانی که کسی نمی‌دانست جوجیتسو برزیلی چیست، آنها این رشته را به ثبت رساندند، گفت که اکنون آقایان به ظاهر مدعی به آنها می‌گوید که تیم ملی تشکیل‌شده توسط آن‌ها جعلی است.

استاد همسایه با بیان اینکه اگر آنها جعلی هستند، چطور می‌توانند مدال کسب کنند، به این مسأله اعتراض کرد. پرسش ایشان از مسئولین این است که آیا درست است یک ورزش رزمی، زیر نظر انجمن‌هایی که دارت و تیراندازی در آن است، فعالیت کند؟

در پاسخ به این سوالات، می‌توان گفت که فدراسیون ورزش‌های رزمی باید در این زمینه ورود کند و با ایجاد سازوکاری مناسب، زمینه را برای حمایت از ورزشکاران جوجیتسو برزیلی فراهم کند. این رشته یک رشته مظلوم و مدال‌آور است که با تلاش‌های بچه‌های جوجیتسو برزیلی، توانسته در عرصه‌های جهانی افتخارآفرینی کند. فدراسیون باید از این ظرفیت استفاده کند و زمینه را برای رشد و توسعه این رشته فراهم کند.

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • محمد معصومی

    خدا پرستی انساندوستی
    انساندوستی خدا پرستی
    دانایی و معرفت

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی