کد خبر : 27095

افسردگی | افسردگی کودکان | نشانه افسردگی کودکان

در این مطلب با نشانه افسردگی کودکان بیشتر آشنا میشوید

به گزارش ورنداز :

افسردگی در کودکان 

نشانه افسردگی در کودکان

در این مطلب با نشانه افسردگی کودکان بیشتر آشنا میشوید 

طغیان‌ها کودکان را به طور متناسب با وقایع پیش‌آمده تنها سه بار در هفته نمی‌سازند. این اتفاق در محیط‌های مختلف مانند خانه، مدرسه و در معاشرت با همسالان رخ می‌دهد. این میانه زمانی که بین طغیان‌ها فاصله است، کودک به طور مداوم اضطرابی و تحریک‌پذیر است.

این بیماری علائم مختلفی دارد که شامل پرخاشگری، لجبازی، افت تحصیلی، بی‌قراری، اضطراب جدایی و حتی گاهی فرار از مدرسه می‌شود. اغلب والدین این نشانه‌ها را به بلوغ کودک تعبیه می‌کنند، در حالی که آنها نشانه‌های افسردگی هستند.در افسردگی، افراد دچار اختلال در خواب، اشتها، تعاملات اجتماعی و خانوادگی می‌شوند. آنها نسبت به خودشان تفکرات منفی دارند که به احساس پوچی، یاس و ناامیدی منجر می‌شود. ظاهر کودک ممکن است افسرده یا خشن باشد، توانایی تمرکز کمتری داشته باشد و از لذت‌بردن از زندگی محروم شود.

عواملی مثل سابقه افسردگی در خانواده، نزاعات خانوادگی، عملکرد ضعیف در مدرسه، اختلالات اضطراب، و عوامل استرس‌زا در محیط خانه و مدرسه می‌توانند خطر افزایش ابتلا به افسردگی در دوران کودکی را افزایش دهند. آموزش به والدین برای درک بهتر کودکان و جلوگیری از تحقیر و سرزنش می‌تواند در بهبود وضعیت کودکان کمک کند. در مراحل بعدی، متخصصان با استفاده از رویکرد‌های شناختی-رفتاری به اصلاح تفکرات منفی کودک و تغییر نگرش او پرداخته و بهبودی بیشتری را ایجاد میکنند۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۱۵۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۲۴۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۳۷۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۵۰۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۳۷۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۵۰۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۱۰۰۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۱۱۱۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۰۰۲۲۰۲۳۱۰۰۸_۱۰۵۱۲۱

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    خیلیم عالی

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی