کد خبر : 26520

کلید سنتی | کلید هوشمند برق

ترفند هوشمند کردن کلید سنتی خانه را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

هوشمند کردن کلید سنتی به هوشمند 

ترفند هوشمند کردن کلید سنتی خانه را در این مطلب میخوانید 

ابزارهای لازم برای نصب کلید لمسی:

کلید لمسی، پیچ‌گوشتی دو سو و فازمتر.

مرحله 1- تشخیص سیم های برق

ابتدا باید فیوز اصلی برق را وصل کنید. تا بتوانید سیم های فاز، نول و سیم های برگشتی از لامپ (بار) را به کمک فازمتر مشخص کنید. فراموش نکنید که بعد از مشخص شدن سیم‌ها، فیوز برق را قطع کنید.گام اول:‌ تشخیص سیم های برق

مرحله2- آماده‌سازی سیم‌های برق

بعد از اون باید به سراغ آماده کردن سیم ها بروید. به این معنی که اگر نیاز است روکش پلاستیکی سیم‌ها رو جدا کنید؛ و سیم‌های فاز و نول را برای اتصال به تغذیه کلید آماده کنید.گام دوم: آماده سازی سیم های برق

مرحله3- برداشتن درپوش شیشه‌ای کلید

برای این کار پیچ‌گوشتی دوسو را در شیار مشخص شده در قسمت پایین کلید قرار دهید. پیچ‌گوشتی را بچرخانید تا پنل شیشه‌ای جدا شود.هنگام نصب کلید و پریزهای لمسی ـ به دلیل مجهز بودن به صفحه کریستال ـ نیاز است که صفحه کلید را بردارید.

گام سوم: برداشتن درپوش شیشه ای

مرحله4-اتصال سیم‌ها به کلید

توی این مرحله باید پیچ ترمینال های کلید را باز کنید. سپس، سیم‌های فاز و نول رو به ترتیب به ترمینال‌های L و N وصل‌کنید. همچنین، سیم‌های بار رو هم به دو ترمینال‌ L1 و L2 متصل کنید. به طور کلی اتصال سیم‌های بار بستگی به تعداد پل های کلید دارد. به عنوان مثال برای نصب کلید چهار پل لمسی هوشمند باید تمامی سیم‌های L1 تا L4 را به ترمینال های متناظر متصل کرد.کلیدهای نستک دارای یک ورودی فاز (L)، یک ورودی نول (N) و به تعداد پل ها دارای ورودی مصرف کننده می باشد. هنگام نصب کلیدهای نستک کافیست سیم های مربوطه که از قبل نوع آن مشخص شده را به ترمینال ها متصل کرد.

گام چهارم: اتصال سیم‌ها به کلید

مرحله5-نصب کلید درون قوطی برق

حالا، کلید را درون قوطی برق قرار دهید. پیچ‌های چنگه با پیچ‌گوشتی ببندید تا کلید محکم در جای خود قرار بگیرد.

در نصب کلید لمسی هوشمند،‌ پس از اتصال سیم ها به ترمینال های مربوطه باید کلید را درون قوطی بزق قرار دهید و پیج ها را ببینید.

گام پنجم: نصب کلید درون قوطی برق

مرحله6-اتصال درپوش شیشه‌ای

حالا درپوش شیشه‌ای را روی کلید قرار داده و سپس آن را در جای خود محکم نمایید.

اخرین مرحله نصب کلید لمسی هوشمند اتصال در پوش شیشه ای است.

گام ششم: اتصال درپوش شیشه‌ای

مرحله 7-روشن کردن کلید

در آخر، با وصل کردن فیوز، برق کلید را متصل کنید و به راحتی صفحه کلید آن را لمس کنید.

اگر شما کلید منزل تان را از نوع هوشمند انتخاب کرده باشید حتما پس از نصب کلید لمسی هوشمند نیاز دارید که آن را با ریوت کنترل یا گوشی هوشمندتان تنظیم کنید. اگر مایل به انجام این کار هستید می توانید با مراجعه به این صفحه ویدیو آموزشی تنظیم ریموت کنترل یا گوشی هوشمند روی کلید نستک را گام به گام ببینید.

ویدیوی زیر نیز حاوی محتوای آموزشی نحوه سیم کشی کلید لمسی به وسیله جعبه های آموزشی می باشد. اگر به طور تخصصی در زمینه نصب کلید هوشمند ساختمان فعالیت دارید یا علاقه مند هستید، دیدن این ویدیو را به شما به شدت توصیه می کنیم. همچنین، پی دی اف راهنمای نصب کلید لمسی هوشمند را هم می توانید از همین جا دانلود کنید.

نصب کلید لمسی هوشمند در کنار پریز

گاهی اوقات نیاز است که یک مکانیزم در کنار کلید لمسی نصب شود. برای این کار باید یک سری استانداردهای فاصله گذاری را رعایت کرد. طبق این استاندارد، هنگام نصب کلید لمسی در کنار پریز فاصله مرکز تا مرکز قوطی های برق باید 91 میلی متر باشد.

ما در یک مقاله دیگر به نحوه ی نصب پریز برق پرداخته ایم. هرچند، شما می توانید با تماشای این ویدیو نحوه نصب کلید هوشمند در کنار پریز را بیاموزید.

حجم ویدیو: 22.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی