کد خبر : 26279

فشار خون | فشار خون بالا | درمان فشار خون بالا

بهترین راه درمان فشار خون را با ماساژ نقطه Qiaogong را با دیدن ویدیو در این مطلب میبینید

به گزارش ورنداز :

درمان فشار خون بالا 

بهترین راه درمان فشار خون را با ماساژ نقطه Qiaogong را با دیدن ویدیو در این مطلب میبینید 

 

اگر فشار خون بالا دارید صبح و عصر امتحان کنید 

صبح و عصر نقطه Qiaogong دو تا سه دقیقه هر طرف ماساژ دهید 

نقطه Qiaogong در سینوس کاروتید قرار دارد .

ماساژ دادن این نقطه میتواند ضربان قلب را کاهش دهد ، رگ های خونی را گشاد کند و افزایش ناگهانی فشار خون ناشی از تنش عاطفی یا هیجان را کاهش دهد .

علاوه بر این این نقطه Qiaogong مربوط به نصف النهار کیسه صفرا ، نصف النهار معده ،نصف النهار روده است 

این ماساژ میتواند کانال انرژی داخلی را شانه کند .آتش اضافی کبد را خالی کند و اجازه دهد انرژی که در ابتدا به سر وارد شده بود به اندام های داخلی باز گردد بنابر این برای فشار خون مفید است .

فشار خون بالا یکی از رایج‌ترین مشکلات و بیماری‌هایی است که می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسانی کلیوی و سکته را ایجاد کند و موجب بروز اختلال در عملکرد طبیعی بدن شود. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 30 درصد بزرگسالان دنیا و بیشتر از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این اعداد به ما یادآور می‌شوند که آشنایی با علائم بالا و روش‌های جلوگیری از آن چقدر می‌تواند حائز اهمیت باشد.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا یا پرفشاری خون زمانی روی می‌دهد که تا سطح خطرناکی افزایش یابد. اندازه‌گیری در واقع میزان خون عبوری از رگ‌های خونی و میزان مقاومت رگ‌ها در برابر خون در حین ضربان قلب را محاسبه می‌کند. مثلا فشارخون 16 روی 10 فشار خون بالا است و از همین رو پایین اوردن فشارخون بالا فوری اهمیت زیادی دارد.درمان شامل مصرف دارو و ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی است. اگر بیماری بالا درمان نشود، می‌تواند منجر به بیماری‌هایی چون حمله قلبی و سکته مغزی شود. 

درمان فشار خون بالا

عوامل متعددی در انتخاب بهترین روش درمانی به نفرولوژیست کمک می‌کنند. این عوامل شامل نوع پرفشاری و علل شناسایی شده می‌شوند.

درمان پرفشاری اولیه

در صورت تشخیص پرفشاری اولیه توسط پرشک، تغییر سبک زندگی ممکن است به کاهش آن کمک کند.
اگر تغییر سبک زندگی به تنهایی کافی نباشد، و درمان‌های خانگی تغییری در میزان فرد ایجاد نکند، ممکن است پزشک برای درمان دارو تجویز کند.

درمان پرفشاری ثانویه

در صورتی که مشخص شود بیماری زمینه‌ای دیگری عامل پرفشاری خون است، درمان بر روی این بیماری‌ها متمرکز خواهد شد. به عنوان مثال، اگر آغاز مصرف دارویی باعث افزایش فشار خون شده است، پزشک داروهای دیگری که این عارضه جانبی را ندارند  امتحان می‌کند.

گاهی اوقات، بالا علی‌رغم درمان علت اصلی همچنان پابرجاست است. در چنین حالتی پزشک فوق متخصص فشار خون ممکن است برای کمک به کاهش ، در ایجاد تغییرات در سبک زندگی و تجویز داروها با شما همکاری کند.

برنامه‌های درمانی پرفشاری خون اغلب در حال توسعه‌اند. درمانی که در ابتدا مؤثر بود ممکن است با گذشت زمان اثرگذاری کمتری داشته باشد. پزشک شما برای بهتر کردن روند درمان  به همراهی با شما ادامه خواهد داد.

در بسیاری از افراد تجویز داروهای مورد آزمون و خطا قرار می‌گیرند. ممکن است لازم باشد برای رسیدن به یک، یا ترکیبی از داروهای اثرگذار، داروهای مختلفی را امتحان کنید.

درمان‌های خانگی فشار خون بالا

برای درمان خانگی فشارخون بالا و سرگیجه باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. تغییرات سبک زندگی سالم می‌تواند در کنترل عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا کمک کننده باشد. در اینجا برخی از رایج‌ترین روش‌های درمان خانگی فشار خون بالا اشاره شده است.

ایجاد رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم در کمک به کاهش فشار خون بالا بسیار حایز اهمیت است؛ علاوه بر این، در کنترل پرفشاری و کاهش خطرات عوارض ناشی از آن نیز مهم است. این عوارض شامل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی می‌شوند.

برای درمان خانگی بالا بهتر است از غذاهای سالم و مفید در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در ادامه به برخی از بهترین خوراکی‌ها برای بالا اشاره شده است.

  • میوه‌ها
  • سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین‌های کم چرب مثل ماهی
  • مصرف بیشتر حبوبات
  • مصرف شیر و لبنیات کم‌چرباینفوگرافی رژیم غذایی سالم برای کاهش فشار خون

    افزایش فعالیت فیزیکی

    دستیابی به وزن سالم مستلزم فعالیت بدنی بیشتراست. ورزش  کردن علاوه بر نقشی که در کاهش وزن دارد، می‌تواند به کاهش استرس، کاهش طبیعی و تقویت سیستم قلبی عروقی کمک کند.
    انجام دادن 150 دقیقه فعالیت فیزیکی سبک در هر هفته می‌تواند به کنترل و سلامت عمومی بدن کمک کند. بهتر است این میزان فعالیت بدنی را در 5 دوره 30 دقیقه ای در هفته انجام دهید.

    رسیدن به وزن سالم

    در صورت داشتن اضافه وزن یا چاقی، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی سالم قلب و افزایش فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. برای کاهش وزن بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید و از غذاهای سالم استفاده کنید و فعالبت بدنی بیشتری داشته باشید.

    مدیریت استرس

    ورزش راه بسیار خوبی برای مدیریت استرس است و استرس یکی از عوامل اصلی در افزایش محسوب می‌شود. سعی کنید به هر روشی که می‌توانید استرس را از خود دور کنید. در ادامه‌می‌توانید با راهکارهای موثر برای مدیریت استرس و اضطراب آشنا شوید.

    • مدیتیشن
    • تنفس عمیق
    • ماساژ
    • ریلکسیشن عضلات
    • یوگا یا تای چی
    • خواب کافی

      اتخاذ سبک زندگی پاک تر

      اگر سیگاری هستید، سعی کنید آن را ترک کنید. مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند و دیواره عروق خونی را سخت می‌کنند.

      اگر معمولاً الکل زیادی مصرف می‌کنید و یا به مصرف الکل اعتیاد دارید، درصدد کاهش یا ترک آن باشید. الکل می‌تواند فشار خون را بالا ببرد. برای داشتن بدن سالم و درمان خانگی فشار خون بالا و سردرد بهتر است سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید و بیشتر به سلامتی‌تان توجه کنید.

      رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا

      یکی از ساده‌ترین راه های درمانی بالا و جلوگیری از عوارض احتمالی ناشی از آن، رژیم غذایی شماست. آنچه مصرف می‌کنید می‌تواند به تسکین یا رفع پرفشاری خون کمک کند.در اینجا برخی از رایج‌ترین توصیه‌های رژیم غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مطرح شده است.

      گوشت کمتر، و گیاهان بیشتری مصرف کنید

      رژیم غذایی گیاهی راه آسانی برای افزایش فیبر و کاهش مقدار سدیم و چربی اشباع نشده و ترانس حاصل از غذاهای لبنی و گوشت است. میزان مصرف میوه، صیفی‌جات، سبزیجات برگ دار و غلات سبوس دار را افزایش دهید. به جای گوشت قرمز، پروتئین‌های کم چرب سالم مانند ماهی، مرغ یا توفو را انتخاب کنید.

      میزان سدیم رژیم غذایی را کاهش دهید

      افراد مبتلا به بالا و افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند ممکن است لازم باشد تا مصرف روزانه سدیم خود را بین 1.500 میلی گرم و 2300 میلی گرم در روز حفظ کنند. بیشتر اوقات بهترین راه کاهش سدیم، طبخ غذاهای تازه است. از خوردن غذاهای رستورانی یا غذاهای آماده که عموماً سدیم بسیار زیادی دارند، خودداری کنید.

      مصرف شیرینی‌جات را به حداقل برسانید

      غذاها و نوشیدنی های قندی کالری بالایی دارند و فاقد ارزش غذایی هستند. اگر چیز شیرینی می‌خواهید، سعی کنید میوه‌های تازه یا اندکی شکلات تلخ که خیلی شیرین نیستند، مصرف کنید. منابع مطالعاتی معتبر نشان می‌دهد که مصرف منظم شکلات تلخ موجب کاهش فشار خون می‌شود.

      فشار خون بالا در دوران بارداری

      زنان مبتلا به فشار خون بالا علی رغم داشتن این شرایط می‌توانند نوزادان سالمی را به دنیا آورند. اما این شرایط در صورت عدم نظارت و کنترل در دوران بارداری، می‌تواند هم برای مادر، و هم برای کودک خطرناک باشد.

       فشار خون بالا در زنان می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. به عنوان مثال، زنان باردار مبتلا به پرفشاری ممکن است با کاهش عملکرد کلیه‌ها روبرو شوند. نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به فشار خون بالا معمولا وزن کمی دارند یا زودتر از موعد متولد می‌شوند.

      بعضی از خانم‌ها ممکن است در دوران بارداری دچار بالا شوند. مشکلات مختلفی در رابطه با بالا می‌تواند ایجاد شود. این بیماری معمولاً پس از تولد نوزاد به صورت خود بخود رفع می‌شود. رخداد پرفشاری در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا در زندگی را افزایش دهد.

 

حجم ویدیو: 1.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:08
ارسال نظر

تبلیغات متنی