کد خبر : 25869

تلویزیون | دیزاین تلویزیون | دکور تلویزیون

ترفند چیدمان درست تلویزیون و دکور کنار آن را در این مطلب میخوانید حتما در ادامه مطلب ویدیو را هم مشاهده کنید و نکات مفید آن را هم در نظر بگیرید

به گزارش ورنداز :

 

ترفند چیدمان درست تلویزیون و دکور کنار آن را در این مطلب میخوانید حتما در ادامه مطلب ویدیو را هم مشاهده کنید و نکات مفید آن را هم در نظر بگیرید

چیدمان تلویزیون 

سدر مقاله زیر به مهم ترین نکاتی که لازمست برای یک چیدمان صحیح بدان توجه داشته باشید اشاره کرده ایم. پس از مطالعه آن می توانید با تماشای این تصاویر و عکس مدل های مختلف میز و دکور تلویزیون، ایده ون تناسب ابعاد) شده است.

چیدمان تلویزیون

پیش از این هم در مقاله های آموزش چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، در خصوص اشتباه بزرگ چیدمان تلویزیون در عرض مستطیل یا انتهای سالن با هم صحبت کردیم. قرار گرفتن میز تلویزیون در انتهای سالن چاره ای باقی نگذاشته است جز آنکه مبلمان ها در دو سوی دیوار مرتب و دست بسته به تماشا بنشینند!

مدل میز تلویزیون

ایراد بزرگ تری که این مدل دیزاین ایجاد کرده است، یک نمای کشیده و با عرض کم در میان پذیرایی است. یک راهرو با عرض بسیار کم و طول زیاد که مبلمان و اکسسوری های مختلف در دو طرف عرض آن را باز هم کاهش می دهند. (به میز جلومبلی، میز کنسول و میز غذاخوری دقت کنید)

راهکار صحیح چیدمان این فضا انتقال میز تلویزیون به یکی از دیوارهای مجاور است. در این شرایط چیدمان مبلمان اصلی پذیرایی به نحویست که بخش انتهای مستطیل (از کنار درب ورود آپارتمان تا پنجره) به شکل یک مربع با گوشه باز (برای تردد)  مبلمان می شود. مستطیل طویل پذیرایی نیز به این شکل شکسته شده و نمای نازیبا اصلاح می شود

طرح میز تلویزیون  

اگر دوست ندارید دکور تلویزیون را خراب کنید، باید یک نگاهی به این عکس ها بیاندازید طرح و عکس از مدل تلویزیون خانه های ایرانی، اشتباهات خود را اصلاح کنید.

تلویزیون در اغلب خانه های ایرانی به عنوان یک نقطه کانونی محسوب شده و بر روی دیوار های اصلی با دید و منظر مناسب چیدمان می شود. این دیوار می تواند اکسنت وال یا یکی از مهم ترین دیوارهای پذیرایی منزل باشد. طرح میز تلویزیون می تواند یکی از مهم ترین عناصر در چیدمان تلویزیون در خانه های ایرانی باشد.

بسته به اهمیت تلویزیون، سبک مبلمان و چیدمان و پلان منزل، غالبا مبلمان های نشیمن و یا ست مبلمان اصلی منزل در اطراف تلویزیون چیدمان می شوند، بنابراین یافتن یک مکان صحیح و اصولی برای نصب استاندارد تلویزیون و چیدمان میز تلویزیون یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل ایرانی ست.

میز تلویزیون جدید

در مقاله زیر به مهم ترین نکاتی که لازمست برای یک چیدمان صحیح بدان توجه داشته باشید اشاره کرده ایم. پس از مطالعه آن می توانید با تماشای این تصاویر و عکس مدل های مختلف میز و دکور تلویزیون، ایده هایی برای انتخاب مدل میز تلویزیون، چیدمان و پرهیز از خطاهای دکوراسیون مشاهده بفرمایید

این تصاویر از عکس خانه های ایرانی، دکور و میز های تلویزیون آن ها انتخاب و تحلیل و بررسی آن ها بنا به مهم ترین اصول مطرح شده 

میز تلویزیون جدید

یک – طرح این میز تلویزیون دیواری مدرن، ایده ای نازیبا برای طراحی دکوراسیون پذیرایی های کوچک

پیش از هرچیز است لازمست بگویم، به عنوان طراح دکوراسیون، طرح این میز دیواری تلویزیون را توصیه نمی کنم. در سالن های پذیرایی کوچک این دکوراتیو شاخص دیواری موجب شلوغ و آشفته به چشم رسیدن فضای داخلی می شود و در دیزاین یک نشیمن بزرگ، می تواند امکان چیدمان صحیح و تغییر دکوراسیون را محدود سازد.

به علاوه، فرم خطوط و طراحی ناهماهنگ فرم های منحنی در کنار خط های عمودی و خطوط سقف کاذب، موجب ایجاد فضایی آشفته و بدون تعادل بصری شده است. توصیه می شود هرگز کار طراحی میز و طرح دکور دیواری تلویزیون را به کناف کارهای محترم نسپارید که در نهایت شاهد چنین طراحی غیر حرفه ای و شلوغی خواهید بود.

مدل میز تلویزیون

در هر حال، مالک محترم منزل تلاش کرده است با ترکیب رنگ زمینه سفید و شیری در کنار تم بنفش، یک هارمونی مناسب با آجرها و تم زرد نورهای مخفی برقرار کند و در این موضوع هم موفق بوده است، اما خطوط سقفی کاملا بی ارتباط به فضا و مبلمان پایین همچنان نمای ناهماهنگ خود را به رخ می کشند.

میز تلویزیون دیواری

دو – چیدمان میز تلویزیون چوبی سلطنتی در یک پذیرایی مستطیل شکلترکیبی از یک میز تلویزیون دیواری کوچک با همه اکسسوری هایی که در یک خانه بزرگ جا می شوند!

مشکل عمده ای که در دکوراسیون این فضا دیده می شود، شلوغی بسیار زیاد و اکسسوری های متعدد و بی ارتباطیست که در کنار هم چیدمان شده اند. میز تلویزیون موجود در تصویر که برای پر کردن تمام دیوار سمت چپ کفایت می کند، در ترکیب با انواع تزیینات کاملا کم ارزش و مشابه یک قاب دیواری جلوه گر می شود.

این سبک چیدمان و طرح میز تلویزیون دیواری، حتی اگر تماشای تلویزیون دغدغه اهالی منزل شما نیست و تمایلی به دیزاین آن به صورت شاخص ندارید، کاملا اشتباه بوده و نمایی آشفته و شلوغ در دکوراسیون خانه ایجاد می کند.

میز تلویزیون دیواری

اساسا طراحی این دکور دیواری که بخشی از آن ها شاهکار سازنده کم سواد و یحتمل بساز و بفروش (در طراحی یک دیوار بسیار شلوغ) است، چه برای خانه های کوچک و چه پذیرایی با ابعاد بزرگ به هیچ وجه مناسب نیست.

دکور دیواری تلویزیون در ترکیب با علاقه اهل خانه به نمایش انواع تزییناتی که خریداری کرده، جلوه بسیار آشفته ای از یک گالری اکسسوری های بی ربط از آدم هایی که پول دارند اما نمی دانند چطور آن را به نمایش بگذارند! خلق کرده است.

(از چپ به راست به دکوراتیوهای کوچک درون دکور، ساعت ایستاده، اکسسوری های درون راهرو، قاب های دیوار سمت راست راهرو، میز دیوار سمت راست، کاغذ دیواری های شلوغ با طراحی های متفاوت و نهایتا طراحی های هردم به حالی سقف کاذب نگاهی بیاندازید! این میزان تزیینات حتی برای یک پذیرایی بسیار بزرگ هم می تواند افراط تلقی شود.)

میز تلویزیون دیواری

چیدمان میز تلویزیون نه تنها به دلیل اینکه پشت به پنجره قرار دارد، بلکه به علت ناهماهنگی و شاخص بودن میز چوبی تلویزیون لازم است اصلاح شود.

میز تلویزیون چوبی

شش – همین چند تا مبل ناقابل را از دکوراسیون پذیرایی اخراج کنید کافیست…طرح یک میز تلویزیون جدید در دکوراسیون به سبک کلاسیک

بیشتر از یک سال پیش، زمانی که پیج اینستاگرام دکوراسیون منزل اتود همچنان فعال بود، بخش هایی از تصویر این فضا را با کاربران به اشتراک گذاشتیم و در خصوص اشتباهی که در چیدمان و انتخاب طرح میز تلویزیون صورت گرفته است صحبت کردیم، نکته جالب این بود که غالب دوستان معتقد بودند به دلیل عدم کمبود فضا، صاحب خانه چاره ای جز جای دادن این میز به شکل فعلی نداشته است!

دوستان گرامی، اولا خرید مبلمان استیل و چیدمان به سبک کلاسیک در پذیرایی های کوچک نه تنها زیبا نیست، بلکه خانه شما را مشابه یک فروشگاه مبلمان نشان می دهد. ثانیا، حتی بر فرض علاقه مندی زیاد به این سبک مبلمان، تعداد آن ها باید به نحوی انتخاب شود که امکان چیدمان صحیح فراهم باشد و نه اینکه ناچار به استفاده از ظرفیت دیوارها و سقف و تراس برای جای دادن مبل های متعدد شویم!

میز تلویزیون دیواری

 این ها گذشته، نکته ای که موجب نادرست بودن این دکور دیواری تلویزیون می شود، حضور یک دیزاین کاملا مدرن و مینیمال در کنار مبلمان و فرش و اکسسوری های کاملا کلاسیک است! میز انتخاب شده نه به لحاظ رنگ و نه طراحی با هیچ یک از المان های موجود در دکوراسیون همخوانی نداشته و به عنوان یک وصله ناجور خود را به نمایش می گذارد.

به صورت کلی، یکی از نکات مهمی که لازم است در چیدمان منزل به سبک کلاسیک در نظر داشته باشید، این است که برای چیدمان میز در کنار مبلمان استیل الزاما بایستی از یک طرح میز تلویزیون کلاسیک و همخوان با تم مبلمان اصلی استفاده نمایید. قرار دادن تلویزیون بدون میز و اکسسوری تنها در دکورهای مدرن امکان پذیر است و نمی توانید این ایده را در دیزاین کلاسیک و نئو کلاسیک نیز پیاده سازی نمایید.

میز تلویزیون دیواری

میز تلویزیون چوبی

.

حجم ویدیو: 1.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    منون

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی