کد خبر : 25563

صاف کردن مو | روش های صاف کردن مو

صاف کردن مو در خانه بدون اتو را میخوانید

به گزارش ورنداز :

صاف کردن مو بدون اتو

صاف کردن مو در خانه بدون اتو را میخوانید 

صاف کردن موهای مجعد بدون استفاده از حرارت می تواند مثل حل یک معادله ریاضی دشوار باشد. از طرفی استفاده مداوم از اتو و سشوار برای صاف شدن موها، رطوبت آنها را از بین برده و منجر به خشکی، شکنندگی آنها و ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر روی موها می شود. خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کنند بدون نیاز به استفاده از حرارت، موهای خود را صاف کنید. امروز قصد داریم این ترفندها را به شما آموزش دهیم

استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب

به گزارش راهنماتو، شستشوی صحیح موها یکی از ضروری ترین مراحل مراقبت از آنها است. ابتدا با استفاده از یک شامپوی مناسب موهای خود، چربی و کثیفی ها را از روی آنها پاک کنید و در مرحله بعد از یک نرم کننده یا ماسک موی مناسب برای حفظ نرمی و شادابی موهای خود کمک بگیرید. با این کار موها را آبرسانی کرده و به حفظ رطوبت، درخشندگی و نرمی موهای خود کمک خواهید کرد.

شامپو

2- خشک کردن موها با یک حوله مناسب

پس از شستشوی موهای خود با استفاده از حوله به آرامی و به صورت ضربه ای آب اضافی آن را بگیرید. سپس حوله را به آرامی دور موهای خود بپیچید تا آب اضافی آن گرفته شود. سعی کنید که از حوله میکروفایبر استفاده کنید. این نوع حوله ها نرم هستند و از ایجاد ساییدگی، موخوره، وز و کرک شدن موها جلوگیری می کند. 

استفاده از باد سرد سشوار

می توانید از باد سرد سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده مداوم از باد سرد سشوار هم می تواند منجر به ایجاد الکتریسیته ساکن و در نهایت خشکی موها شود. استفاده از باد سرد سشوار با شدت کم میزان آسیب کمتری به موهای شما می رساند. سشوار را از بالا بگیرید و از ریشه به سمت نوک موها حرکت دهید. سشوار را حداقل 12 سانتی متر با موهای خود فاصله دهید. در نهایت توصیه می شود که همیشه از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید و سعی کنید با استفاده از حوله های میکروفایبر که قدرت جذب بالایی دارند، این کار را انجام دهید.

سشوار

4- پیچیدن مو

پیچیدن موها یکی از قدیمی ترین و مطمئن ترین تکنیک ها برای صاف کردن موها بدون حرارت است. برای این کار به چند سنجاق بلند و یک روسری ساتن نیاز دارید. موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را جداگانه برس کشیده و محکم به طرف مخالف بکشید، سپس به کنار سر خود سنجاق کنید. این روش را برای هر بخش از موهای خود تکرار کنید. سپس موهای خود را با استفاده از روسری ساتن بپوشانید.

مو

5- استفاده از بیگودی

استفاده از بیگودی برای صاف کردن موها شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما جالب است بدانید این روش، یک راه حل عالی برای صاف کردن موها در هنگام خواب است. برای این کار به چند بیگودی درشت، چند سنجاق و یک اسپری یا سرم آبرسان مو نیاز دارید. ابتدا موهای خود را با استفاده از اسپری یا سرم مو بخوبی آبرسانی کنید. سپس آنها را به چند دسته تقسیم کنید و هر دسته را محکم به دور بیگودی ها بپیچید. اگر نمی خواهید در طول شب با بیگودی ها بخوابید، حداقل چهار ساعت موها را در این حالت ثابت نگه دارید. پس از این مدت به آرامی بیگودی ها را جدا کرده و موهایتان را شانه کنید.

استفاده از محصولات صاف کننده مو

از شامپو و نرم کننده مناسب برای کاهش موخوره و صاف کردن موهای خود استفاده کنید. سعی کنید از شامپوهای حاوی پروتئین ابریشم استفاده کنید. این ماده رطوبت داخل ساقه موها را حفظ کرده و به صاف شدن آنها کمک می کند. استفاده منظم از محصولات مناسب موهای خشک، موها را صاف تر و شاداب تر می کند. علاوه بر این می توانید از انواع محصولات مراقبت از مو نظیر لوسیون، سرم و اسپری های حاوی کراتین برای صاف شدن موهای خود استفاده کنید.

مو

7- استفاده از ماسک موی خانگی

ماسک موهای طبیعی و خانگی به کاهش موخوره، رطوبت رسانی و سلامت موهای شما کمک زیادی می کنند. می توانید با استفاده از دو عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو یک ماسک موی نرم کننده، مقوی و صاف کننده برای موهای خود آماده کنید.

روغن تراپی

استفاده از روغن برای تقویت موها قرن هاست که توسط خانم ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. روغن تراپی موها به صورت منظم، به جذب مواد مغذی روغن ها توسط ساقه مو کمک کرده منجر به صاف شدن آنها خواهد شد. روغن نارگیل، آرگان، بادام و روغن ماکادمیا از جمله روغن هایی هستند که به فولیکول های مو نفوذ کرده و سلول های داخل آنها را تغذیه و ترمیم می کنند. روغن تراپی مو، موها را سنگین تر کرده و به حفظ حالت و درخشندگی آنها کمک می کند.

ماساژ روغن روی پوست سر موجب افزایش گردش خون و رشد سریع موها نیز خواهد شد. همچنین از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند. برای این کار مقداری از روغن مورد نظر را روی پوست سر خود بمالید و با استفاده از انگشت شروع به ماساژ دادن آن نمایید. روغن باقی مانده را نیز روی موهای خود بمالید. پس از روغن تراپی تمام قسمت های مو، با استفاده از یک کلاه رنگ یا حوله روی آن را بپوشانید و پس از چند ساعت موها را بشویید.

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی