کد خبر : 20214

کوفته | انواع کوفته | کوفته مرغ

طرز تهیه کوفته مرغ را مرحله به مرحله آورره ایم با ما همراه باشید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کوفته مرغ را مرحله به مرحله آورره ایم با ما همراه باشید کوفته مرغ یکی از انواع غذاهای محبوب بین المللی است که خیلی سریع آماده می شود

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
بادمجان ۴ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیر  ۲حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته مرغ

 
 

مرحله اول

برای تهیه  کوفته مرغ مجلسی  در ابتدای کار سینه مرغ بدون استخوان را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را با رنده متوسط رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله نصف زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مرغ اضافه کرده و مواد را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم و چسبناک شوند.

 
 

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در همین حین سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور بادمجان ها را با پوست روی گاز یا ذغال کباب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست بادمجان ها را جدا می کنیم و آنها را به صورت ساطوری خرد می کنیم. توجه داشته باشید که اگر طعم دودی بادمجان برایتان ناخوشایند است می توانید آن‌ها را درون فر کباب کنید تا طعم دودی نداشته باشند.

 
 

مرحله پنجم

حالا پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه می کنیم.

 
 

مرحله ششم

تفت دادن پیاز و زردچوبه را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم، سپس سیرها را درون تابه رنده می کنیم و چند ثانیه تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد، پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و درون تابه رنده می کنیم، سپس بادمجان ساطوری شده را به همراه باقیمانده زعفران اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

 
 

مرحله هشتم

حالا درب تابه را می گذاریم تا سس با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. در همین حین کاسه حاوی مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه دیگر روی حرارت قرار د اده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

 
 

مرحله نهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم. تمام مایه کوفته را به همین صورت آماده کرده و سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کوفته ها را درون سس بادمجان قرار می دهیم و درب تابه را می گذاریم تا سس به خورد کوفته ها برود. در نهایت پس از اینکه سس به روغن افتاد و کوفته ها به طور کامل پختند، غذا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و  سرو می کنیم.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی