کد خبر : 18885

کوفته بلغور | طرز تهیه کوفته بلغور

طرز تهیه کوفته بلغور را در این مطلب در ورانداز میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کوفته بلغور را در این مطلب در ورانداز میخوانید 

کوفته بلغور از غذاهای سنتی کشور ترکیه است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی درست می شود

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
بلغور گندم ۱ فنجان
پیاز ۱ عدد بزرگ
تخم مرغ ۲ عدد
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا و پودر سیر  به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته بلغور

 
 

مرحله اول

برای تهیه کوفته بلغور خوشمزه در ابتدای کار بلغور را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و درب کاسه را می پوشانیم تا بلغورها نرم شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه با فشار دست آب اضافی بلغور را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله بلغور خیس خورده را به همراه گوشت چرخ کرده، جعفری خرد شده و مقداری پودر سیر، پاپریکا، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را پوست می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم.

 
 

مرحله سوم

آب اضافی پیاز را با فشار دست می گیریم، سپس پیاز رنده شده را نیز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود. در ادامه یکی از تخم مرغ ها را اضافه کرده و مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ باقیمانده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد با دست نمدار بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم و درون کاسه حاوی تخم مرغ می غلطانیم. در ادامه کوفته ها را روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم.

 
 

مرحله ششم

تمام کوفته ها را به همین صورت آماده می کنیم. پس از اینکه یک سمت کوفته ها به طور کامل سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت کوفته ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با نان سرو می کنیم

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی