کد خبر : 19964

کوفته | کوفته حسن پاشا

برای داشتن یک ناهار متفاوت میتوانید کوفته حسن پاشا را درست کنید

به گزارش ورنداز :

برای داشتن یک ناهار متفاوت میتوانید کوفته حسن پاشا را درست کنید 

کوفته حسن پاشا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشور ترکیه است که طرفدارهای زیادی دارد

طرز تهیه کوفته حسن پاشا

 
 
مرحله اول

برای تهیه  کوفته حسن پاشا خوشمزه  در ابتدای کار پیاز را به همراه سیر و جعفری درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا خرد شوند، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مخلوط پیاز درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری، روغن مایع، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری، پولبیبر و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی ظرف را می پوشانیم.

 
 

مرحله سوم

حالا ظرف را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مواد کوفته استراحت کند و مزه ها ترکیب شوند. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت مواد گوشتی، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه درون ظرف مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس از مواد گوشتی به اندازه یک نارنگی جدا کرده و به صورت کاسه فرم می‌ دهیم. حالا کاسه های گوشتی را به صورت مرتب کنار هم درون ظرف می چینیم.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا گوشت کمی بپزد. در این فاصله سیب زمینی ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به چهار قسمت تقسیم کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم.

 
 

مرحله ششم

در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم سیب زمینی درون آب بماند تا کاملا پخته و نرم شود. زمانی که سیب زمینی کاملا پخته شد، آنرا درون یک کاسه مناسب ریخته و با پشت چنگال به خوبی له و پوره می کنیم.

مرحله هفتم

در حالی که پوره سیب زمینی داغ می باشد کره را به همراه شیر، پنیر پیتزا و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه ظرف را از فر خارج می کنیم.

 
 

مرحله هشتم

در ادامه پوره سیب زمینی را درون قیف ماسوره ای ریخته و به فرم دلخواه روی کاسه های گوشتی پایپ می کنیم. حالا رب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کرده و به صورتی که روی پوره سیب زمینی ریخته نشود درون ظرف می ریزیم.

 
 

مرحله نهم

در ادامه مقداری پنیر پیتزا روی پوره سیب زمینی ریخته و ظرف را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا پنیر پیتزا کاملا ذوب و روی آن طلایی شود. در نهایت ظرف را از فر خارج کرده، سپس روی کوفته ها را با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی