کد خبر : 1965

کانتورینگ صورت

اگر شما هم جزو علاقمندان کانتورینگ صورت هستید، مطمئنا می دانید که کسب مهارت کافی و تسلط بر تکنیک های درست کانتورینگ، تا چه اندازه زمان بر خواهد بود. تنها آرایشگران حرفه ای نیستند که می توانند این کار را درست انجام دهند و با گروه آرایشگران کیم کارداشیان رقابت کنند؛ بلکه شما هم می توانید این کار را انجام دهید. در این مطلب نکات مفید و آموزش های ساده ای گردآوری کرده ایم تا نحوه کانتورینگ صورت را در سه دقیقه یاد بگیرید.

به گزارش ورنداز :

کانتورینگ صورت چیست

قبل از شروع مراحل آموزش می خواهیم توضیح دهیم که کانتورینگ صورت چیست، تا همه افراد تازه کاری که این مطلب را مطالعه می کنند نیز درک درستی از آن داشته باشند.

کانتورینگ صورت تکنیکی است که قبلا برای مدل های فشن و هنرپیشگان سینما استفاده می شد، اما اکنون بخشی از برنامه آرایش روزانه بسیاری از افراد شده است. کانتورینگ، هنر ارتقاء ساختار صورت شما از طریق آرایش و شکل دادن به قسمت های خاص صورت است.

کانتورینگ صورت هایی که فرم های مختلفی دارند

مراحل کانتورینگ صورت

چند مرحله برای برجسته کردن گونه ها و خلق یک صورت ظریف و زیبا وجود دارد. در اینجا این مراحل و روش ها را به شما خواهیم آموخت.

۱- زیر سازی کنید

صورت خود را آماده کنید، کرم پودر و کانسیلر زده و با زدن یک لایه نازک پودر تثبیت کننده، زمینه آرایش خود را آماده کنید. این کار باعث می شود تا کانتورینگ صورت روان و یکدست انجام شود.

۲- محصول مورد نظر و قلم موهایتان را انتخاب کنید

شما می توانید از میان محصولات پودری و کرمی، محصول دلخواهتان را انتخاب کنید. محصولات پودری، آرایش صورت شما را کمی مات می کند، در حالی که محصولات کرمی براقیت بیشتری دارند. اگر مبتدی هستید، بهتر است از محصولات کرمی شروع کنید؛ زیرا استفاده و محو کردن این مدل ها راحت تر است.

در مورد قلم مو نیز، بهتر است در جاهایی که به دقت بیشتری نیاز دارید، از قلم موهای کوچک و کرکی استفاده کنید. درکل شما به یک قلم مو برای زدن سایه های تیره و یک قلم دیگر برای زدن سایه های روشن نیاز خواهید داشت. می توانید برای این منظور از قلم موهای بزرگ زاویه دار مخصوص کانتورینگ استفاده کنید.

۳- صورت تان را تقسیم بندی کنید

نقاط اصلی برای کانتورینگ صورت شامل ناحیه زیر فک، دو طرف شقیقه ها، دو طرف بینی و حفره های زیر استخوان های گونه هستند. نکته ای حائز اهمیت در مورد کانتورینگ صورت این است که باید از ساختار استخوانی صورت خود به عنوان راهنما استفاده کرده و رنگ ها و سایه ها را متناسب با این ساختار به صورت تان بزنید.

۴- به صورت خود رنگ و لعاب دهید

هر قدر که کانتورینگ صورت شما طبیعی تر به نظر برسد، بهتر خواهد بود! بنابراین هیچگاه خطوط واضح و روشن از رنگ بر روی صورت تان باقی نگذارید. از یک اسفنج تخم مرغی مرطوب، یا یک براش آرایشی برای ترکیب رنگ ها استفاده کنید. می توانید از رژگونه صورتی گلبهی نیز به گونه های خود بزنید تا کمی رنگ و لعاب به چهره خود بدهید.

۵- هایلایت کنید

تنها قسمت هایی را هایلایت کنید که نور به آن می تابد؛ مانند گونه ها، استخوان های ابرو، پل بینی، چاله بالای لب و وسط چانه.

آموزش کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت

در ادامه قصد داریم به آموزش کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت بپردازیم. اولین قدم در کانتورینگ صورت شناسایی شکل چهره شماست. بعد از اینکه تشخیص دادید صورت شما چه فرمی دارد، نحوه کانتورینگ صورت تان را مطالعه کنید.

کانتورینگ صورت های قلبی شکل

کانتورینگ صورت قلبی شکل

وسایل مورد نیاز

  1. پالت کانتورینگ
  2. براش

۱- آماده سازی پوست

آماده کردن پوست در صورت قلبی شکلاولین گام، آماده سازی پوست و زدن یک لایه نازک کرم پودر به عنوان زیر سازی کارتان است.

۲- هایلایت کردن

هایلایت کردن صورت قلبی شکلبا استفاده از هایلایترهای کرمی ناحیه فک، پل بینی، زیر چشم ها، روی گونه ها، گوشه لب ها، و وسط پیشانی را هایلایت کنید.

۳- کانتور کردن

کانتورینگ صورت قلبی شکلحالا که مناطق مختلف صورت تان را مشخص کرده اید، می توانید کانتور کردن را شروع کنید. رنگی که استفاده می کنید حتما می بایست مناسب ایجاد سایه بوده و بیش از حد گرم یا نارنجی نباشد. با استفاده از یک براش، کانتورینگ را از خط رویش موها شروع کرده و به سمت شقیقه بروید تا با این کار پیشانی تان را باریک تر نشان دهید. برای کانتورینگ گونه ها، از شکل استخوان بندی طبیعی گونه ها پیروی کرده و از بالای گوش شروع کنید و به سمت گوشه لب بروید. کمی هم دو طرف بینی را تیره کنید تا بینی تان ظاهری لاغرتر و خوش فرم تر داشته باشد.

۴- محو کردن

محو کردن آرایش صورت قلبی شکلوقتی کار کشیدن خطوط کانتورینگ و هایلایت روی همه قسمت های صورت را انجام دادید، وقت محو کردن رنگ ها می رسد؛ این مرحله، قسمتی از کار است که ممکن است تاحدودی دشوار باشد. از یک براش کوچک و کرکی مخصوص کانتورینگ استفاده کنید. با ضربات کوچک به پیشانی شروع کرده و هایلایتر را پخش کنید؛ این کار را در قسمت های دیگر هم تکرار کنید. از یک براش بزرگ مخصوص کانتورینگ برای نواحی کانتور شده استفاده کنید. از قسمت پیشانی شروع کنید و کمی رنگ را به سمت پایین هدایت کرده و آن را کاملا محو کنید. هنگام محو کردن رنگ بر روی گونه ها، برای اینکه ظاهر کار لطیف و طبیعی شود، بهتر است حرکات دست تان به سمت بالا باشد. انجام این کار باعث می شود آرایش تان کاملا صاف و یکدست شود؛ بنابراین سعی کنید تمام رنگ ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.

۵- تثبیت کردن

پودر تثبیت کننده در کانتورینگ صورت قلبی شکلبا استفاده از یک پودر تثبیت کننده آرایش و یک براش، به آرامی قلم مو را روی پوست تان فشار داده و بچرخانید. این کار باعث می شود مواد آرایشی شما ماندگاری بیشتری داشته باشند. می توانید از کمی رژگونه یا برنزه کننده برای رنگ و لعاب و گرما بخشیدن به ظاهر خود استفاده کنید.

کانتورینگ صورت های گرد

قبل و بعد کانتورینگ صورت گرد

۱- هایلایت کردن

هایلایت کردن صورت گرددر اولین مرحله صورت تان را آماده کنید و قبل از شروع، از کرم پودر استفاده کنید. هایلایت کردن را درست از وسط پیشانی شروع کنید؛ سپس پل روی بینی و بعد وسط چانه تان را هایلایت کنید. زیر ناحیه چشم، مثلث های برعکس بزرگ بکشید. مقداری هایلایتر به استخوان گونه ها نیز بزنید.

۲- کانتور کردن

کانتورینگ صورت گرداز یک سایه با ته رنگ خاکستری مایل به قهوه ای استفاده کنید و رنگ های براق را کنار بگذارید. کانتورینگ را از کنار گوش ها شروع کنید و یک خط مستقیم به سمت پایین بکشید؛ چون این کار کمک می کند صورت تان بلافاصله لاغرتر به نظر برسد. سپس روی شقیقه ها را به شکل حرف C کانتور کنید. برای باریک تر نشان دادن بینی، دو طرف بینی را از بالا به پایین سایه بزنید.

- محو کردن

محو کردن کانتوراز یک براش کرکی کوچک برای محو کردن رنگ نواحی که سایه زده اید استفاده کنید. براش را به آرامی روی پوست خود فشار داده و بچرخانید. نواحی کانتور شده را با یک برس کانتورینگ بزرگ محو کنید تا جایی که نتوانید هیچ خطی روی صورت خود ببینید.

۴- تثبیت

تثبیت کردن آرایشاز یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید و آن را به آرامی روی صورت خود بزنید. با استفاده از یک براش آن را پخش کنید تا آریش تان تثبیت شود.

کانتورینگ صورت های مربعی

قبل و بعد از کانتورینگ صورت مربعی

۱- هایلایت کردن

هایلایت کردن صورت مربعی شکلوقتی صورت تان را آماده کردید و کرم پودر زدید، وقت آن است که با هایلایتر روی آن خطوطی بکشید. این کار را درست از وسط پیشانی شروع کرده، مستقیم به سمت پایین بیایید تا به وسط چانه برسید. برای وصل کردن این دو ناحیه، یک خط کوتاه وسط بینی تان بکشید. از گوشه های داخلی چشم شروع کنید و در نواحی پایین چشم ها شکلی شبیه عدد هفت بکشید. همچنین گوشه های بیرونی دهان را هم هایلایت کنید.

هایلایت کردن

هایلایت کردن صورت مربعی شکلوقتی صورت تان را آماده کردید و کرم پودر زدید، وقت آن است که با هایلایتر روی آن خطوطی بکشید. این کار را درست از وسط پیشانی شروع کرده، مستقیم به سمت پایین بیایید تا به وسط چانه برسید. برای وصل کردن این دو ناحیه، یک خط کوتاه وسط بینی تان بکشید. از گوشه های داخلی چشم شروع کنید و در نواحی پایین چشم ها شکلی شبیه عدد هفت بکشید. همچنین گوشه های بیرونی دهان را هم هایلایت کنید.

۲- کانتور کردن

کانتورینگ صورت مربعیهنگام انتخاب رنگ سایه کانتورینگ، بهتر است رنگ هایی مثل خاکستری و قهوه ای را انتخاب کنید تا تفاوت رنگ طبیعی روی صورت ایجاد شود. سایه را در امتداد خط فک، زیر استخوان گونه ها و دو طرف بینی بکشید.

۳- محو کردن

محو کردن آرایشنکته کلیدی این است که ابتدا نواحی که هایلایت کرده اید را محو کنید، سپس به سراغ نواحی کانتور شده بروید. براش کانتورینگ را به آرامی روی سایه ها بزنید و رنگ های تیره را در رنگ های روشن صورت تان پخش کنید.

۴- پایان کار

کانتورینگ صورت های مربعی شکلبرای افزایش ماندگاری کانتورینگ کرمی در تمام  طول روز، از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر را با استفاده از یک براش بزرگ به آرامی روی صورت تان بزنید و پخش کنید. برای گرم تر کردن رنگ پوست می توانید از کمی رژگونه یا برنزه کننده استفاده کنید.

کانتورینگ صورت های کشیده و بیضی

قبل و بعد از کانتورینگ صورت بیضی و کشیده

۱- هایلایت کردن

هایلایت کردن صورت کشیدهمثل همیشه، صورت تان را با زدن مرطوب کننده و کرم پودر آماده کنید. با هایلایتر روی پیشانی یک نیم دایره یا آرک کشیده و آن را به سمت پایین و روی تیغه بینی بکشید. همچنین چانه، گوشه های بیرونی دهان، زیر چشم ها، و گونه ها را هم هایلایت کنید.

۲- کانتور کردن

کانتور کردن صورت کشیدهبرای کانتورینگ از یک رنگ خنثی استفاده کنید. از قسمت گوشه یا نوک براش برای کانتور کردن زیر گونه ها استفاده کنید. سپس کناره های پیشانی، دو طرف تیغه بینی و قسمت فک را کانتور کنید.

۳- محو کردن

محو کردن آرایش صورت کشیدهاز گوشه داخلی چشم شروع کنید. رنگ هایلایت را از داخل به سمت بیرون و رنگ کانتور یا تیره را از بیرون به سمت داخل پخش کنید.

۴- تثبیت کردن

تثبیت کردن آرایش صورتاز یک پودر تثبیت کننده برای ماندگار کردن آرایش تان استفاده کنید. از وسط صورت شروع کرده و با استفاده از یک براش، پودر را به آرامی روی قسمت های مختلف صورت زده و بدون اینکه آرایش زیر کارتان را به هم بریزید، رنگ ها را پخش کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل کانتورینگ صورت کشیده، اینجا را کلیک کنید.

کانتورینگ صورت های الماسی

در صورت های لوزی شکل یا الماسی، باید ناحیه زیر گونه را کانتور کنید؛ از گوش ها شروع کرده و کشیدن خط را در وسط گونه پایان دهید. ناحیه زیر چشم ها، وسط پیشانی و وسط چانه را هایلایت کنید تا این قسمت هایی که معمولا باریک هستند، پهن تر به نظر برسند.

کانتورینگ صورت های مستطیلی

کانتورینگ صورت های مستطیلیاگر صورت مستطیلی دارید، روی کانتور کردن دو طرف پیشانی تمرکز کنید تا پیشانی خود را باریک تر نشان دهید. همچنین خط رویش مو، زیر استخوان فک و ناحیه زیر گونه ها را هم سایه تیره بزنید. کانتورینگ را از گوش ها شروع کرده و در وسط گونه خاتمه دهید. ناحیه زیر چشم، امتداد استخوان ابرو و وسط چانه را هم هایلایت کنید.

نکات مهم در کانتورینگ صورت

در ابتدا ممکن است کانتورینگ کار سخت و ترسناکی به نظر برسد، اما وقتی آن را انجام می دهید فوت و فن آن را متوجه خواهید شد. در اینجا برخی بایدها و نباید های کانتورینگ را بررسی می کنیم تا دیگر در انجام آن احساس سردرگمی نداشته باشید.

  • می بایست مطابق با فرم صورت تان کانتورینگ کنید تا نتیجه کارتان طبیعی باشد.
  • در مورد محصولات کانتورینگ، از محصولاتی که بیش از اندازه براق یا نارنجی رنگ هستند استفاده نکنید.
  • برای کانتور بینی خود، می توانید از یک نوار کاغذی برای ترسیم یک خط مستقیم استفاده کنید. دو خط در دو طرف بینی خود بکشید، از گوشه داخلی استخوان ابرو شروع کنید و یک شکل U مانند در نوک بینی ایجاد کنید.
  • از براش ها و ابزار مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

حالا که تمام نکات اولیه را یاد گرفتید زمان آن است که با استفاده از این مطلب آموزشی ظاهر خوش فرم و تراشیده ای برای خود ایجاد کنید. تنها توصیه ما برای افراد تازه کاراین است که سعی کنند کانتورینگ ساده ای انجام دهند و افراط نکنند؛ همچنین ست محصولات کانتورینگی را خریداری کنند که تمام رنگ ها و لوازم ضروری برای این کار را در خود داشته باشد.

منبع ریموج
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی