کد خبر : 1944

برس زدن موها یک روتین روزانه برای خانم ها است، اما بسیاری از آنها نحوه صحیح برس کشیدن مو را نمی دانند و با روش های اشتباه به موهایشان آسیب می زنند.

به گزارش ورنداز :

اشتباهاتی که هنگام برس کشیدن موها مرتکب می شویم

برس زدن موها آن هم چندین بار در روز، برای تحریک پوست سر، از بین بردن پوست مُرده و جدا کردن گره های مو ضروری است. برس زدن همچنین به انتقال روغن از پوست سر به بقیه موهای تان کمک می کند؛ البته این کار در کنار تمام مزایایی که دارد آن چنان هم بی‌ خطر نیست. گاهی برس زدن مو ممکن است بیشتر از این که فایده داشته باشد، باعثِ آسیب به مو شود که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک یکی از رایج ترین این اشتباهات را معرفی خواهیم کرد.

 

برس کشیدن افقی موها، عادت اکثر خانم هاست

مدل موی مد روز شما یا مراقبت های گران قیمتی که برای موهای تان انجام می دهید، ممکن است با یک برس کشی اشتباه نابود شود. هیچ وقت نباید موهای تان را به صورت افقی برس بزنید چراکه این صورت موها در برس گیر کرده و به هم می پیچد.

از طرفی دیگر؛ گرفتن و کشیدن برس به صورت عمودی، به مو ها اجازه می ‌دهد تا بهتر از بین آن سر بخورد؛ البته این ترفند همیشه جواب نمی دهد و بیشتر برس‌ های گرد برای استفاده به ‌صورت افقی طراحی شده اند.

نکاتی در مورد برس کشیدن موها

اشتباه برس کشیدن می تواند گره های بزرگ و کوچکی را ایجاد کند که باز کردن شان کار سختی است. باز کردن این گره ها باعث شکننده شدن موها و حتی کنده شدن شان خواهد شد. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، بهتر است موهای تان را درست برس بزنید.

  • هنگام برس زدن مو های خیس، از یک شانه یا برس با دندانه های فاصله دار استفاده کنید تا به مو های نازک آسیب نرسد.
  • برای مو های خشک هم بهتر است که آن ها را قسمت به قسمت و از ساقه شانه کنید.
  • استفاده از اسپری های نرم‌کننده هم مفید و تاثیر گذار خواهد بود.
منبع نمناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی