کد خبر : 1761

سلامتی | تغذیه

برخی مواد غذایی به دلیل خاصیتی که دارند، می‌توانند به سوزاندن چربی در بدن کمک کنند.

به گزارش ورنداز :

بهترین راه برای سوزاندن چربی‌های بدن گرفتن رژیم و انجام ورزش است. با این حال، کمتر کسی می‌داند که برخی مواد غذایی می‌توانند به سوزاندن چربی بدن کمک کنند.

در این مطلب به بهترین مواد غذایی چربی‌سوز می‌پردازیم:

۱- ماست یونانی:

این ماست بیش از دو برابر سایر ماست‌ها حاوی پروتئین است. از همین رو، ماست یونانی زمان بیشتری در معده باقی مانده و احساس سیری طولانی مدت به فرد می‌دهد. همچنین بدن کالری بیشتری برای هضم پروتئین نسبت به کربوهیدرات می‌سوزاند. بهتر است از ماست‌های یونانی کم چرب استفاده کنید.

۲- دارچین:

تحقیقات دانشمندان نشان داده اند دارچین دارای خواص ثبات بخش بر سطح قند خون بدن است. این امر باعث کاهش اشتها به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. از آن جا که دارچین خود دارای کالری نیست، می‌توانید به راحتی آن را به قهوه، چای و یا ماست خود بیفزایید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

۳- فلفل تند:

این نوع فلفل دارای ماده شیمیایی به نام کپسایسین است. این ماده با مهار اشتهای فرد و افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) به صورت کوتاه مدت بر فعالیت بدن تاثیر می‌گذارد.

۴- چای سبز:

تحقیقات متعدد نشان داده اند چای سبز با تحریک بدن به سوزاندن چربی بیشتر، به کاهش وزن کمک می‌کند. این چای حاوی کاتچین است که بر متابولیسم تاثیر می‌گذارد.

۱۳- قهوه

۱۴- جو دو سر

۱۵- سوپ

۱۶- سالاد

۱۷- سرکه

۱۸- آجیل

۱۹- پف فیل (ذرت بو داده)

۲۰- شیر کم چرب

۲۱- گوشت بدون چربی

۲۲- ماهی

۲۳- حبوبات

منبع خبر آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی