کد خبر : 16757

یکی از محصولاتی که کمک می ‌کند وسایل دیگر به آسانی حمل و نقل شوند پالت چوبی است که از مواد مختلفی ساخته می ‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند.

به گزارش ورنداز :

یکی از محصولاتی که کمک می ‌کند وسایل دیگر به آسانی حمل و نقل شوند پالت چوبی است که از مواد مختلفی ساخته می ‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند.

همان طور که قبلا اشاره شد عوامل متعددی در تعیین قیمت پالت چوبی دست دوم دخالت دارند که بر این اساس می توان این محصول عمده را با کیفیت بالا و قیمت ارزانتر از طریق مراکز معتبر مانند: نمایندگیهای عمده فروش در سراسر کشور بر اساس نوع کاربرد، اندازه، وزن، کیفیت و غیره خریداری نمود که توزیع کنندگان و فروشندگان محصول سعی می کنند تا با ارائه بهترین و برترین نوع پالت از نوع دست دوم آن را با کیفیت هر چه بهتر و قیمت ارزانتر در اختیار مشتریان داخلی و خارجی خود قرار دهند.

تا آنها بتوانند بر اساس نیاز و سرمایه خود آن را انتخاب و خریداری نمایند که خرید از این مراکز بسیار به صرفه بوده و مشتریان زیادی را متوجه خود ساخته است. بنابراین از انواع پالت چوبی استفاده های زیادی می شود که برای ساخت و ساز ساختمان سازی بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت می باشد.

10-1

بنابراین می توان پالت چوبی برای مبل را با توجه به مزایا و مشخصات بارزی که دارد جهت استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمانی و پتروشیمی به کار برد که جهت حمل و نقل و انبارداری، حرکت دادن و بلند کردن انواع محصولات به کار برده می شوند که نقش مهمی در این زمینه ایفا می نمایند.

امروزه با توجه به شرایط بازار خرید پالت چوبی دست دوم از بازار گرمی و رونق زیادی برخوردار است که به دلیل قیمت مقرون به صرفه مشتریان سعی می کنند تا این محصول را به صورت عمده و بدون واسطه خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

 

پالت چوبی کرج

پالتها معمولا از جنس چوب، فلز، پلاستیک، ورق فولادی ساخته می شوند که البته هر کدام از این موارد هم بر اساس نیاز صنایع مختلف و کاربرد آنها در انواع و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند. به عنوان مثال پالتهای چوبی در دو نوع با چوب معمولی و دیگری با چوب فشرده ساخته می شوند که بدیهی است استفاده از چوب فشرده می تواند استحکام آن را افزایش داده و میزان مقاومت و انعطاف پالت در برابر فشارهای وارده به آن در هنگام چیدمان کالاها و یا در طول جابجایی و حمل و نقل را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

10-2

پالت چوبی کرج با اجرای دو روش دستی و اتوماتیک تولید می شود. در روش تمام اتوماتیک این محصول با به کار بردن ماشین آلات حرفه ای و پیشرفته بدون دخالت دست در کارخانه تولید می شود. در این روش چوب ها برش می خورند و سپس توسط دستگا دیگری قطعات چوب به یک دیگر با میخ های مخصوص متصل شده و یک پالت را تشکیامی دهند.

در مقابل در روش دستی، چوب ها توسط اوپراتور به اندازه های یکسان برش داده می شود سپس چوب های برش داده شده با استفاده از میخ های فولادی مشابه در روش اتوماتیک به به یک دیگر وصل می گردند.

باید در هنگام انتخاب و استفاده از پالت چوبی توجه داشت که بر اساس نوع استفاده آنها را می توان در چند دسته متفاوت قرار داد که به عنوان مثال پالت چوبی دوطرفه به این معنی است. که با استفاده از لیفتراک می توان از دو طرف پالت را بلند کرد اما در پالتهای چوبی چهار طرفه از هر چهار طرف امکان بلند کردن توسط لیفتراک وجود دارد و یا برخی از پالتها دو رو هستند یعنی هر دو سمت بالا و پایین آنها برای چیدن کالاها می تواند مورد استفاده قرار گیرد

 

پالت چوبی خارجی

همانطور که گفته شد استفاده از پالت چوبی بلوک به قدری اهمیت دارد که برخی از صنایع ترجیح می دهند پالتهای مرغوب و باکیفیت خارجی هم خریداری کنند تا در بحث انبارداری با مشکل مواجه نشوند و بتوانند این بخش حیاتی و مهم در بحث تولید را به نحو احسن به سرانجام برسانند.

پالتهای چوبی باید از چوب محکم و بادوام و با طراحی خاصی ساخته شوند تا بتوانند مقدار وزن قابل توجهی را بر روی خود تحمل نمایند و البته هنگام جابجایی هم از انعطاف و مقاومت قابل توجهی برخوردار باشند تا از بروز مشکلات در هنگام جابجایی کالا پیشگیری شود.

10-3

پالت چوبی خارجی اغلب این ویژگیها را دارند و با دقت در هنگام خرید می توان پالتهای بسیار بادوام و باکیفیت را خریداری نمود تا بخش زیادی از دغدغه انبارداران در این زمینه رفع شود. و آنها بتوانند با خیالی آسوده اقدام به انبار کردن مقدار زیادی از کالاهای مورد نیاز مبادرت ورزند که این موضوع به نوبه خود می تواند به بحث تولید و عرضه محصولات هم تاثیر گذار باشد.

 

 

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی