کد خبر : 14749

بازنشستگان | حقوق مهرماه بازنشستگان | پرداخت معوقات بازنشستگان | جزییات پرداخت حقوق بازنشستگان

بازنشستگان کارگری خواستار روشن شدن زمان پرداخت مطالبات پنج ماهه خود هستند.

به گزارش ورنداز :

 مستمری بازنشستگان

معوقات پنج ماه اول سال بازنشستگان سایر سطوح با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود؟

به زمان پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری نزدیک شده‌ایم؛ معمولاً پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا معوقات پنج ماه اول سال با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود یا خیر.

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد؛ در این نشست، نمایندگان بازنشستگان خواسته‌ی خود را به عنوان پرداخت یکجای معوقات بازنشستگان اعلام کردند، اما نتیجه‌ی قطعی حاصل نشد.

بازنشستگان انتظار دارند مطالبات یکجا پرداخت شود؛ آن‌ها می‌گویند: قبل از بیستم مهر زمانبندی پرداخت مشخص شود و سپس تمام معوقات یکجا به حساب بازنشستگان واریز شود.

در نهایت از موضع گیری سازمان تامین اجتماعی چنین برمی‌آید که پرداخت یکباره معوقات بازنشستگان به دلیل کمبود نقدینگی ظاهراً فراهم نیست؛ صحت و سقم این ادعا را نمی‌توان چندان تایید کرد، حداقل تا زمانیکه یک تحقیق و تفحص شفاف و مستقل از سازمان تامین اجتماعی به سرانجام نرسیده است. اما با این حال، حتی اگر این ادعا را بپذیریم، باید بازنشستگان بدانند چه زمانی قرار است معوقات آن‌ها پرداخت شود؛ آیا در مهر منتظر دریافت بخشی از این مطالبات باشند یا خیر؛ پاسخ به این سوالات، کمترین کاری است که سازمان تامین اجتماعی می‌تواند انجام دهد. باید قبل از فرارسیدن زمان پرداخت مستمری مهر، یعنی قبل از بیستم مهر، زمانبندی پرداخت مابه‌التفاوت پنج ماهه بازنشستگان مشخص و به طور شفاف رسانه‌ای شود.

 

منبع ایلنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی