کد خبر : 14053

گیاهان دارویی | قیمت فروش گیاهان دارویی در ایران

گیاهان دارویی بسیار زیاد هستند و هر کدام از این گیاهان ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که در طب اسلامی با طبع گرم و سرد طبقه بندی می شوند و با توجه به مشکلات فرد بیمار تجویز می شود.

به گزارش ورنداز :

قیمت فروش گیاهان دارویی در ایران

گیاهان دارویی بسیار زیاد هستند و هر کدام از این گیاهان ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که در طب اسلامی با طبع گرم و سرد طبقه بندی می شوند و با توجه به مشکلات فرد بیمار تجویز می شود.

بسیاری از خانمهای خانه دار و افرادی که به دنبال داروهای شیمیایی نیستند در منزل خود از این محصولات دارند و در زمان ایجاد مشکل برای تسکین درد آن را مصرف می کنند زیرا سلامت خود را در ارجحیت قرار می دهند و از داروهای شیمیایی که برای بدن مضر می باشند دوری می کنند.

 

برخی از گیاهانی که از کوه جمع آوری می شوند ممکن است سمی و خطرناک بوده و فرد مصرف کننده از آن بی اطلاع باشد.

با آراد برندینگ همراه باشید تا با گیاهان دارویی مضر و سمی آشنا شوید.

برخی از گیاهان شناخته شده را می توان در هر منزلی مشاهده کرد که می توان به گل گاو زبان اشاره نمود که افراد برای کاهش استرس و اضطراب خود مانند دمنوش استفاده می کنند.

از گذشته تا به امروز گیاهان دارویی توانسته اصالت خود را حفظ کند و افراد زیادی تمایل به خرید آن باشند.

گیاهان دارویی کوهی در مراتع و از دل کوه یافت می شوند که هر فرد می بایست به شناسایی این گیاهان خبره باشد و نوع گیاه را بشناسد.

به همین دلیل جمع آوری داروهای گیاهی کوهی مانند مریم گلی خشک می بایست زیر نظر فرد گیاه شناس مورد بررسی قرار بگیرد و سپس به بازارهای فروش مانند عطاریها عرضه و توزیع شود.

فروش گیاهان دارویی در ایران

همان طور که می دانید، در تجارت گیاهان دارویی علاوه بر اینکه به صورت دمنوش و ماده خوراکی استفاده می شود، به عنوان مواد اولیه داروهای گیاهی در صنعت داروسازی و در کارخانه های تولید دارو گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کشور ایران از جمله کشورهای برتر در تولید و تجارت گیاهان دارویی می باشد. بیش از هزار نوع گیاهی دارویی در سراسر کشور به صورت خودرو و یا پرورشی به دست می آید که هر کدام از این گیاهان، می توانند در بهبود بسیاری از بیماری ها تاثیر گذار باشند.

dxzxzxzxzx

 

اما یکی از موضوعاتی که در اینجا مطرح است، نحوه تجارت و دسترسی آسان به این محصولات و همچنین میزان فروش گیاهان دارویی در سال های اخیر است. البته افزایش تاثیر گذاری آنی داروهایی شیمیایی و آزمایشگاهی نسبت به داروهای گیاهی، یکی از عوامل پایین بودن میزان فروش گیاهان دارویی در ایران نسبت به داروهای شیمیایی است. امروز پیشرفته شدن بسیاری از بیماری های نو ظهور باعث شده، نیاز به دارو های ویژه با دوز مصرفی بالا، بیشتر شود. از این رو داروهای گیاهی، به نوعی باعث بهبودی این بیماران در کوتاه مدت نمی شوند.

گیاهان دارویی تولید شده در ایران، در بازارهای خارجی کشورهای همسایه و همچنین برخی از کشورهای اروپایی بسیار پرطرفدار می باشند و از قیمت های مختلفی هم برخوردار هستند. اولین مرحله برای تجارت جهانی این محصولات این است که گیاهان تولید شده در کشور باید، به دقت توسط متخصصان سازمان استاندارد بین المللی و ملی مورد بررسی قرار بگیرند و کیفیت آنها تایید شود. این مرحله شامل هزینه هایی است که عرضه کنندگان آن باید برای صادرات این محصول و تعیین قیمت گیاهان دارویی مختلف در نظر داشته باشند.

 

قیمت گیاهان دارویی

گیاهان دارویی اصولا خشک شده هستند و به صورت دمنوش می توان استفاده کرد که می توان یک قاشق از گیاه را در لیوانی ریخته و روی آن را آب جوشیده بریزید و با گذاشتن یک درب بر روی لیوان به مدت 15 دقیقه صبر کرده و پس از صاف کردن دمنوش آماده ی مصرف است.

xzxzzzx

 

برخی از گیاهان دارویی طعم تلخی دارند و اکثر افراد از خوردن آن اجتناب می کنند که به همین منظور می توان برای خوش طعم شدن آن می توان همراه با نبات و یا عسل به شیرین شدن آن کمک کرد..

با این حال بهتر است برای خرید و گرفتن قیمت گیاهان دارویی به مراکز و سایتهای معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و سالم بودن گیاه اطمینان کامل را داشته باشید، زیرا مراکز معتبر این گیاهان را توسط اطباء طب سنتی مورد ارزیابی قرار می دهند تا محصولی بهداشتی و درجه یک را از هر گیاه به دست خریداران گرامی برسانند.

بنابراین سعی کنید از افرادی که زمینه ای در گیاه شناسی ندارند از خرید گیاهان دارویی اجتناب کنید، زیرا مصرف هر گیاهی که ناشناخته و یا سمی باشد ممکن است عواقب بدی را در پی داشته باشد و سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

گیاهان دارویی از هزارسال پیش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و هر گیاهی را برای درمان بیماریهای خود مورد استفاده قرار می دهند.

 

 

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی